Bestanden downloaden van cloudstorage geeft netwerkfout.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 15:49

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Beste Tweakers

Ik zit met hetvolgende probleem.

In mijn Onedrive zit ik tegen m'n limiet aan, echter heb ik op m'n Google Drive nog voldoende ruimte (96Gb) vrij.
Nu wil ik al mijn mappen uit m'n OneDrive (bijna uitsluitend foto's en wat video's) overzetten naar Google Drive.
Ik heb begrepen dat dit rechtstreeks niet echt mogelijk is; ik kan via 'delen' die mappen uit OneDrive die foto's bevatten wel via een link in Google Drive krijgen maar dan is dat gewoon een link naar m'n OneDrive, da's niet mijn bedoeling. Wil die mappen met foto's effectief zélf in die Google Drive krijgen en geen link ernaartoe.

Geen probleem dacht ik: ik download gewoon al mijn mappen naar lokale harde schijf en upload ze vervolgens naar Drive.

Probleem waar ik tegenaan loop: kleinere mappen van een paar 100Mb lukken wel. Grotere mappen (en dan spreken we over mijns inziens totaal werkbare mappen van een 1200-tal foto's à 3.60Gb per map bvb.) duren al ellendig lang, om dan telkens, na ongeveer anderhalf uur downloaden, te stoppen omwille van "netwerkfout" of "serverfout"...

Ik heb een Ethernetconnectie waarop ik via 3 speedtests (Ookla, Telenet en eentje uit de windows-store) gemiddeld 68Mbps download haal. Niet bijster veel voor een 1Gbps connectie maar goed. Als het al zou lukken zou ik tevreden zijn.

Ik verwacht niet dat het binnen enkele seconden binnen is, het gaat tenslotte om veel kleine bestandjes tegelijk maar toch, ik snap niet dat het 1) zo lang duurt maar dat is nog niet zo erg, vooral 2) dat ik steeds die foutmelding krijg.

Het gaat nu niet om gigantische mappen, ik bedoel: 3.60Gb zou toch perfect ineens te downloaden moeten zijn?

In totaal heb ik zo'n 26Gb (48 mappen) in m'n Google Drive te krijgen, en alhoewel geduld niet één van mijn grootste talenten is heb ik zo het gevoel dat dit toch niet echt aan mij ligt. :N

Verder heb ik 0.0 problemen met m'n netwerk of internet, alles werkt, games van 20Gb binnenhalen lukt perfect (en ook sneller heb ik de indruk) maar mapjes met foto's van ocharme een paar Gb; teveel gevraagd. Vandaar ook dat ik die foutmelding zo raar vind. En uiteraard is er vanaf die foutmelding niks meer aan te doen: download hervatten lukt niet met als resultaat: anderhalf uur tijd verloren voor niks.

Wat heb ik zelf al geprobeerd:
- Muismat opeten van frustratie - geen merkbare verbeteringen
- Hoofd repetitief tegen muur bonken - geen verbetering
- de kat schoppen - totaal geen verbetering, al is het een goeie afleiding

Ik ken niks van netwerken configureren dus ik blijf daar wijselijk ook af, mede ook omdat verder alles gewoon werkt en I don't want to mess up sh*t that works fine!

Ik neem me voor om -als het echt blijft niet lukken en ik geen oplossing vind- alle grotere mappen die varieren van ongeveer 1Gb tot een 5-tal Gb per map (je kent het wel foto's van reizen, geboorte dochter, castratie hond, memorabele herinneringen etc...) op te delen in kleinere stukken van een paar honderd Mb. Gisteren lukte 550Mb als het ware in één keer *O* Maar dit zou ik gezien het extra werk toch echt willen voorkomen.

Weten jullie raad?

Bij voorbaat dank!

