BT geluidsproblemen iPhone 6 / Spotify

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Al een hele tijd heb ik last van vreemde problemen met Bluetooth audio als ik Spotify gebruik. Ik vraag me af of mensen ideeën hebben want ik heb al maanden lang van alles geprobeerd maar kom er niet uit... De telefoon is een iPhone 6 64GB met de nieuwste iOS.

Symptomen in de auto (Volvo V40 MY17)

Na een aantal minuten dimt het volume zoals het doet als er een melding van een andere app is. Als ik niets doe, blijft het geluid een minuut of twee op laag volume en komt dan weer terug naar normaal volume. Als ik Spotify pauzeer en meteen weer op play druk gaat de playback weer meteen op normaal volume verder. Dit doet zich zeer regelmatig voor. Tijdens een uur in de auto moet ik iets van 10x de stream herstarten om het goede volume terug te krijgen.

Voordat dit probleem begon had ik dat een tijd lang altijd 1x per rit, een paar minuten na de start van de rit. Daarna bleef de audio gewoon de rest van de rit normaal. Maar nu doet het probleem zich dus om de paar minuten voor en dat is bijna irritant genoeg dat ik Spotify wil opgeven...

Soms, gemiddeld 1 of 2 keer per rit, klapt de BT verbinding er even helemaal uit. De telefoon maakt automatisch weer verbinding met de auto en de audio speelt verder. Als dit gebeurt is het vaak vlak nadat ik de audio heb moeten herstarten omdat het volume weer weg viel.

Ik dacht dat het misschien aan Waze zou liggen, maar ook als ik Waze niet gebruik tijdens het autorijden doet dit probleem zich voor.

Symptomen met Bluetooth koptelefoon

Als ik mijn Bluetooth koptelefoon (goedkoop Chinees hip groot on-ear ding) gebruik dimt ook af en toe het volume. Zelfde als in de auto behalve dat ik het idee heb dat het wat minder vaak voorkomt. Ook de oplossing is het zelfde: een minuut of twee wachten dat het volume zelf terug naar normaal gaat, of audio pauzeren en opnieuw starten zodat het volume meteen weer normaal wordt. Bij de headset komt het niet voor dat de BT verbinding er helemaal uit klapt zoals soms in de auto gebeurt.

Symptomen met BT speaker (Rockbox Slice)

Op kantoor heb ik een Rockbox BT speaker staan. Als ik via dat ding audio stream gebeurde het ook vaak dat het volume opeens zachter werd, en soms ook verbinding die eruit klapt, net als in de auto. Maar toen viel het me op dat dat alles vooral gebeurde als ik de telefoon op mijn bureau liet liggen en dan weg liep. De problemen kwamen dan als ik weer terug kwam en mijn smart watch (Pebble Time Steel) weer verbinding kreeg met de aaifoon. Om eens te testen heb ik dus eens de Pebble achterwege gelaten. En inderdaad, zonder de Pebble geeft de Rockbox geen problemen meer! Maar in de auto en met de koptelefoon heeft de afwezigheid van de Pebble geen verschil gemaakt helaas.

Al verschillende resets, restarts etc geprobeerd maar het enige wat ik dus heb kunnen oplossen is de instabiliteit icm de Rockbox Slice door de Pebble te ditchen.

Iemand een briljant idee?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Beste antwoord (via Mx. Alba op 01-03-2018 18:07)

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 17:48

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Klinkt als een background task die draait en dit veroorzaakt, indien zou dit dus ook voor moeten komen in andere apps. Eventueel zou je een playlist offline kunnen trekken, je telefoon in vliegtuig modus en dan muziek luisteren, kijken of het dan nog eens voor komt.

