Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• AluminumOwl
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 01-10 10:55
Ik heb onlangs een nieuwe pc in elkaar gezet en toen ik deze aan wilde zetten voor de eerste keer begon de pc te loopen voordat het systeem geboot was. Op het moederbord begonnen ook de status LEDs aan en uit te gaan (zie video).

Waar zou dit aan kunnen liggen en hoe zou dit opgelost kunnen worden?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
CPU - Intel Pentium G4560
Moederbord - Gigabyte GA-H270-Gaming 3
RAM - Crucial CT4G4DFS824A

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
-Ik heb meerdere malen gecheckt of alle kabels goed zaten en het RAM goed zat.
-Ik heb de batterij van het moederbord er voorzichtig uitgehaald, schoongemaakt en er weer in gedaan.

Alvast bedankt voor de reacties en hulp!

Alle reacties

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Dit wordt zooo vaak herhaald op het forum. Leesvoer: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. (Dat is zelfs een 'sticky topic' van het forum waarin je dit topic aanmaakt! :P )

En natuurlijk de handleiding van je moederbord om te zien wat de statusledjescombinatie aangeeft.

Evanescent wijzigde deze reactie 21-02-2018 18:47 (25%)

A magician asked me a trick question. And I still have no idea how he did it.

• AluminumOwl
Alles wat in de 'sticky topic' stond had ik ook al geprobeerd. De handleiding stond niet veel bijzonders is.

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 00:41
Die leds geven precies aan wat er mis is. Lijk er op alsof RAM niet goed zit, die lad blijft branden totdat de restart komt.

• Pendora
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19:26
Het lijkt als of je de afstandsbusjes vergeten bent maar dat kan ook door het perspectief komen.

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

quote:
AluminumOwl schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:57:
Alles wat in de 'sticky topic' stond had ik ook al geprobeerd. De handleiding stond niet veel bijzonders is.
Dat blijkt niet uit je post. En uit de handleiding:

Kortom, je RAM checken.

A magician asked me a trick question. And I still have no idea how he did it.

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 00:41
quote:
Evanescent schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:10:
[...]

Dat blijkt niet uit je post. En uit de handleiding:

[afbeelding]

Kortom, je RAM checken.
Inderdaad. En die tekst staat zelfs op het moederbord zelf naast het ledje.

• m4ni4k-4live
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22:21
Jouw geheugen wordt niet ondersteund, heeft geen xmp.

1.4 x DDR4 DIMM sockets supporting up to 64 GB of system memory
* Due to a Windows 32-bit operating system limitation, when more than 4 GB of physical memory is installed, the actual memory size displayed will be less than the size of the physical memory installed.
2.Dual channel memory architecture
3.Support for DDR4 2400* / 2133 MHz memory modules
* To support 2400 MHz or XMP memory, you must install a 7th generation processor.
4.Support for ECC Un-buffered DIMM 1Rx8/2Rx8 memory modules (operate in non-ECC mode)
5.Support for non-ECC Un-buffered DIMM 1Rx8/2Rx8/1Rx16 memory modules
6.Support for Extreme Memory Profile (XMP) memory modules
* To support 2400 MHz or XMP memory, you must install a 7th generation processor.
(Please refer "Memory Support List" for more information.)

Kijk anders even op hier welk geheugen jouw moederbord ondersteund. http://download.gigabyte....emory_ga-h270-gaming3.pdf
Hier zie ik jou geheugen niet tussen staan.
Oplossing ander geheugen kopen welke wel in de lijst voor komt.

m4ni4k-4live wijzigde deze reactie 22-02-2018 16:34 (56%)

• noguru
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 29-08 09:01
quote:
m4ni4k-4live schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:32:
Jouw geheugen wordt niet ondersteund, heeft geen xmp.

1.4 x DDR4 DIMM sockets supporting up to 64 GB of system memory
* Due to a Windows 32-bit operating system limitation, when more than 4 GB of physical memory is installed, the actual memory size displayed will be less than the size of the physical memory installed.
2.Dual channel memory architecture
3.Support for DDR4 2400* / 2133 MHz memory modules
4.Support for ECC Un-buffered DIMM 1Rx8/2Rx8 memory modules (operate in non-ECC mode)
5.Support for non-ECC Un-buffered DIMM 1Rx8/2Rx8/1Rx16 memory modules
6.Support for Extreme Memory Profile (XMP) memory modules
(Please refer "Memory Support List" for more information.)

Kijk anders even op hier welk geheugen jouw moederbord ondersteund. http://download.gigabyte....emory_ga-h270-gaming3.pdf
Hier zie ik jou geheugen niet tussen staan.
Oplossing ander geheugen kopen welke wel in de lijst voor komt.
Daar staat dat XMP wordt ondersteund, niet dat non-xmp geheugen niet wordt ondersteund. De 8GB variant van zijn geheugen staat wel op de lijst dus daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken. De lijst is ook niet compleet, fabrikanten testen niet al het geheugen dat op de markt is, normaliter zou het gewoon moeten werken ook als het niet op de lijst staat.

Aangezien dit een vers gebouwd systeem is zijn inbouwfouten niet uitgesloten. Als alles uit de hangen en opstarten troubleshooter is geprobeerd zou ik graag weten wat de resultaten zijn. Wat gebeurt er als er wordt geboot zonder geheugen. Nog steeds in een loop?

• Soundstorm2010
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 25-10 15:01
Als je de PC kan opstarten, mischien bios update doen ?
Soms wilt een firmware (biosupdate) je geheugen in eens wel ondersteunen.

De rest zou ik kijken of je ergens anders geheugen kan lenen dat wel werkt, kan je niet in je bios komen, dan ff terug naar pc boer en daar de bios update laten uitvoeren

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• AluminumOwl
quote:
Soundstorm2010 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:25:
Als je de PC kan opstarten, mischien bios update doen ?
Soms wilt een firmware (biosupdate) je geheugen in eens wel ondersteunen.

De rest zou ik kijken of je ergens anders geheugen kan lenen dat wel werkt, kan je niet in je bios komen, dan ff terug naar pc boer en daar de bios update laten uitvoeren
Andere RAM kaart gekocht, uit de lijst. De LED lampjes sequence is hetzelfde. Dus ligt niet aan RAM.

MoBo gekocht bij Azerty, met DoA teruggestuurd. Lokaal een mobo gekocht, no issues.
Azerty stuurden het terug mét onderzoekskosten, want "was eigen schuld"...
Die pc boer en bios update gaat 'em niet worden, daar heb ik 0 vertrouwen in.

Hoe dan ook bedankt allen so far!
Dus ik ga shoppen voor een MoBo die aansluit bij Crucial CT4G4DFS824A + Intel Pentium G4560 8)7
PS. Iemand iets liggen? Ik kijk ff op V&A

Het wordt deze:
pricewatch: MSI H110M ECO

AluminumOwl wijzigde deze reactie 02-03-2018 14:22 (33%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True