Beste antwoord (via rens-br op 23-02-2018 10:47)

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Update:

Heb de Client van OneDrive gedownload en net zoals vroeger (denk dat ik het ding ergens in 2016 van m'n pc geflikkerd heb) is het nog steeds een vat vol ergernissen: laden van mappen gaat echt een pak trager dan in de browser, ook refresht dat ding telkens net na, of tijdens het maken van selecties zodat al je selecties weer ongedaan gemaakt worden.

Als klap op de vuurpijl; als je dan slechts één mapje selecteert en klikt op downloaden *tadaaaa* "het downloaden van bestanden en mappen is niet mogelijk" WTF?!?!
Die foto's zijn mijn eigendom, wat is het nut van een cloudstorage-dienst als je je eigen bestanden niet eens terug kan downloaden?!
Dat het niet de bedoeling is om het op die manier te doen zou er niet mogen toe doen, ik heb geen zin om al die ruimte op m'n lokale drive in te laten nemen door synchronisatiemappen op m'n C:\ of D:\, dit is exact waarom ik gebruik maak van een cloud-dienst: als backup, maar ook om mijn SSD en HDD vrij te houden van spul dat toch al online staat. Daarbovenop worden al mijn foto's sowieso via m'n smartphone geüpload en bekeken of gecast naar TV dus op de PC staat dat al helemaal niks te doen.

Maar goed... Elke fotomap openen en de bestanden zélf -dus zonder map- downloaden vanuit die OneDrive client gaat wel, maar met maximum 100 per keer, tja, daar begin ik echt niet aan.
Heb het programma dan ook meteen weer verwijderd, wat een rommel.

Client van Google Drive is te betalen; is nog geen euro dus daarom zou ik het niet laten maar het is sowieso niet compatibel met m'n pc wegens vereiste ARM architectuur. Maar da's niet erg: Google Drive in de browser heeft altijd perfect gewerkt en nog vlot ook. (geen idee wat Google beter doet dan Microsoft op dat gebied maar het is echt een groot verschil)

Oplossing die ik heb is dus de eenvoudigste: gewoon synchronisatiemappen in Windows Verkenner tijdelijk terug openzetten, laten syncen. om dan vervolgens alles van map te veranderen. Werd gisteren laat dus moet dit nog doen, van zodra dit gebeurd is zeg ik OneDrive account met heel veel plezier byebye! :Y

excuses @ Admin voor de dubbele post maar dit is niet echt een antwoord of aanvulling op bovenstaande dus ik hou het liever apart... just for once... :$

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk niet dat het aan jouw infra ligt, maar dat deze diensten hier niet voor bedoeld zijn. Volgens mij hebben beide diensten synchronisatiesoftware. Ik zou die gebruiken. Die halen de data lokaal waarna je hem kan kopiëren naar de andere dienst.

Maar let even op je benamingen, want 100Mb is 100 megabit en jij bedoelt 100MB, megabyte. Hetzelfde voor Gb vs GB :)

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 21-02-2018 19:48 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat @Room42 zegt, installeer van beide de desktop client en copy _ paste, van de één naar de ander. Zal het uploaden nog niet in volle vaart gaan, maar dat gebeurt gewoon op de achtergrond als je pc/laptop aan staat.

[Edit]
Lees dat je alles al gedownload hebt, dan heb je dus enkel de Google client nodig.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2018 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Als ik het goed begrijp gaat het dus allereerst bij het downloaden mis?

- andere browser proberen
- onedrive sync app installeren
- een 3rd party app installeren als odrive

[ Voor 14% gewijzigd door laurens0619 op 21-02-2018 20:17 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
een client gebruiken ipv je browser...

Stack (van transip) is ook niet lekker in de browser.. en de eigen client vind ik het ook net niet.

tegenwoordig gebruik ik smartftp als client.. dat werkt wel als een tierelier.. geen idee of er voor onedrive en google drive ook mooie 3thparty clients zijn

edit: smartftp ondersteund zowel Onedrive als Google drive..