Alle reacties

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Doordat voor de 2e keer in twee weken de koplampen van mijn V40 zijn gejat, rij ik nu in een VW Polo... Zelfde probleem. En twee weken geleden met een tijdelijke Mercedes ook. Het zal dus toch op de een of andere manier aan de telefoon moeten liggen. Any ideas, guys?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Sorry voor de kick... Echt niemand enig idee? :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:32
Wat muziek erop zetten en via de muziekapp van Apple proberen? Dan kan je uitsluiten of het ligt aan Spotify of je telefoon.
Wat je ook nog zou kunnen proberen is je telefoon in mute stand te zetten via de switch aan de zijkant. Dan komen er geen andere geluiden langs en hoeft de telefoon niet de audio van Spotify te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Pendora schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:46:
Wat muziek erop zetten en via de muziekapp van Apple proberen? Dan kan je uitsluiten of het ligt aan Spotify of je telefoon.
Wat je ook nog zou kunnen proberen is je telefoon in mute stand te zetten via de switch aan de zijkant. Dan komen er geen andere geluiden langs en hoeft de telefoon niet de audio van Spotify te verlagen.
Goede tips, thanks, daar kan ik wat mee! Dat laatste had ik niet aan gedacht, dat is een geniale om eea uit te sluiten.

Vandaag eens goed opgelet en het dimmen van het geluid gebeurt exact om de 5 minuten. Om 16:13, 16:18, 16:23, 16:28 etc.

Genius Bar raadt factory reset aan om eea te testen... Ga ik alleen doen als alles verder is uitgesloten natuurlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
Mx. Alba schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:37:
[...]

Goede tips, thanks, daar kan ik wat mee! Dat laatste had ik niet aan gedacht, dat is een geniale om eea uit te sluiten.

Vandaag eens goed opgelet en het dimmen van het geluid gebeurt exact om de 5 minuten. Om 16:13, 16:18, 16:23, 16:28 etc.

Genius Bar raadt factory reset aan om eea te testen... Ga ik alleen doen als alles verder is uitgesloten natuurlijk...
Heb je niet een mail account aanstaan waarvan je de notificaties uit hebt staan? Waarbij je toevallig veel mails hebt binnen gekregen? Bij mijne weet ik dat ik heb geprobeerd van 1 account alle notificaties uit te schakelen alleen blijft dat ding nog steeds trillen (heb mijne altijd op stil staan) als er een mail binnenkomt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38
Sowieso genoeg methoden om eea. softwarematig te testen:
- probeer wat hierboven gezegd is
- probeer de do not disturb mode
- ga alle notificatie-instellingen langs en schakel notificaties uit voor apps die dit eigenlijk niet nodig hebben

Je kan ook een AUX kabel eraan gooien om te kijken of het misschien verband houdt met het Bluetooth protocol. Probeer desnoods een uurtje muziek te luisteren met een bluetooth headset/oortjes.

edit:
Laatste heb je al geprobeerd lees ik nu. Misschien dat het aan de locatie instellingen kan liggen? Dat een bepaalde geofence een notificatie triggert?

[ Voor 16% gewijzigd door nino_070 op 27-02-2018 22:16 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Klinkt als een background task die draait en dit veroorzaakt, indien zou dit dus ook voor moeten komen in andere apps. Eventueel zou je een playlist offline kunnen trekken, je telefoon in vliegtuig modus en dan muziek luisteren, kijken of het dan nog eens voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
DND al geprobeerd, loste het niet op. Notificaties van ongeveer alles staat al uit. Omdat het precies om de 5 minuten gebeurt denk ik ook niet dat het aan notififaties ligt eigenlijk...

Met oortjes geen last van. Met Bluetooth koptelefoon is het probleem er ook maar veel minder vaak. En met Bluetooth speaker geen probleem meer sinds ik mijn Pebble watch niet meer gebruik - die klapte er altijd uit als de Pebble de verbinding weer terug kreeg nadat die was weggevallen omdat ik te ver weg liep. Maar dus met een auto is het probleem het ergst. Volvo, Mercedes, VW... Weirdness galore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Wat ik op internet er over lees is dat een vpn cliënt ook voor leuke problemen kan zorgen. Om uit te sluiten kan je eens een andere iPhone gebruiken en kijken of die gewoon normaal werkt en hier dan eventueel ook de vpn cliënt op installeren en als die dan ook problemen geeft weet je genoeg.

