• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-03 08:10
Ik krijg het niet werkend op de één of andere manier. Op een 4K televisie via de ingebouwde app werkt het goed, maar op mijn Windows PC niet.

Wat heb ik?
- Zotac mini PC met i5-7200u, HDMI 2
- LG OLED TV met HDCP 2.2
- in de instellingen van Netflix online de Ultra HD optie aangezet (ipv automatisch)

Ik heb een zaterdag met Netflix zitten chatten, maar die waren er snel mee klaar. Gebruik maar een andere manier om het af te spelen ):

Zijn er nog ergens instellingen die verstopt zitten?

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:12
maak je gebruik van de Microsoft Edge browser? Juiste HDMI slot op je TV die HDCP 2.2 capable is (ff handleiding erbij pakken? Welke videokaart gebruik je? De i5-7200u is een laptop, volgens mij werkt 4K dan niet. Neem aan dat je W10 draait, anders werkt het sws niet. Plus haal de laatste drivers van je moederbord, en onboard videokaart/ of 3dkaart die er los in zit.

[Voor 90% gewijzigd door BlacKstaR- op 21-02-2018 23:46]

• Hans C
Edge browser en/of app werken beiden niet. Mijn TV heeft op alle HDMI aansluitingen HDCP 2.2. Het is geen laptop, maar een mini pc. 4k moet niet afhankelijk zijn van het soort processor, maar van de generatie. Zie hier: https://nl.hardware.info/...socs-spelen-netflix-in-4k

edit: en uiteraard W10

[Voor 3% gewijzigd door Hans C op 21-02-2018 23:54]

• BlacKstaR-
Heb je de laatste driver geïnstalleerd voor de onboard 620 HD?

• Hans C
Excuses. Vergeten erbij te vermelden. Net gedaan voor het posten. Geen verschil.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Hans C schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 23:49:
Edge browser en/of app werken beiden niet. Mijn TV heeft op alle HDMI aansluitingen HDCP 2.2. Het is geen laptop, maar een mini pc. 4k moet niet afhankelijk zijn van het soort processor, maar van de generatie. Zie hier: https://nl.hardware.info/...socs-spelen-netflix-in-4k

edit: en uiteraard W10
Cpu is. Van generatie 7, maar dat stuk van hardware info is wel interresant , er zitten nogal wat haken en ogen om Netflix 4K via een pc werkende te krijgen ..

https://nl.hardware.info/...to-netflix-in-4k-op-je-pc

Want ondersteund de HDMI poort van het moederbord ook HDCP2.2 bv in de video geven ze aan dat dat lang niet altijd het geval is en dan zit je al met een probleem.

[Voor 15% gewijzigd door freaky35 op 22-02-2018 00:05]

• BlacKstaR-
Heb je de drivers van je moederbord ook al geupdate? Is je internet wel snel genoeg voor 4K streaming? Hoeveel mb's haal je op speedtest.net? Je TV staat ook op UHD resolutie als hij op de HDMI is aangesloten, even checken als je tv output niet op fullHD staat per ongeluk. Je hebt ook de laatste Windows 10 anniversary update of nieuwer?

Zou je ook de juiste specificatie van je Zotac mini PC kunnen linken. Het zou zo kunnen zijn dat je die HDMI output geen HDCP 2.2 ondersteunt.

[Voor 104% gewijzigd door BlacKstaR- op 22-02-2018 00:17]

• Hans C
freaky35 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 23:56:
[...]

Want ondersteund de HDMI poort van het moederbord ook HDCP2.2 bv in de video geven ze aan dat dat lang niet altijd het geval is en dan zit je al met een probleem.
http://hkftp.zotac.com/Ex...-CI547NANO-P_Brochure.pdf en https://www.anandtech.com...ni-pcs-kaby-lake-ces-2017 Zou op orde moeten zijn.
BlacKstaR- schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 00:04:
Heb je de drivers van je moederbord ook al geupdate? Is je internet wel snel genoeg voor 4K streaming? Hoeveel mb's haal je op speedtest.net? Je TV staat ook op UHD resolutie als hij op de HDMI is aangesloten, even checken als je tv output niet op fullHD staat per ongeluk. Je hebt ook de laatste Windows 10 anniversary update of nieuwer?

Zou je ook de juiste specificatie van je Zotac mini PC kunnen linken. Het zou zo kunnen zijn dat je die HDMI output geen HDCP 2.2 ondersteunt.
Tv staat in ultra hd resolutie. Alle drivers up to date, ook van moederbord. Glasvezelverbinding 1000/1000. Komt ergens net boven de 900mbit up en down uit op deze pc. Bekabeld netwerk. Windows laatste updates geinstalleerd.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hans C schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 01:33:
[knip]
Tv staat in ultra hd resolutie. Alle drivers up to date, ook van moederbord. Glasvezelverbinding 1000/1000. Komt ergens net boven de 900mbit up en down uit op deze pc. Bekabeld netwerk. Windows laatste updates geinstalleerd.
Je TV staat altijd in UHD resolutie natuurlijk anders zou je geen volledig gevuld beeld hebben op je TV (eventuele zwarte balken aan boven/onderzijde buiten beschouwing gelaten).

Heb je gecontroleerd of HDCP2.2 ook gedetecteerd wordt met je huidige instellingen?

Testing, one, two ...

• Hans C
hardware-lover schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:00:
[...]

Heb je gecontroleerd of HDCP2.2 ook gedetecteerd wordt met je huidige instellingen?
Waar kan ik dat zien?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vier dingen:

- kan je je HDMI op je TV controleren op Ultra Deep Color / Deep Color?
- wat is je IGP aperture & memory size in de BIOS?
- werkt het wel als je in Windows 10 de HDR-optie omzet in je Display Settings?
- snapt jouw TV uberhaupt 4K/HDR materiaal anders dan NetFlix vanaf je PC?

Heb hier een vergelijkbare CPU in een NUC7i5 en die trapt er zonder enig issue 4K HDR 10-bit materiaal uit (bijvoorbeeld via VLC); ik gebruik geen NetFlix maar de CPU & IGP kunnen het wel aan, naar een LG OLED 2017-model.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hans C
MAX3400 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:03:
Vier dingen:

- kan je je HDMI op je TV controleren op Ultra Deep Color / Deep Color?
- wat is je IGP aperture & memory size in de BIOS?
- werkt het wel als je in Windows 10 de HDR-optie omzet in je Display Settings?
- snapt jouw TV uberhaupt 4K/HDR materiaal anders dan NetFlix vanaf je PC?

Heb hier een vergelijkbare CPU in een NUC7i5 en die trapt er zonder enig issue 4K HDR 10-bit materiaal uit (bijvoorbeeld via VLC); ik gebruik geen NetFlix maar de CPU & IGP kunnen het wel aan.
Youtube 4k (zelfs 8k met een kleine stotter af en toe) gaan prima. Apps op de TV verwerken ook netjes 4k. De eerste 3 opties moet ik uitzoeken. Zal even duren, ga op vakantie een weekje (:

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hans C schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:08:
[...]

Youtube 4k (zelfs 8k met een kleine stotter af en toe) gaan prima. Apps op de TV verwerken ook netjes 4k. De eerste 3 opties moet ik uitzoeken. Zal even duren, ga op vakantie een weekje (:
Je hebt tenminste vakantie O-)

Bookmark je je topic even; lekker troubleshooten over een weekje!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je zou het kunnen testen middels de Cyberlink utility voor UHD software.

Testing, one, two ...

• Hans C
Ga ik doen! bedankt!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee