Pakketje Azerty zoek geraakt (bij PostNL?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 21:21
Ik heb vorige week een bestelling geplaatst op Azerty. Dit waren een heleboel PC componenten en natuurlijk een case. De componenten zijn goed aangekomen, maar de case niet. De case staat sinds vorige week nog steeds op "Zending wordt verwacht, maar zit nog niet in sorteerproces".

Ik heb dus contact opgenomen met Azerty, en ze zullen een "onderzoek opstarten bij post.nl.". Het is momenteel al een paar dagen later en nog steeds geen antwoord. Wanneer ik contact opneem met PostNL zeggen ze (natuurlijk) dat ze het pakket nog niet hebben ontvangen van Azerty.

Ik vraag me nu af wat ik moet doen. Aan de ene hand kan ik wachten tot ik een antwoord heb, maar dat kan volgens reviews en andere fora wel weken duren, hier heb ik geen zin in.

Ik verwacht eerlijk gezegt dat een bedrijf dit onderling met PostNL regelt en mij gewoon het product verstuurt. Of is dit te naïef?

Wat is jullie ervaring met deze zaken? Wat kan ik het beste doen? Ik wil mn PC bouwen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Probeer ze zover te krijgen dat ze een nieuwe case opsturen.
Als de oude toch nog komt, niet aannemen en retour afzender.. Lijkt mij een simpele oplossing voor beide partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Azerty is verantwoordelijk. TPG heeft 30 dagen onderzoektijd. Laat ze het samen uitzoeken.

Azerty hoeft jou geen extra case te sturen tot het onderzoek is afgerond; klantvriendelijk zou het wel zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Als ontvanger kan jij letterlijk niks. Azerty is verantwoordelijk voor de verzending en levering van het product en heeft daar 30 dagen de tijd voor.

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 21-02-2018 18:52 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het kan en mag inderdaad, helaas, weken duren. https://www.consumentenbo...tijd/levertijd-bestelling
Klantvriendelijk is het absoluut niet, als ze het zover laten komen.

[ Voor 19% gewijzigd door Room42 op 21-02-2018 18:54 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
NielsG schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:50:
Ik verwacht eerlijk gezegt dat een bedrijf dit onderling met PostNL regelt en mij gewoon het product verstuurt. Of is dit te naïef?
Op je strepen gaan staan en pushen naar een oplossing. Met PostNL heb jij in ieder geval geen zaken van doen, dat lossen ze lekker zelf maar op. Azerty heeft leveringsplicht op het moment dat je netjes betaald hebt (en de prijs aannemelijk was én het product daadwerkelijk geleverd kan worden enz..).

Kunnen of willen ze niet leveren dan is het een kwestie van geld terug en dan zoek je elders een vervangende kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

'Zending wordt verwacht maar zit nog niet in sorteerproces', betekent dat het pakket nog bij PostNL moet arriveren. Blijkbaar is het dus wel aangemeld, maar niet afgeleverd. Azerty zal dus ook intern even wat onderzoek moeten doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Microkid op 21-02-2018 18:55 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Als je echt graag je pc wilt bouwen zou ik een nieuwe case bestellen, al dan niet bij een concurrent. Die van Azerty als die komt weigeren of terugsturen met WKOA. Anders kan het wellicht wel weken duren.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:22

Rannasha

Does not compute.

Je kunt gebruik maken van de Wet Koop Op Afstand en alvast de koop ontbinden. De verkoper moet dan binnen 14 dagen het geld terugstorten. Nadeel hiervan is dat je dan wel opdraait voor de kosten voor het terugsturen van de case als deze uiteindelijk toch bij jou bezorgd wordt. Je kunt het pakket echter weigeren wanneer de postbode het aanbiedt.

In het algemeen heeft de winkelier 30 dagen om het product te leveren. Daarna kun je alsnog de koop ontbinden en je geld terug krijgen. Ik vermoed (maar weet niet zeker) dat in het geval je voor deze optie gaat, de verkoper de retourzending van het product moet vergoeden als deze na de 30 dagen alsnog bezorgd wordt.

