Ik zit sinds september 2017 naar een nieuwe build te kijken, omdat de oude sterk verouderd is en het moederbord mankementen heeft. Deze build is inmiddels 6 jaar oud. Ik zit eraan te denken om een nieuwe build ergens in Q2 2018 samen te stellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het hoofddoel van deze nieuwe build is om te gaan gamen in 4K. Denk aan games als Sea of Thieves, Battlefield 1, GTA V, Rust, Planet Coaster en games die nog moeten verschijnen. Ik zal ook gebruik maken van PhotoShop, Sony Vegas Pro en PHPStorm/Android Studio.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximale prijs van mijn nieuwe build ligt ongeveer op €2000, maar graag niet duurder dan de onderstaande build.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een nieuwe SSD (Samsung EVO 850) liggen die in deze build gaat. Ik beschik ook al over een 4K monitor. Speakers en muis gaan ook naar de nieuwe build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na een tijdje te hebben rondgekeken op Tweakers en Hardware Info ben ik tot de volgende build gekomen. Ik weet dat het niet de juiste tijd is om een videokaart te kopen (ik kijk ook wat voor plannen Nvidia heeft de komende maanden), maar ik zal toch alvast advies willen krijgen. Ik ben geen persoon die na 2-3 jaar onderdelen gaat vervangen, maar iemand die er zolang mogelijk mee wil doen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn merkvoorkeuren zijn Intel en Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn oude build werd in de zomer altijd een stuk warmer en een goede doorstroming van lucht vind ik belangrijk. Hoe lager de temperatuur, hoe beter, zolang de geluidsproductie niet al te hoog ligt.
Ga je overklokken?
Ik wil de optie voor overklokken openhouden voor in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of er betere opties zijn voor bepaalde onderdelen. Waar ik nog niet zeker over ben is de behuizing. Zijn hier betere alternatieven voor dezelfde (of lagere) prijs? Een goede doorstroming van lucht is hierbij belangrijk. Ook zou ik graag willen weten of er een betere optie is voor een harde schijf (2TB).
Ik weet ook niet of ik op dit moment teveel zou betalen voor een Windows 10 Home. Ik zag eerder dat deze keys werden verkocht voor ongeveer 20 euro.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het hoofddoel van deze nieuwe build is om te gaan gamen in 4K. Denk aan games als Sea of Thieves, Battlefield 1, GTA V, Rust, Planet Coaster en games die nog moeten verschijnen. Ik zal ook gebruik maken van PhotoShop, Sony Vegas Pro en PHPStorm/Android Studio.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximale prijs van mijn nieuwe build ligt ongeveer op €2000, maar graag niet duurder dan de onderstaande build.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een nieuwe SSD (Samsung EVO 850) liggen die in deze build gaat. Ik beschik ook al over een 4K monitor. Speakers en muis gaan ook naar de nieuwe build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na een tijdje te hebben rondgekeken op Tweakers en Hardware Info ben ik tot de volgende build gekomen. Ik weet dat het niet de juiste tijd is om een videokaart te kopen (ik kijk ook wat voor plannen Nvidia heeft de komende maanden), maar ik zal toch alvast advies willen krijgen. Ik ben geen persoon die na 2-3 jaar onderdelen gaat vervangen, maar iemand die er zolang mogelijk mee wil doen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 347,40 | € 347,40 |
| 1 | ASRock Z370 Extreme4 | € 151,95 | € 151,95 |
| 1 | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G | € 1.002,95 | € 1.002,95 |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Closed | € 94,- | € 94,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 83,49 | € 83,49 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Logitech K800 Wireless Illuminated Keyboard (Qwerty US) | € 94,99 | € 94,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 190,95 | € 190,95 |
| 1 | Corsair RM750x | € 108,20 | € 108,20 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.183,82 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn merkvoorkeuren zijn Intel en Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn oude build werd in de zomer altijd een stuk warmer en een goede doorstroming van lucht vind ik belangrijk. Hoe lager de temperatuur, hoe beter, zolang de geluidsproductie niet al te hoog ligt.
Ga je overklokken?
Ik wil de optie voor overklokken openhouden voor in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of er betere opties zijn voor bepaalde onderdelen. Waar ik nog niet zeker over ben is de behuizing. Zijn hier betere alternatieven voor dezelfde (of lagere) prijs? Een goede doorstroming van lucht is hierbij belangrijk. Ook zou ik graag willen weten of er een betere optie is voor een harde schijf (2TB).
Ik weet ook niet of ik op dit moment teveel zou betalen voor een Windows 10 Home. Ik zag eerder dat deze keys werden verkocht voor ongeveer 20 euro.
Alvast bedankt voor het meedenken!
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x