ik wil een vps kopen voor mn wordpress

Pagina: 1
Acties:
  • 498 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
ik gebruik momenteel het basis webhosting pakket van versio maar ben door mijn opties heen aangezien ik een aanpassing wil doen aan de php om een plugin te laten werken op wordpress. Mijn vraag is daarom wat jullie zouden aanraden voor mij over vps als beginner. ik wil op mijn vps alleen wordpress draaien waarin ik zelf mijn php kan aanpassen. voor de rest wil ik weinig doen met de server. maar ik weet dus niks van het opzetten van een server en welke software het beste is om te gebruiken.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kunt geen "alleen Wordpress" draaien op je VPS. Een (unmanaged) VPS krijg je kaal opgeleverd. Je zult het volledige beheer zelf moeten doen, alle security en stability moeten regelen en "voor de rest weinig doen met de server" bestaat dus niet.

Je moet het zien als je PC direct aan het internet hangen. Dat kun je alleen maar doen als je voldoende kennis van de veiligheidsaspecten hebt die daarbij komen kijken. En Wordpress is een populair target van aanvallen, dus je moet je server goed dichttimmeren op alle fronten.

Als beginner zou ik me gewoon tot een bestaande provider beperken of misschien een managed VPS maar dat is aanzienlijk duurder (en dan heb je weer niet alle vrijheid).

Je kunt met Versio is gesprek of zij kunnen bieden wat jij wilt met PHP. Misschien is het met een .htaccess of een pakket-upgrade al te regelen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick130391
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:39
Zelf draai ik twee droplets bij Digital Ocean eentje van 5$ en eentje van 10$ per maand. Je krijgt dan een kaal linux systeem naar keuze.

Mijn eerste droplet heb ik volledig zelf geconfigureerd, bij de 2de opzet heb ik gebruik gemaakt van ispconfig als beheer tool van de droplet. Dit installeert eigenlijk alles wat je nodig hebt voor een volwaardige webserver. Uiteraard kan je dan nadien zelf aanpassingen gaan doorvoeren aan de php versie.

Maar ik begrijp niet helemaal wat je wil gaan doen aan de php versie die je draait? Of lees ik de vraag foutief?
Nu voor de prijs moet je het niet laten, als je bekijkt wat bv een combell vraagt voor wat hosting en ruimte kan je even goed een vps aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En dit staat in Programming (en Webdesign, Markup & Clientside Scripting) omdat... :?

Waar hoort mijn topic?

Open gerust een nieuw topic (maar doe dat dan in 't juiste subforum) en hanteer dan aub. gewoon even onze Quickstart; dan weet je zeker dat je topicstart van alle details voorzien is ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.