Zie ook: https://www.consuwijzer.n...ct-maar-niet-thuisbezorgd

[ Voor 4% gewijzigd door Rannasha op 21-02-2018 18:57 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

True schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:55:
Als je echt graag je pc wilt bouwen zou ik een nieuwe case bestellen, al dan niet bij een concurrent. Die van Azerty als die komt weigeren of terugsturen met WKOA. Anders kan het wellicht wel weken duren.
Terugsturen onder de WKOA is onverstandig. Zeker een case, niet het lichtste product, kost een mooie duit om terug te sturen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:04
NMe schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:57:
[...]

Terugsturen onder de WKOA is onverstandig. Zeker een case, niet het lichtste product, kost een mooie duit om terug te sturen.
Ken je veel cases die leeg >10kg wegen?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees030
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-07 16:36
Bij de link naar de Consumentenbond, die Evanescent hierboven gaf, lees ik:

Heb je recht op bedenktijd voor het product dat je koopt? Bijvoorbeeld omdat je iets via internet hebt gekocht? Dan kun je na bestelling nog van de koop af. Ook voordat het product is geleverd, of voordat de levertermijn is verstreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:08

InFamous

excommunicado

@Microkid Niet geheel waar, bij ons worden de containers ook door PostNL opgehaald en pas bij het eerste distributiecentrum worden ze als ontvangen gescand. Er kan echter in de tussentijd al genoeg mislopen als de afhaler meerdere adressen heeft.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsG
Wat ik hieruit kan opmaken is dat het niet verstandig is om een nieuw case op een andere site te kopen, gezien het gewicht van de case en het retourneer proces. Het lijkt mij dat ik dus beter :( kan wachten tot het ze het hebben onderzocht.

De case is de BeQuiet Dark Base 700 @ 13KG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:52
Nieuwe bestellen en die andere annuleren. En mocht hij toch komen gewoon retour afzender. En het kost je niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

NMe schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:57:
[...]

Pakket 10 - 30 kg
max. 176 × 78 × 58 cm
€ 12,71

PostNL.

€12,71 of 30 dagen wachten. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

True schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:21:
[...]

Pakket 10 - 30 kg
max. 176 × 78 × 58 cm
€ 12,71

PostNL.

€12,71 of 30 dagen wachten. :X
Mja, ik zou in dat geval redelijk duidelijk maken bij Azerty wat hun kansen zijn dat ik ooit nog iets bij ze kocht als ze me inderdaad 30 dagen laten wachten voordat ik de vele honderden euro's aan andere hardware kan gebruiken. Hell, ik zou zelfs de gekochte hardware onder WKOA terugsturen als ze niet snel met die case komen omdat je zo niet heel praktisch binnen 14 dagen je gekochte producten kan uitproberen. Lijkt me ook een mooi drukmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsG
NMe schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:17:
[...]

Mja, ik zou in dat geval redelijk duidelijk maken bij Azerty wat hun kansen zijn dat ik ooit nog iets bij ze kocht als ze me inderdaad 30 dagen laten wachten voordat ik de vele honderden euro's aan andere hardware kan gebruiken. Hell, ik zou zelfs de gekochte hardware onder WKOA terugsturen als ze niet snel met die case komen omdat je zo niet heel praktisch binnen 14 dagen je gekochte producten kan uitproberen. Lijkt me ook een mooi drukmiddel.
Ze vertelden mij dat die 14 dagen pas ingaat wanneer ik alle producten ontvangen heb, is dit ook priet praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
NielsG schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:30:
[...]

Ze vertelden mij dat die 14 dagen pas ingaat wanneer ik alle producten ontvangen heb, is dit ook priet praat?
Klopt, je hebt tot 14 dagen na ontvangst om aanspraak te maken op je herroepingsrecht. Maar volgens mij wordt er nergens gesproken over het aantal dagen voor ontvangst ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

NielsG schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:30:
[...]

