Mail over aflopen abonnement

Pagina: 1
Acties:

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:00

PB-powell

Mr. Laziness

Topicstarter
Geen idee of dit de juiste plek is, zo niet dan mag dit topic uiteraard verplaatst worden.

Ik kreeg vanmorgen een mail dat mijn abonnement was afgelopen. Een maand hiervoor had ik daar ook al een mail over gekregen maar toen dacht ik, dat komt dan wel (en dat is dus vandaag). Mijn verwachting was dat er namelijk vast ook een link in de mail beschikbaar zou zijn om een nieuw abonnement af te sluiten, gemak dient de mens. Deze was er niet, alleen een link naar dit forum en de FAQ over abonnementen. Dus ik daarheen op zoek naar een link voor het afsluiten van een abo. Ergens in de (beste grote lap) FAQ tekst staat een link naar de verschillende abonnementen die Tweakers biedt. Pas vanaf daar is de optie beschikbaar om een nieuw abonnement af te sluiten (uiteraard gelijk even gedaan).
Met een redelijke omweg heb ik dus alsnog een abonnement kunnen afsluiten, maar als men bij Tweakers wilt dat gebruikers nogmaals een abonnement af willen sluiten, zou het misschien praktischer zijn als de link daarvoor al mee gestuurd wordt in de mail met het bericht dat het abonnement is afgesloten.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Topicstarter
Sorry voor de dubbelpost, maar voor het verhaal is dat misschien wat duidelijker:
Na afsluiten kreeg ik 3 e-mails over de ontvangen betaling met 3 keer dezelfde tekst. Wel fijn dat het echt binnen is, maar misschien wat overdreven gemeld :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PB-powell schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 07:29:
Sorry voor de dubbelpost, maar voor het verhaal is dat misschien wat duidelijker:
Na afsluiten kreeg ik 3 e-mails over de ontvangen betaling met 3 keer dezelfde tekst. Wel fijn dat het echt binnen is, maar misschien wat overdreven gemeld :o
Meerdere aboshop bevestigingsmails

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zie crisp in "[bug] Meerdere aboshop bevestigingsmails" v.w.b. de drie mails. :)
PB-powell schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 07:21:
Mijn verwachting was dat er namelijk vast ook een link in de mail beschikbaar zou zijn om een nieuw abonnement af te sluiten, gemak dient de mens. Deze was er niet, alleen een link naar dit forum en de FAQ over abonnementen. Dus ik daarheen op zoek naar een link voor het afsluiten van een abo. Ergens in de (beste grote lap) FAQ tekst staat een link naar de verschillende abonnementen die Tweakers biedt.
offtopic:
Zoeken naar waar verlenging kan, mag nooit de bedoeling zijn. Maar er staat toch een verleng-knop meteen op https://tweakers.net/instellingen/abonnement/?

Een betaal-link zou ik persoonlijk nooit in de mail willen zien. Dergelijke mails zijn IMHO vaker dan niet scams om je betaalgegevens te achterhalen. ("Het wachtwoord van je bank verloopt, klik hier!")

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 08:40:
Zie crisp in "[bug] Meerdere aboshop bevestigingsmails" v.w.b. de drie mails. :)

[...]

offtopic:
Zoeken naar waar verlenging kan, mag nooit de bedoeling zijn. Maar er staat toch een verleng-knop meteen op https://tweakers.net/instellingen/abonnement/?

Een betaal-link zou ik persoonlijk nooit in de mail willen zien. Dergelijke mails zijn IMHO vaker dan niet scams om je betaalgegevens te achterhalen. ("Het wachtwoord van je bank verloopt, klik hier!")
Het ging mij erom dat er geen link in de mail was naar de pagina met daarop een overzicht van alle abonnementen, die wel de in FAQ staat. Dat er geen directe betaal link in stond snap ik ook prima.

En de link die je aanhaalt staat ook niet in de mail.

Ik heb nog even gezocht, in de e-mail dat het abonnement over een maand afloopt staat een link naar de abo-shop. In de mail dat het abonnement is afgelopen, staat deze niet. Dat had ik wel verwacht. Want die eerste mail, daar leest men overheen of denkt (net als ik) dat komt tegen die tijd wel. Vervolgens is er geen directe link beschikbaar en vergeet men het (onder het mom van, dat zoek ik later wel op) of heeft men geen zin om te zoeken en weg is je abonnee.

Het probleem over meerdere bevestingingsmails had ik nog niet gezien

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Voor de duidelijkheid, ik reageer hier niet als Tweakers crew. Heb niets van doen met de abo’s of mailings.

De url wist ik ook niet uit het hoofd maar vond ik via menu -> instellingen -> abo.

Maar dit vind ik zelf een schoolvoorbeeld van waar geen url in de mail mag. Men moet bij zoiets zeker weten op Tweakers te zitten, dus zelf de url intypen/bookmark selecteren. Immers is de volgende stap “blind” de betaling doen en dat kan een scam site dus makkelijk namaken.
(Nogmaals, zeg ik als mede-user).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Knip, ik drukte tweemaal op versturen :X

[ Voor 90% gewijzigd door F_J_K op 22-02-2018 10:01 ]

Pagina: 1