Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe animatie/ aftereffects en cinema4d pc, rond de 2000,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,
Ik wilde graag feedback op het systeem dat ik heb bij elkaar gepuzzeld, wil graag mijn laptop vervangen voor een wat krachtiger systeem.

Het nieuwe systeem zal ik voornamelijk gaan gebruiken voor het maken van animaties. Adobe AE en cinema4d zullen de " zwaarste" progamma's en samen met photoshop de meest gebruikte zijn.
Mijn voorkeur gaat uit naar een snel reagerend systeem in zware scenes in cinema4d, vandaar toch Intel. Als ik heel veel moet renderen stuur ik het op naar een renderfarm, waardoor de meerdere cores van Amd niet zo`n heel groot voordeel voor mij zijn.
En zo nu en dan een rondje WOT, maar dat is minder belangerijk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is ongeveer 2500,- euro inclusief windows

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Monitor heb ik al staan, zal nog wel een toetsenbord bij moeten komen maar daar heb ik nog niet naar gekeken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja een beetje een voorkeur voor Asus. Mijn vorige systemen hadden ook Asus mobo en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Ze staan bekend als degelijk, weet verder niet of dit echt waar is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij zal veel aanstaan dus enigszins zuinig mag hij wel zijn.

Ga je overklokken?
nee voorlopig niet, stabiliteit boven snelheid.

Wat verwacht je van ons?

Ik hoopte dat jullie even naar het lijstje kunnen kijken en of het een beetje klopt qua prestaties , of dat het niet een heel scheef systeem is of dat er mogelijke verbeteringen zijn.
Er staat ook twee keer Ram in de lijst, is gskill betrouwbaar, want die is een stuk sneller ( true latency) dan de ander, maar kost ongeveer hetzelfde. Andere vergelijkbare stickjes zijn een stuk duurder, zie ik iets over het hoofd?
De voeding is aan de zware kant , maar ik begreep dat dat net iets beter was dan een precies pas voeding?

Over de GPU,
Ik wil geen Firepro of Quadro, de premiumprijs die je betaald is het niet waard. Heb zelf in het verleden ook op gewone Game kaarten gewerkt en dat gaat goed en die waren een stuk capabeler als hun " certified " broertjes, waar ik wel menig crash mee mee heb gemaakt of niet werkende drivers.

SSD, Ik heb nu een Samsung 960 Pro 512GB met M2 geselecteerd. Is dat het waard of kan ik net zo goed een regulier samsung pro aanschaffen . Merk je het verschil en is dat het prijs verschil waard?

Bij voorbaat dank!!!
Vriendelijke Groet,
Geurt

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 354,85€ 354,85
1Asus PRIME Z370-A€ 165,15€ 165,15
1EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 733,95€ 733,95
1WD Black (2016, SATA-600), 2TB€ 112,-€ 112,-
1NZXT S340 Elite Zwart/Rood€ 85,95€ 85,95
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1G.Skill Trident Z F4-3200C15D-32GTZSW€ 326,-€ 326,-
1Seasonic Focus Plus 650 Platinum€ 116,-€ 116,-
1Samsung 860 PRO 512GB€ 234,90€ 234,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.178,79

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2018 18:22 ]

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Ik zou zelf die 960 wisselen voor een SATA SSD. Tuurlijk is het leuk die extra snelheid, maar als je bijvoorbeeld de review van hardwareinfo kijkt zie je dat het verschil vrij klein is.
https://nl.hardware.info/...xpress-pcmark8-deelscores

Waar ga je die WiFi kaart in drukken? Deze kan namelijk niet zomaar op het moederbord ofzo.

De videokaart die je nu kiest is totaal niet beschikbaar
Ik denk overigens zelf dat een Quadro het misschien wel waard is. De drivers daarvan zijn namelijk totaal anders maar dat zou ik dan even moeten uitzoeken aan de hand van tests van anderen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Robin,
bedankt voor je reactie, heb het lijstje aangepast. Ssd schijfje heb ik omgewisseld en een GPU opgezocht die wel beschikbaar was. Is EVGA een beetje betrouwbaar merk, of niet. Op het internet is men redelijk positief over evga en de kaart heeft een goede review gekregen bij Tweaktown.
Dan klopt het lijstje verder toch wel aardig.?

Oh ja ik ga nog kabel trekken voor internet, de wifi was als tussenoplossing. Dat kan dan ook wel met Usb toch?

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-11 16:59

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

het verschil is klein tussen de merken pak dus gewoon een evga videokaart.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 18:27:
Hoi Robin,
bedankt voor je reactie, heb het lijstje aangepast. Ssd schijfje heb ik omgewisseld en een GPU opgezocht die wel beschikbaar was. Is EVGA een beetje betrouwbaar merk, of niet. Op het internet is men redelijk positief over evga en de kaart heeft een goede review gekregen bij Tweaktown.
Dan klopt het lijstje verder toch wel aardig.?

Oh ja ik ga nog kabel trekken voor internet, de wifi was als tussenoplossing. Dat kan dan ook wel met Usb toch?
USB heeft wel last van kabellengte dus niet te lang

★ What does that mean? ★

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-11 17:14
Ik denk dat je beter af bent met een goedkoop pcie kaartje direct op het moederbord.
pricewatch: TP-Link TL-WN881ND
Is tot 300mbits wat vrij veel is voor menig nederlander.

Ook is het misschien handig om even te wachten met het aanschaffen van een pc op dit moment.
De prijzen zijn enorm hoog en iedereen raad het af...

Waarom dat moederbord?
Deze is veel goedkoper.
pricewatch: Asus PRIME Z370-P
Ik heb er expres een van asus genomen.

Ook heb je best een rare case deze case is meer een soort gamers behuizing die erg voor de ¨looks¨ gaat.
Je kunt ook zoiets nemen zeker als je hem onder je bureau zet.
pricewatch: Fractal Design Define S
Komt zeer goed uit de reviews.

Verwijderd

Topicstarter
dank , zal pci kaartje toevoegen,
Ik vind de rare kast wel mooi :) en hij komt op het bureau.
Dank voor je adives.
Ik ga hem nu aanschaffen
Pagina: 1