Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

€2000 4K gaming build

Pagina: 1
Acties:

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:16
Ik zit sinds september 2017 naar een nieuwe build te kijken, omdat de oude sterk verouderd is en het moederbord mankementen heeft. Deze build is inmiddels 6 jaar oud. Ik zit eraan te denken om een nieuwe build ergens in Q2 2018 samen te stellen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het hoofddoel van deze nieuwe build is om te gaan gamen in 4K. Denk aan games als Sea of Thieves, Battlefield 1, GTA V, Rust, Planet Coaster en games die nog moeten verschijnen. Ik zal ook gebruik maken van PhotoShop, Sony Vegas Pro en PHPStorm/Android Studio.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximale prijs van mijn nieuwe build ligt ongeveer op €2000, maar graag niet duurder dan de onderstaande build.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een nieuwe SSD (Samsung EVO 850) liggen die in deze build gaat. Ik beschik ook al over een 4K monitor. Speakers en muis gaan ook naar de nieuwe build.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na een tijdje te hebben rondgekeken op Tweakers en Hardware Info ben ik tot de volgende build gekomen. Ik weet dat het niet de juiste tijd is om een videokaart te kopen (ik kijk ook wat voor plannen Nvidia heeft de komende maanden), maar ik zal toch alvast advies willen krijgen. Ik ben geen persoon die na 2-3 jaar onderdelen gaat vervangen, maar iemand die er zolang mogelijk mee wil doen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 347,40€ 347,40
1ASRock Z370 Extreme4€ 151,95€ 151,95
1Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G€ 1.002,95€ 1.002,95
1Seagate Barracuda, 2TB€ 59,90€ 59,90
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 94,-€ 94,-
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 83,49€ 83,49
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Logitech K800 Wireless Illuminated Keyboard (Qwerty US)€ 94,99€ 94,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 190,95€ 190,95
1Corsair RM750x€ 108,20€ 108,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.183,82

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn merkvoorkeuren zijn Intel en Nvidia.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn oude build werd in de zomer altijd een stuk warmer en een goede doorstroming van lucht vind ik belangrijk. Hoe lager de temperatuur, hoe beter, zolang de geluidsproductie niet al te hoog ligt.

Ga je overklokken?
Ik wil de optie voor overklokken openhouden voor in de toekomst.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of er betere opties zijn voor bepaalde onderdelen. Waar ik nog niet zeker over ben is de behuizing. Zijn hier betere alternatieven voor dezelfde (of lagere) prijs? Een goede doorstroming van lucht is hierbij belangrijk. Ook zou ik graag willen weten of er een betere optie is voor een harde schijf (2TB).

Ik weet ook niet of ik op dit moment teveel zou betalen voor een Windows 10 Home. Ik zag eerder dat deze keys werden verkocht voor ongeveer 20 euro.

Alvast bedankt voor het meedenken! :)

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-11 16:24
geen behoefte aan een SSD kaart? om je games op te zetten? of kijk ik niet goed :)

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:58
Past ook allemaal prima in een pricewatch: Fractal Design Define C
Compacter en goedkoper.
Als je wat meer van airflow houdt: Er komt binnenkort ook een closed versie uit van de Meshify C. Het originele model heeft een bijna zwart getint gehard glas zijpaneel maar Fractal Design komt nu ook met een model met een lichtere tint en een model zonder glas.
Origineel:
pricewatch: Fractal Design Meshify C
Nieuw:
YouTube: Meshify C TG and Meshify C Showreel

Al is een iets kortere voeding dan wel handig:
pricewatch: Seasonic Focus Plus 650 Gold

[ Voor 44% gewijzigd door youridv1 op 22-02-2018 08:26 ]

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:28
MetalSonic schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 06:17:
geen behoefte aan een SSD kaart? om je games op te zetten? of kijk ik niet goed :)
je kijkt inderdaad niet goed, want die heeft hij nog liggen schrijft hij ;)
Het is zeker niet de juiste tijd qua videokaarten, maar dat zie ik op korte termijn niet veranderen.
Het lijkt er ook een beetje op dat de fabrikanten het prima vinden en de ontwikkeling op een laag pitje hebben gezet. Ze verdienen nu bakken met geld.

Overigens zijn er geruchten dat Nvidia in april met nieuwe kaarten komt, maar gezien de huidige prijzen en beschikbaarbeid ben ik bang dat die net zo moeilijk verkrijgbaar worden en nog duurder.Geruchten he...

[ Voor 70% gewijzigd door Arjant2 op 22-02-2018 10:19 ]

• youridv1
@Arjant2 Nvidia zou op de komende twee conventions geen kaarten lanceren. Slechts een geupdate roadmap.

Verwijderd

@youridv1, er doen hardnekkige geruchten de ronde dat Nvidia de nieuwe GTX20xx lijn in maart of april zal introduceren, zie bijvoorbeeld https://www.express.co.uk...mpere-chip-cryptocurrency.

Ik hoop dat het waar is, en dat het even duurt voordat de cryptominers deze kunnen gaan gebruiken. Denk jij dat we de komende kwartalen geen nieuwe kaarten gaan zien?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het enige lastige aan 4K-builds vind ik de framerate; de GTX1080's halen in veel actuele games net aan 70fps, if any.

Dat houdt dus zomaar in dat een game die over een jaar uitkomt, dus met mogelijk hogere recommended system requirements, dus niet meer vloeiend loopt in 2160p60 en dat het mogelijkerwijs zo is dat je een nieuwe GPU moet aanschaffen (al dan niet in SLI of een nieuwe single GPU).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• youridv1
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:24:
@youridv1, er doen hardnekkige geruchten de ronde dat Nvidia de nieuwe GTX20xx lijn in maart of april zal introduceren, zie bijvoorbeeld https://www.express.co.uk...mpere-chip-cryptocurrency.

Ik hoop dat het waar is, en dat het even duurt voordat de cryptominers deze kunnen gaan gebruiken. Denk jij dat we de komende kwartalen geen nieuwe kaarten gaan zien?
Ik zie het niet eerder dan mei gebeuren. Ik heb graag ongelijk, dat zeker

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:16
MAX3400 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:36:
Het enige lastige aan 4K-builds vind ik de framerate; de GTX1080's halen in veel actuele games net aan 70fps, if any.

Dat houdt dus zomaar in dat een game die over een jaar uitkomt, dus met mogelijk hogere recommended system requirements, dus niet meer vloeiend loopt in 2160p60 en dat het mogelijkerwijs zo is dat je een nieuwe GPU moet aanschaffen (al dan niet in SLI of een nieuwe single GPU).
Klopt, daar zit ik ook een beetje mee. Ook al zijn het enkel geruchten dat er nieuwe kaarten komen, ik wacht voor de zekerheid het event van Nvidia af.

@youridv1 Thnx voor de tip! Weet je toevallig misschien wanneer deze wordt verwacht?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• youridv1
De video is gister op youtube gezet. Duurt dus niet zo heel lang meer. Denk een maandje max
Pagina: 1