[ Voor 9% gewijzigd door SMSfreakie op 21-02-2018 20:29 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Room42 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:47:
Ik denk niet dat het aan jouw infra ligt, maar dat deze diensten hier niet voor bedoeld zijn. Volgens mij hebben beide diensten synchronisatiesoftware. Ik zou die gebruiken. Die halen de data lokaal waarna je hem kan kopiëren naar de andere dienst.

Maar let even op je benamingen, want 100Mb is 100 megabit en jij bedoelt 100MB, megabyte. Hetzelfde voor Gb vs GB :)
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:59:
Wat @Room42 zegt, installeer van beide de desktop client en copy _ paste, van de één naar de ander. Zal het uploaden nog niet in volle vaart gaan, maar dat gebeurt gewoon op de achtergrond als je pc/laptop aan staat.

[Edit]
Lees dat je alles al gedownload hebt, dan heb je dus enkel de Google client nodig.
laurens0619 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:09:
Als ik het goed begrijp gaat het dus allereerst bij het downloaden mis?

- andere browser proberen
- onedrive sync app installeren
- een 3rd party app installeren als odrive
SMSfreakie schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:12:
een client gebruiken ipv je browser...

Stack (van transip) is ook niet lekker in de browser.. en de eigen client vind ik het ook net niet.

tegenwoordig gebruik ik smartftp als client.. dat werkt wel als een tierelier.. geen idee of er voor onedrive en google drive ook mooie 3thparty clients zijn
Ok thanx!

Ik gebruik Chrome maar zal het eens in Firefox en indien nodig Edge proberen.
Is idd. alleen bij downloaden en dan voor ""grotere"" mappen, kleinere mappen geven geen problemen

Die synchronisatiemappen heb ik net uitgezet in explorer om te voorkomen dat ze lokaal plaats gingen innemen, nu als het niet lukt in een andere browser zal ik die stap toch zetten, al is het tot alles gesynced is.

Ik gebruikte aanvankelijk die OneDrive app maar ik vond die r*te onstabiel, vandaar dat ik het vanuit de browser doe... 3'd-party apps heb ik nog niet geprobeerd, wist zelfs niet dat dat ging dus daar zit ook nog een mogelijkheid.

En idd: sorry voor de onduidelijkheid met m'n Gb en GB en Mb en MB vermeldingen. :$

Bedankt voor de tips!

[ Voor 58% gewijzigd door PinusRigida op 21-02-2018 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
De onedrive (iig for business) is sterk verbeterd over het afgelopen jaar. Ik zou eerst die proberen (en tegelijk ook voor google photos drive want in mijn ervaring is die web client ook rete instabiel)

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

PinusRigida schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:21:
Ik heb begrepen dat dit rechtstreeks niet echt mogelijk is;
"Rechtstreeks" betekent dat de ene clouddienst direct verbinding maakt met de andere. Dat gaat niet (ftp, als in het protocol, heeft hier wel een optie voor, trouwens *kuch* dus theoretisch zou het prima kunnen) dus dan moet de data eerst van de ene clouddienst naar jouw computertje en dan door dezelfde lijn weer naar de andere.

Doe je dat via je browser dan komt er nog schrijven naar en lezen van je lokale harde schijf bij. Doe je dat via een versleepactie op je desktopje, dan wellicht niet.
Probleem waar ik tegenaan loop: kleinere mappen van een paar 100Mb lukken wel. Grotere mappen (en dan spreken we over mijns inziens totaal werkbare mappen van een 1200-tal foto's à 3.60Gb per map bvb.) duren al ellendig lang, om dan telkens, na ongeveer anderhalf uur downloaden, te stoppen omwille van "netwerkfout" of "serverfout"...
Dat is dus al bij het binnenhalen via een browser? Ik denk dat je browser dan verstopt. Zoals al opgemerkt, zorgen dat je de clients van de clouddiensten geinstalleerd hebt zou al een stuk moeten helpen.
Ik heb een Ethernetconnectie waarop ik via 3 speedtests (Ookla, Telenet en eentje uit de windows-store) gemiddeld 68Mbps download haal. Niet bijster veel voor een 1Gbps connectie maar goed.
Het gaat natuurlijk om het hele netwerkpad van de ene clouddienst naar jouw computertje en van jouw computertje naar de andere clouddienst.