Een van de andere dingen die naar voren kwam is dubbele contacten in je telefoon (kan de auto niet goed mee overweg)

Leesvoer:
https://www.google.nl/amp...-disconnecting.html%3famp

[ Voor 10% gewijzigd door xleeuwx op 27-02-2018 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Vanmorgen getest:

- Apple Music ipv Spotify. Is dat gratis U2-album toch nog ergens goed voor. :') Zelfde probleem: om de 5 minuten dimt de audio.

- iPhone op stil zetten met fysieke knop. Zelfde probleem nog steeds.

Dus het lijkt niet specifiek aan Spotify te liggen, en ook niet aan meldingen.

En weer steeds exact om de 5 minuten dimt het geluid. 7:38, 7:43, 7:48 etc. Ook als hij bijvoorbeeld 8:03 "overslaat" omdat dan de verkeersinformatie doorkomt en de BT audio dus gepauzeerd is, gaat hij gewoon om 8:08 verder met het schema.

Eerst maar eens een reset van de netwerkinstellingen proberen, kijken of dat heil brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Oké, genoeg van dat geneuzel. Ik ben nu de backup van mijn telefoon aan het bijwerken en ga 'm straks helemaal resetten en dan alleen de essentiële apps terugzetten om te zien of dat het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Mx. Alba schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:41:
Oké, genoeg van dat geneuzel. Ik ben nu de backup van mijn telefoon aan het bijwerken en ga 'm straks helemaal resetten en dan alleen de essentiële apps terugzetten om te zien of dat het oplost.
ben heel benieuwd of dat het oplost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Pendora schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:39:
ben heel benieuwd of dat het oplost!
Eén ding wat ik al wel merk is dat de telefoon een stuk sneller aanvoelt. Ik gebruik bijvoorbeeld het SwiftKey toetsenbord maar die was al heel lang regelmatig aan het buggen (vaak problemen met het openen van het toetsenbord) - daar heb ik nu na de volledige reset geen last meer van. Dus zelfs als het bluetoothprobleem niet is opgelost ga ik denk ik niet alsnog de backup terugzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Mx. Alba schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:31:
[...]

Eén ding wat ik al wel merk is dat de telefoon een stuk sneller aanvoelt. Ik gebruik bijvoorbeeld het SwiftKey toetsenbord maar die was al heel lang regelmatig aan het buggen (vaak problemen met het openen van het toetsenbord) - daar heb ik nu na de volledige reset geen last meer van. Dus zelfs als het bluetoothprobleem niet is opgelost ga ik denk ik niet alsnog de backup terugzetten. :)
Zelf met backup terugzetten kan het nog sneller zijn. De rotzooi van de oude os-en is dan weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Pendora schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:33:
Zelf met backup terugzetten kan het nog sneller zijn. De rotzooi van de oude os-en is dan weg
Het heeft inderdaad even tijd gekost om e.e.a. aan apps allemaal weer in te loggen, en ik ben een paar dagen Whatsappgeschiedenis kwijt, maar dat overleef ik wel. Voordeel is dat ik nu ook van een hele berg apps af ben die ik ooit een keer gebruikt heb maar te lui ben geweest om ze te verwijderen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Mx. Alba schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:46:
[...]

Voordeel is dat ik nu ook van een hele berg apps af ben die ik ooit een keer gebruikt heb maar te lui ben geweest om ze te verwijderen. :D
Zo herkenbaar! Maar hoe is de bluetooth nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Pendora schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:48:
[...]

Zo herkenbaar! Maar hoe is de bluetooth nu?
Dat weet ik als ik vanmiddag terug naar huis rij! Nu met de Rockbox Slice op kantoor is de verbinding perfect, maar die was altijd al goed sinds ik mijn Pebble smartwatch heb geditcht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Yeah! De hele weg naar huis gereden zonder hapering!

Dus wat het nou was is nog steeds niet bekend maar het is opgelost met een volledige reset zonder backup terugzetten. Op zich is dat niet eens zo'n heel groot probleem. Foto's worden buiten de backup opgeslagen en heel veel apps slaan hun instellingen en historie zelf op in je account. Een volledige reset is tegenwoordig niet meer de ramp die het vroeger was. :)

Pagina: 1