Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquiD-AciD
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-08 13:04
Hallo,

Ik heb hier 2 stuks Ewent video grabbers welke ik gebruik om composiet video naar mijn pc te streamen. Althans dat was het idee, want als ik er 2 aansluit krijgt 1 van beide de melding in apparaat beheer:

The device cannot start (Code 10)
Object name already exists.

Het klopt inderdaad dat er 2 dezelfde devices zijn. Ik kreeg in eerste instantie ook steeds een BSOD met de melding dat de IRQ gelijk was.

Iemand enig idee wat ik kan doen om ze als een apart device te kunnen gebruiken?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Om hier iets zinnigs over te zeggen hebben we een stuk meer informatie nodig:

- exact welke Ewent apparaten hebben we het over (modelnr etc)
- welke driverversie gebruik je
- welk moederbord heb je
- zijn de moederbord chipset drivers geïnstalleerd?
- welk OS draai je?
- exact wat was de text van die BSOD? Weet je zeker dat er stond dat IRQ gelijk was of juist niet (NOT_LESS_OR_EQUAL)?

Dit is het soort gedrag dat ik verwacht bij non-PnP ISA kaarten die op zelfde IRQ geconfigureerd zijn, maar dan heb je het over kaarten uit ±1993. Tenzij je met een indrukwekkende retro-bak bezig bent wat zeker kan, ik heb exact zo'n systeem met 486DX-33 naast me staan en heb vanavond een FTP server erop draaiend gekregen na gedonder met DOS packet drivers voor m'n netwerkkaart is dat niet aan de orde (en zo ja had je dat echt mogen melden :o ).

Oslik blyat! Oslik!

• LiquiD-AciD
Thanks voor je reactie!

Ik zie nu pas dat het geselecteerde apparaat uit de pricewatch wat afgelegen staat. Het gaat om de EW3706.
De enige driver die ik kon vinden was degene die windows 10 zelf installeert 1.0.0.6 van Somagic.

Het gaat om een laptop HP Elitebook 8770W geen idee welk moederbord daar in hangt. Krijg overigens dezelfde melding op mijn vaste pc zodra ik beide devices aan sluit.

-De melding in het BSOD was inderdaad niet direct IRQ gerelateerd maar een Not_less_or_equal melding. Ik heb hem een keer of 3 gezien maar ik kan hem nu niet meer reproduceren. (wellicht omdat het 2e apparaat niet gestart wordt meer?)

MBT dat 486 verhaal, duidelijk verhaal en herkenbaar :D (blijft altijd een feestje en houd je "scherp"?)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL is een erg generieke Windows melding dat een hardwaredriver iets probeert te lezen wat niet mag. Ofwel de driver is brak, danwel de hardware is kapot, waarbij 9 van de 10 keer het niet de hardware is.

Als ik op de site http://www.ewent-online.com kijk vind ik een download voor de EW3706, namelijk:
EW3706_R0_20160531_driver_win_ml

Probeer die eens.

Hou er sowieso rekening mee dat gebruik van twee appaten tegelijk op zelfde systeem mogelijk niet ondersteund is. Gezien de foutmelding zou het mogelijk helpen als je de tweede op een verschillende USB root hub zou draaien, wat in een laptop neerkomt op een ExpressCard USB controller erin prikken en de tweede daarmee verbinden. Maar garanties kan ik je niet geven.

Oslik blyat! Oslik!

• LiquiD-AciD
Thanks Dion,

Ik had een vergelijkbaar issue met mijn vorige capture dongles. Ik heb nu van beide 1 op de laptop aangesloten. De andere versie via een virtuele webcam tool waardoor ik hem met de software kan benaderen waarmee ik hem nodig heb. Heel omslachtig maar het werkt :) Ik ga die driver nog eens proberen, dat scheelt allemaal onnodige meuk runnen.