Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
ik gebruik momenteel het basis webhosting pakket van versio maar ben door mijn opties heen aangezien ik een aanpassing wil doen aan de php om een plugin te laten werken op wordpress. Mijn vraag is daarom wat jullie zouden aanraden voor mij over vps als beginner. ik wil op mijn vps alleen wordpress draaien waarin ik zelf mijn php kan aanpassen. voor de rest wil ik weinig doen met de server. maar ik weet dus niks van het opzetten van een server en welke software het beste is om te gebruiken.
...

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-11 23:34
Wat voor aanpassing wil je doen aan php?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom wil je een VPS als je niets weet van het opzetten van een server? Is het niet handig dat eerst te snappen.

Of gewoon een host pakken waarbij je kan doen wat je wil met PHP, zonder alles zelf op te zetten.
Wat heb je zelf al gevonden?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:41
Je topic wordt 5 minuten geleden gesloten in 1 van de andere sub forums met de tip om de handleiding voor het starten van een topic goed door te nemen en toe te passen. Geef is een compleet beeld van wat je wilt en waarom.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat ik dus in mijn php exec() op enable moet krijgen. ik heb meerdere webhostingbedrijven benadert of het bij hun mogenlijk is dat te doen en daarop kreeg ik steeds het advies een eigen vpn te starten aangezien je dan alle instellingen kan aanpassen.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

En wat wil je via exec() uitvoeren?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tja, exec() is een zeer krachtig commando, daarbij komen grote verantwoordelijkheden kijken. Ik haal nog maar even Room42 in "ik wil een vps kopen voor mn wordpress" aan. Als je zelf geen verstand hebt van het beheren van een op internet verbonden Linux-server, zou ik dat sterk afraden. En of je dit op een managed VPS voor mekaar krijgt, in ieder geval zonder garantie.

Ik vraag me echter ook wel af waarvoor je per se exec() nodig hebt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een webwinkel starten via wordpress en mijn leverancier geeft mijn een api plugin voor woocommerce die het alleen doet als ik exec() kan enablen

Verwijderd

Topicstarter
als jullie nog andere mogenlijkheden zien dan vps hoor ik het graag

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:32:
ik wil een webwinkel starten via wordpress en mijn leverancier geeft mijn een api plugin voor woocommerce die het alleen doet als ik exec() kan enablen
Oef, ik was er al bang voor dat het ook nog om een webshop ging! Dit is echt een combinatie waarmee je, zonder kennis van zaken, vraagt om problemen. Je moet je realiseren dat je dan verantwoordelijk bent voor de privégegevens van je klanten en als je daar de mist ingaat, kan dat grote gevolgen hebben voor jou. Ik hoop dat je bekend bent met Wikipedia: Algemene verordening gegevensbescherming

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 21-02-2018 18:36 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:32:
Ik heb een eigen VPS, ook bedoeld voor WordPress, met daarop tig websites waaronder een aantal met WooCommerce en ik heb nog nooit exec() aan hoeven te zetten.

Welke plugin is dat en wat doen ze via exec()? Ik vermoed dat ze bijv. PDF's ofzo willen gaan maken?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:33:
als jullie nog andere mogenlijkheden zien dan vps hoor ik het graag
Zoek een (webshop-) provider die de API van je leverancier ondersteunt. Of zoek een andere plugin die hetzelfde doet zonder exec().

Verwijderd

Topicstarter
tis een plugin gemaakt van de leverancier waarmee je zelf alle producten kan importeren van hun websites met alle prijzen die up to date zijn ook neemt het alle moeilijkheden van belastingen uit handen

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-11 21:40

Osxy

Holy crap on a cracker

exec() is echt een linke een zomaar aan te zetten, raad dit echt af zeker in het licht van dit topic. Als beginner wil je dit echt vermijden.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ga eerst dit even lezen.
Wikipedia: Algemene verordening gegevensbescherming

Komt er op neer dat je echt beter een professional kunt inhuren die met je kan zitten zodat aan alle aspecten (vooral veiligheid) gedacht gaat worden..
Bedrijven die toch straks voor de goedkope manier gaan worden vanzelf afgestraft.
helaas liggen de klant gegevens dan al op straat.....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2018 18:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja daarom vraag ik het ook eerst op een forum ik ga nu rond bij verschillende webhosters ook in het buitenland kijken of zij wat voor mij kunnen betekennen.

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:36:
tis een plugin gemaakt van de leverancier waarmee je zelf alle producten kan importeren van hun websites met alle prijzen die up to date zijn ook neemt het alle moeilijkheden van belastingen uit handen
Je kunt kijken of het misschien als cronjob kunt draaien. Misschien is de provider wel genegen om exec() voor PHP CLI in te schakelen, of heeft de leverancier een shell-script die de import uitvoert zonder PHP.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:08
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:51:
Mijn vraag
...
ik gebruik momenteel het basis webhosting pakket van versio maar ben door mijn opties heen aangezien ik een aanpassing wil doen aan de php om een plugin te laten werken op wordpress. Mijn vraag is daarom wat jullie zouden aanraden voor mij over vps als beginner. ik wil op mijn vps alleen wordpress draaien waarin ik zelf mijn php kan aanpassen. voor de rest wil ik weinig doen met de server. maar ik weet dus niks van het opzetten van een server en welke software het beste is om te gebruiken.
Daarom moet je hier dus NIET aan beginnen, zeker niet met waarvoor je het nodig hebt. Dat is vragen om problemen.
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:39:
ja daarom vraag ik het ook eerst op een forum ik ga nu rond bij verschillende webhosters ook in het buitenland kijken of zij wat voor mij kunnen betekennen.
Je lost daarmee het werkelijke probleem niet op. Je moet niet vergeten dat JIJ veranwoordelijk bent voor de voor de webwinkel. Als die gehackt is/wordt en jij daar verantwoordelijk voor.
En er is een redenen waarom niemand exec() aan zet op zijn webserver. Dan zou je dus eigenlijk al vraagtekens moeten krijgen...

[ Voor 28% gewijzigd door Rolfie op 21-02-2018 18:42 ]

• Room42
  • Niet online
Er zijn erg veel bedrijven die specifiek Wordpress+Woocommerce webshop-hosting aanbieden. Wellicht kun je daar wat mee.

Zie bijvoorbeeld [google=Woocommerce hosting].

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 21-02-2018 18:41 ]

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Taro schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:34:
Ik vermoed dat ze bijv. PDF's ofzo willen gaan maken?
Alleen bij WKHTMLTOPDF: proc_open(). De rest gewoon niet doen.

Maar het is een producten synchronisatie tool, dus die "plugin" is gewoon een no-go.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-11 21:40

Osxy

Holy crap on a cracker

Wat ga je daar vragen? Of ze alsnog exec willen enable'en? Waarmee je alsnog het risico loopt?

In kader van GDPR/AVG let erop dat je persoonsgegevens gerelateerde data binnen de EU houd?

[ Voor 3% gewijzigd door Osxy op 21-02-2018 18:53 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kun je beter je leverancier vragen hoe andere klanten van hen dat oplossen. Misschien komen ze met een ander open-source product aan waar je beter een webwinkel in kunt maken én waar je die PHP functie niet voor aan hoeft te (laten) zetten.
Pagina: 1