Op de case wel ja. Op die andere producten die je hebt ontvangen is die tijd al ingegaan... Kennelijk niet waar, zie hieronder. :)

[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 22-02-2018 11:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:08

InFamous

excommunicado

@NMe Nee hoor, als het één bestelling is gaat de bedenktermijn pas in op het moment dat het laatste product ontvangen is.
Wanneer gaan de veertien dagen in?
Koopt u een product? Dan gaan de veertien dagen bedenktijd in op de dag nadat u het product hebt gekregen. Maar let op: Hebt u in één bestelling meerdere producten besteld? Bijvoorbeeld een jurk en een broek? En worden deze niet tegelijk bezorgd? Dan beginnen de veertien dagen pas als op de dag nadat u het laatste product hebt gekregen.
Hebt u een product besteld dat uit meerdere onderdelen bestaat? Bijvoorbeeld een bed met lattenbodem en nachtkastjes? En worden deze onderdelen los van elkaar geleverd? Dan begint de bedenktijd pas op de dag nadat u het laatste onderdeel van het product hebt gekregen.
Bron: https://www.consuwijzer.n...edenktijd-koop-op-afstand

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:57
NMe schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:39:
[...]

Op de case wel ja. Op die andere producten die je hebt ontvangen is die tijd al ingegaan...
Volgens mij klopt dit niet helemaal. Je herroepingsrecht gaat in zodra je alle artikelen hebt ontvangen. Het kan zijn dat ik het mis heb, maar ik weet in ieder geval dat bij veel webshops dit zo werkt en het pas begint te tellen zodra alle artikelen binnen zijn, maar zoals ik al zei kan het dus zijn dat dat specifiek door die webshops zo geregeld wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

offtopic:
[quote]NMe schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:39:
[...]

Op de case wel ja. Op die andere producten die je hebt ontvangen is die tijd al ingegaan...
[/quote]

Is dit ook het geval als het één order is?
Als voorbeeld: 'Ik vind het nogal relevant om te weten of mijn geheugen welke niet op het moederbord supported list staat (immers is die lijst meestal niet bijzonder groot) ook daadwerkelijk werkt.'

@InFamous dat dus _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door True op 21-02-2018 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:52
NMe schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:39:
[...]

Nee de bedenktijd gaat in als de gehele order is voldaan. Dus ook de GPU kan je later terug sturen.

En de wet zegt dat je geld binnen 14 dagen overgemaakt moet worden. Maar ook dat jij hem binnen 14 dagen terug moet sturen. Maar wettelijk gezien is het nog steeds eigendom van Azerty. En kan Azerty ook het product aan PostNL retour vragen. Maar de meeste winkels vinden dit geen fijn gevoel. Enig sinds wel logisch. Ook om het feit dat de juridische weg 9/10 keer al niet 10/10 langer duurt als wachten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Azerty.nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-07 16:32

Azerty.nl

Bedrijfsaccount Azerty
Beste Niels,

Wat vervelend om te horen dat dit nog niet opgelost is.
Zou je een mail met je ordernummer willen sturen naar rene.jansen@azerty.nl zodat we dit zo snel mogelijk met je op kunnen lossen.

Met vriendelijke groet,

Rene Jansen
Azerty Verkoop

• NielsG
Azerty.nl schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:55:
Beste Niels,

Wat vervelend om te horen dat dit nog niet opgelost is.
Zou je een mail met je ordernummer willen sturen naar rene.jansen@azerty.nl zodat we dit zo snel mogelijk met je op kunnen lossen.

Met vriendelijke groet,

Rene Jansen
Azerty Verkoop
Mail verstuurt!

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden, hier heb ik (en jullie misschien wel) zeker wat aan voor nu en in de toekomst!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:30
Wacht het nog maar even af hoor. Zo'n post zegt niet altijd wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:38

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Microkid schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:55:
'Zending wordt verwacht maar zit nog niet in sorteerproces', betekent dat het pakket nog bij PostNL moet arriveren. Blijkbaar is het dus wel aangemeld, maar niet afgeleverd. Azerty zal dus ook intern even wat onderzoek moeten doen.
Het betekent dat het pakket is aangemeld, maar nog niet is gescanned. Het kan dus zijn dat het pakket wel degelijk al bij PostNL ligt.
Blijft lastig dit, maar het gaat zo te zien wel in orde komen. Azerty heeft goede aftersales :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NielsG
Het is uiteindelijk goed afgehandeld door René, hij heeft hierna actief contact opgenomen waarbij we uiteindelijk het hebben kunnen oplossen. Bedankt allemaal.
Pagina: 1