Dus alleen de ethernetconnectiesnelheid bekijken is jezelf voor de gek houden. De bandbreedte naar jou toe, maar ook zeker van jou af (de "download" en de "upload") van je internetverbinding tellen ook mee.
Het gaat nu niet om gigantische mappen, ik bedoel: 3.60Gb zou toch perfect ineens te downloaden moeten zijn?
Ik voel me oud nu.

Overigens, let even op je hoofdlettertjes: gigabyte is "GB", gigabit is "Gb". Zit een redelijk verschilletje tussen.
- de kat schoppen - totaal geen verbetering, al is het een goeie afleiding
Altijd grappig tot de dierenbescherming je (terecht) aan een boom nagelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:27:
[...]

Altijd grappig tot de dierenbescherming je (terecht) aan een boom nagelt.
1) http://www.encyclo.nl/begrip/ironie
2) je hoeft het idd. helemaal niet grappig te vinden da's het leuke aan humor
3) we hebben niet eens een kat, wel een hond en wees gerust die wordt niet geschopt, net zoals ik mijn muismat ook niet echt opgegeten heb.

Voor de rest van je verhuld neerbuigend postje: zie reactietjes hierboven; zowat al het nuttige werd reeds gezegd.

[ Voor 4% gewijzigd door PinusRigida op 22-02-2018 11:40 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Update:

Heb de Client van OneDrive gedownload en net zoals vroeger (denk dat ik het ding ergens in 2016 van m'n pc geflikkerd heb) is het nog steeds een vat vol ergernissen: laden van mappen gaat echt een pak trager dan in de browser, ook refresht dat ding telkens net na, of tijdens het maken van selecties zodat al je selecties weer ongedaan gemaakt worden.

Als klap op de vuurpijl; als je dan slechts één mapje selecteert en klikt op downloaden *tadaaaa* "het downloaden van bestanden en mappen is niet mogelijk" WTF?!?!
Die foto's zijn mijn eigendom, wat is het nut van een cloudstorage-dienst als je je eigen bestanden niet eens terug kan downloaden?!
Dat het niet de bedoeling is om het op die manier te doen zou er niet mogen toe doen, ik heb geen zin om al die ruimte op m'n lokale drive in te laten nemen door synchronisatiemappen op m'n C:\ of D:\, dit is exact waarom ik gebruik maak van een cloud-dienst: als backup, maar ook om mijn SSD en HDD vrij te houden van spul dat toch al online staat. Daarbovenop worden al mijn foto's sowieso via m'n smartphone geüpload en bekeken of gecast naar TV dus op de PC staat dat al helemaal niks te doen.

Maar goed... Elke fotomap openen en de bestanden zélf -dus zonder map- downloaden vanuit die OneDrive client gaat wel, maar met maximum 100 per keer, tja, daar begin ik echt niet aan.
Heb het programma dan ook meteen weer verwijderd, wat een rommel.

Client van Google Drive is te betalen; is nog geen euro dus daarom zou ik het niet laten maar het is sowieso niet compatibel met m'n pc wegens vereiste ARM architectuur. Maar da's niet erg: Google Drive in de browser heeft altijd perfect gewerkt en nog vlot ook. (geen idee wat Google beter doet dan Microsoft op dat gebied maar het is echt een groot verschil)

Oplossing die ik heb is dus de eenvoudigste: gewoon synchronisatiemappen in Windows Verkenner tijdelijk terug openzetten, laten syncen. om dan vervolgens alles van map te veranderen. Werd gisteren laat dus moet dit nog doen, van zodra dit gebeurd is zeg ik OneDrive account met heel veel plezier byebye! :Y

excuses @ Admin voor de dubbele post maar dit is niet echt een antwoord of aanvulling op bovenstaande dus ik hou het liever apart... just for once... :$
Pagina: 1