Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met geluid (in game)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jeeroenn
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-04 21:27
Beste Tweakers,

Ik ben nu enige tijd in bezit van een game pc (zelf gebouwd) en heb steeds vaker problemen met het in-game geluid.

Tijdens drukkere momenten in de games hoor ik een soort van ruis in mijn headset, mijn frames storten in elkaar (soms hangt de game zelfs even vast) en mijn Discord werkt niet meer (ik zie mensen praten in de overlay, maar hoor niemand).

Het geluid is het best hiermee te vergelijken, echter duurt de ruis/framedrops iets korter bij mij: https://drive.google.com/...BNVkuVnRibEs0b1VJbnc/view

Ik heb enige tijd geleden een draadloze usb headset geprobeerd, waarmee het probleem verholpen leek. Echter komt het geluid weer steeds vaker voor. Momenteel speel ik met een 3.5mm jack headset van Turtle Beach.

Ik heb al enkele dingen geprobeerd, zoals het verplaatsen van mijn audio kabels (zo ver mogelijk van de voeding en GPU vandaan), alle drivers geupdate en ik heb V-Sync aangezet, wat enige tijd heeft geholpen).

Momenteel twijfel ik om een nieuwe geluidskaart aan te schaffen, echter weet ik niet of dit het probleem zal verhelpen.

Heeft iemand hier ervaring mee of mogelijk zelfs de oplossing?

Bvd,

Jeroen

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit zul je denk ik binnen je drivers moeten zoeken. Je hebt nog geen specificaties van je systeem gegeven, dus misschien handig die even op te sommen hier.

Ik twijfel of het aan je geluidskaart ligt. Het kan misschien ook je GPU- of netwekdriver zijn. Wat doet de rest van je systeem op het moment dat het zo loopt? Wat is de CPU/GPU/Disk/Netwerkbelasting en/of wait time?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Jeeroenn
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-04 21:27
@Room42

Ik zit momenteel niet achter mijn PC, maar dit is mijn huidige build:

- Gigabyte Ultra Gaming Z270X
- Intel Core i5 'Kaby Lake' 7600k
- Gigabyte GeForce GTX1080 G1 Gaming
- Coolermaster Hyper 212 EVO
- Samsung EVO 850 SSD
- EVGA GQ V2 650W

Ik neem aan dat te hoge netwerkbelasting haast niet mogelijk is. Ik heb enkel wat kleine dingen (zoals telefoons) op de Wi-Fi en mijn desktop is bedraad aangesloten (200 down - 20 up - 11ms ping).

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Jeeroenn Ik zeg ook niet dat de netwekbelasting te hoog zou zijn, maar wellicht dat de driver rot is en daarmee je systeem onderuit trekt. Maar "meet en weet" wat je systeem doet op het moment dat het misgaat. Laat dus even de nodige tools meedraaien. (Windows' eigen perflog kan al veel inzicht geven, als je de juiste sensors toevoegt.)

En check ook op updates voor drivers of juist op bekende problemen met de laatste versies als ze al up-to-date zijn.

Laat de resultaten even weten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron