Advies studie- en gamelaptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Paalman
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik zoek een laptop die ik voor mijn studie kan gebruiken en waar ik tevens flink op kan gamen. De eisen die ik aan een laptop stel zijn:
  • minstens een i7 7700HQ
  • minstens een GTX 1070 (Max-Q)
  • minstens 4 uur batterijduur (maar liever meer)
  • minstens een 17 inch scherm
  • een stevige behuizing
  • goede koeling
  • goede ondersteuning/klantenservice
Hiervoor heb ik een budget van maximaal € 2500.

Ik heb zelf al flink onderzoek gedaan naar verschillende merken laptops.

MSI:
Mijn vorige laptop was een MSI. Nog geen half jaar nadat ik die laptop ontvangen had, ging er een scharnier stuk. Ik heb de laptop door Wehkamp laten opsturen naar MSI, en was niet bepaald tevreden met de ondersteuning. Ik kreeg de laptop namelijk terug zonder batterij, met een defect toetsenbord en defecte USB-poorten. Omdat ik als student afhankelijk ben van mijn laptop moet ik wel goede ondersteuning kunnen krijgen. Liever dus geen MSI.

ASUS:
Er zijn dunnere ASUS-laptops met een GTX 1070 die binnen mijn budget vallen. Ik heb echter over deze laptops gehoord dat de accu erg snel leegloopt bij normaal gebruik, zelfs al heeft deze een capaciteit rond de 90 Wh. Verder zouden de dunnere ASUS-laptops met een GTX 1070 erg snel oververhitten. Ze hebben ook wel een heel simpel koelsysteem. Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/ddy27c/Schermopname_9.png

Dell Alienware:
Over deze laptops ben ik nog het meest positief. Goede koeling, goede prestaties, erg goede batterijduur, en van die lampjes word ik ook erg vrolijk :) . Ik heb alleen gehoord dat de SSD erg sloom zou zijn. Ik heb geprobeerd contact op te nemen met de klantenservice om te vragen of ik die er niet zelf in kon doen, maar dat kan dus alleen als je een bestelnummer hebt. Na verder onderzoek kwam ik erachter dat Dell voor zover mogelijk een nog slechtere klantenservice biedt dan MSI.

Een lang verhaal kort: er zijn veel laptops met een GTX 1070 binnen mijn budget, maar er is altijd iets mis. Een te kleine batterij, oververhitting of vreselijke ondersteuning. Waarom er niet gewoon 1 bedrijf kan zijn dat alles goed doet, is mij een raadsel. Ik ben zelf nog het meest positief over de Alienware, maar er is wel een risico dat ik weer voor een langere tijd geen laptop heb.

Zou iemand mij kunnen aanraden wat het beste is om te doen, of zijn mening of ervaring willen geven over een merk?

Alvast bedankt :)

(Ik heb op andere websites veel advies gekregen om een goedkopere laptop te namen en een pc daarnaast. Mijn opleiding stelt echter redelijk hoge eisen aan een laptop, en daarna hou ik geen budget over voor een pc, zeker niet nu de videokaarten en intern geheugen zo duur zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Kijk anders even bij x-notebooks of bto. Kan je zelf samenstellen.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Paalman
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik wou net mijn post bijwerken. Bij BTO ben ik deze laptop tegengekomen:

https://www.bto.eu/bto-x-book-17cl75.html

Ik vraag me alleen wel af hoe de service van BTO is en of deze laptop wel goed koelt. Ik heb over de barebones van Clevo veel klachten gehoord, in het bijzonder over de koeling. Het zelf samenstellen vind ik ook erg fijn, net als bij Alienware.

Bij XNB kwam ik voor een in prestatie gelijke laptop ver over mijn budget heen. Misschien nog andere aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:32

Sweatleek

404: Member Not Found

J.Paalman schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 22:20:
minstens een GTX 1070 (Max-Q)
minstens 4 uur batterijduur (maar liever meer)
Het probleem staat in je ST. :9 Het is eigelijk of of niet en en. Waarom geen game pc en werkt laptop

PS bij bto ( Clevo ) is een goede behuizing ver te zoeken

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksequence
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-08 09:17
Ik heb goede ervaring met HP qua klantenservice, mijn moederbord werd zonder problemen vervangen ook al was ik al bijna aan het eind v.d. garantie termijn, en kreeg zelfs de optie om voor weinig (niet gedaan) een jaar garantie bij te kopen omdat dit een bekend probleem was. (Dit is al wel een aantal jaartjes geleden en was mijn laptop wel een weekje kwijt, werd netjes gehaald en gebracht).
Dus wellicht is deze het overdenken waard: pricewatch: HP OMEN 17-an051nd Hou je ook nog wat over voor een budget pc/2e beeldscherm voor thuis.

Een in depth review over deze en een aantal concurrerende laptops kun je hier vinden: https://www.notebookcheck...ptop-Review.240856.0.html
Accuduur tijdens browsen lijkt ongv 4 uur te zijn, met gamen haalt ie dit uiteraard niet.
Daarnaast zijn in de review ook een paar interessante alternatieven te vinden als je de omen niets vindt.

[ Voor 1% gewijzigd door Darksequence op 22-02-2018 00:03 . Reden: gramma en verduidelijking ]

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:47
Ik zou Dell niet zo snel doen. De service van Dell is ronduit bagger, veel negatieve verhalen van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 10:27
spijkerhoofd schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 08:45:
Ik zou Dell niet zo snel doen. De service van Dell is ronduit bagger, veel negatieve verhalen van gehoord.
Hmm ik heb er juist uitzonderlijk goede ervaring mee. Zonder extra servicepakket toch de volgende dag een reparateur in huis voor een nieuw scherm. Paar jaar eerder voor een oude laptop vervanging van het moederbord buiten de garantietermijn. Goede ondersteuning op afstand. Mij hoor je niet klagen over Dell. Al mijn laptops, 5 tot nu toe, zijn allemaal van Dell geweest.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 17:49
zojuist een 17CL75 binnen gekregen. Mooie zwarte laptop. Welliswaar een 1060 erin laten zetten. Dat vond ik wel ruim afdoende voor mijn gebruiksdoel. Ik heb hem net dus kan enkel nog wat zinnigs zeggen over het uiterlijk. Het is niet echt een laptop die je lomp kan transporteren. Goede stevige tas eromheen in ieder geval (klep met het scherm is namelijk dun).
Pagina: 1