Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Mijn wi-fi op mijn iPad Air 2 krijg ik ineens niet meer aan. Het knopje om het aan te zetten blijft grijs. Ik kan daarom geen netwerk kiezen. Hoe is dit op te lossen?

Nu heb ik al geprobeerd de iPad te resetten en de netwerksettings te resetten maar dat hielp niet. Nu wil ik hem terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Ik probeerde dat eerst op de iPad maar dan geeft het een error aan met apple ID. Ik neem aan dat ik moet inloggen ervoor maar dat kan niet omdat ik juist mijn internet probeer aan te zetten. Toen had ik hem verbonden via iTunes en hem daar geprobeerd te herstellen maar dan geeft het aan dat ik 'zoek mijn iPad' uit moet zetten. Dat kan ik dus niet doen omdat ik het internet niet meer aan krijg. Toen bleek dat het ook via de pc kon op iCloud heb ik hem daar uit mijn apparaten verwijderd. Maar nu staat er dat het verwijderen in behandeling is en dat de eerstvolgende keer dat mijn iPad verbinding met internet maakt mijn iPad verwijderd word. Dus dat kan ik dus niet meer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:16
Had je wel eerst wi-fi? En anders even dit proberen> Instellingen ▸ Algemeen ▸ Stel opnieuw in ▸ tik hier op 'Herstel netwerkinstellingen' om de netwerkinstellingen te herstellen.

[ Voor 79% gewijzigd door Tiagoo op 21-02-2018 16:47 . Reden: extra optie erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heeft het altijd gedaan. Ik had al geprobeerd de netwerkinstellingen te resetten maar dat hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:16
Kan je toevallig een screenshot uploaden van de wifi instelling als deze grijs blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou die screenshot dan niet kunnen uploaden omdat ik niet op internet kan op mijn iPad. Het gaat om die switch die naast wi-fi staat. Normaal als je daarop drukt word het knopje groen en dan krijg ik een lijst met netwerken maar dat werkt nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb0wag
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-09 21:00
Denk dat de wifi chip of defect is of dat die een slechte soldering heeft op het moederbord, iphone 4 en 4s hadden dir kwaaltje ook best wel vaak. Dan was warm maken met de fohn meestal wel een tijdelijk oplossing om het weer enige tijd werkend te krijgen.
Mocht de wifi chip echt defect zijn dan kan je deze NIET zondermeer (laten) vervangen aangezien tegenwoordig in de nand chip het mac-adres van wifi en bluetooth module zit geprogrameerd. Bij een nieuwe chip moet de ook de nand geprogrameerd worden.
Best kans maak je met de ipad warm maken met een fohn werkt dit dan kan je er voor kiezen om de wifi chip opnieuw te laten rebalen en herplaatsen.

Mocht je er nog garantie op hebben dan die claimen bij de verkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord. Dat zou best kunnen dat die chip defect is. Gewoon met een fohn warm maken en dan testen of die switch weer aan gaat? Ik heb er geen garantie meer op. Als ik hem niet meer aan de praat krijg, raad je het dan aan om die chip nog te vervangen? Dan zou ik nog willen vragen of je weet hoe ik mijn iPad kan terugzetten naar fabrieksinstellingen. De manieren die ik probeerde kwam het er steeds op neer dat ik internet op mijn iPad nodig had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rb0wag
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-09 21:00
Ja idd gewoon aan de achterkant, als de ipad op het scherm ligt met de oplaadpoort naar je toe, dan aan de linkerkant op een centimeter of 5 - 7 van bovenaf zit de wifi chip, mag best wel wat warm worden maar ook weer niet loeiheet.

Vervangen door een andere chip kan dus niet meer zomaar want dan kan de ipad niet mee geactiveerd worden omdat dan het wifi mac adres veranderd.

Als je de ipad via je icloud hebt verwijdert van je account dan via dfu mode opnieuw de software erop en dan moet je hem via itunes kunnen instellen als nieuwe ipad en activeren..
Pagina: 1