Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC rond 1200E

Pagina: 1
Acties:

• TijmenD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-07 22:25
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Bovenal wil ik kunnen photoshoppen/illustrator.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1200 pietermannen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Heb nu een heel oud systeem staan waarbij ik niks wil meenemen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen speciale wensen.

Ga je overklokken?
Niet van plan. Ik wil dat het redelijk soepel loopt zonder gezeur.

Wat verwacht je van ons?
Is de voeding voldoende voor dit systeem?
Is het geheugen goed voor dit systeem? Of zou ik naar iets anders moeten uitwijken?

Wat is sowieso jullie algemene impressie van het systeem? Waar zou ik verbeteringen kunnen doorvoeren?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Tray€ 301,50€ 301,50
1Asus Prime B350-Plus€ 92,50€ 92,50
1Gigabyte AORUS Radeon RX 580 8GB€ 449,-€ 449,-
1Cooler Master MasterBox Lite 5€ 46,-€ 46,-
1Adata XPG Gammix D10 AX4U3000316G16-SBG€ 177,-€ 177,-
1be quiet! Pure Power 10 CM 500W€ 71,90€ 71,90
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 128,50€ 128,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.266,40

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Je mist een koeler & geheugen toch?
En, waarom de 7 1700 en niet de 5 1600? Tuurlijk, 2 extra cores, met iets lagere clock. Maar ik denk persoonlijk dat je met een 5 1600 inclusief koeler en €100 minder beter uit bent.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:02
Welke games? Welke resolutie en texture kwaliteit? Wat voor fps heb je in gedachten?
Hoeveel RAM zit er in je oude systeem, en is dat genoeg voor photoshop/illustrator?
Ik geloof dat de R7 1700 Tray zonder koeler komt.
Die RX580 is wel heel duur, je kan ook wachten op de nieuwe GPUs van NVIDIA, die zouden in april aangekondigd worden.
Dual-channel is vaak beter dan single-channel RAM, en aangezien je toch 4 slots hebt kan je er wel 2 gebruiken.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

-Photoshop en Illustrator zijn grotendeels singlethreaded. Een R7 1700 heb je dus niks aan.
-€450 voor een RX580 is belachelijk.
-Dual channel DDR4 is erg wenselijk en niet duurder.
-Voeding is overkill.

In het algemeen dan. Moet je nu een systeem samenstellen of kan je wachten? Een slechter moment om een gamesysteem aan te schaffen kan ik namelijk niet bedenken in tenminste de afgelopen tien jaar. GPU's zijn belachelijk duur net als RAM. Dan komen in April de Ryzen 2 CPU's, en Nvidia moet in de komende maanden ook haar nieuwe lijn gaan aankondigen. Ik zie ze niet zomaar verschijnen in April, maar dat gaat nu echt geen halfjaar meer duren. Niet dat je nu een GPU kan kopen...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• TijmenD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-07 22:25
Allereerst bedankt voor jullie hulp en reacties!

De games die ik op dit moment speel zijn veelal kleine games waar weinig voor nodig is. Fornite, Rocket League en League of Legends. Deze games wil ik kunnen draaien op ultra en daarnaast wil ik games zoals PUBG ook op redelijke graphics met redelijke fps kunnen spelen. Het oude systeem stelt me niet in staat om echt leuke grote games te spelen dus hier wil ik mee beginnen als het nieuwe systeem er staat!

Op de een of andere manier dacht ik dat de processor met koeler kwam. Deze zal ik dus nog even moeten zoeken. Zou deze voldoen? pricewatch: Arctic Freezer 33

De reden dat ik de ryzen 7 had gekozen ipv de ryzen 5 1600x omdat de octa core me op een of andere manier toch aantrok. Ik dacht hierbij ook dat het systeem wat langer mee zou gaan en dat ik in de toekomst wat extra upgrade mogelijkheden zou hebben hierdoor.

Ik had geen idee dat dual-channel RAM beter was dan single-channel RAM. Ik ga op zoek naar RAM bestaande uit 2 kits. Bedankt!

De GPU is inderdaad erg duur maar ik zou hem wellicht voor de respectabele prijs van 319 euro nieuw kunnen aanschaffen. Waardoor dit toch een zeer goede optie is in mijn ogen.

In principe kan ik wachten, echter dat heb ik al een tijdje gedaan dus het begint toch wel te kriebelen. Daarnaast heeft het ook te maken met de GPU die ik een stuk goedkoper kan aanschaffen.

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-11 17:14
TijmenD schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:11:
Allereerst bedankt voor jullie hulp en reacties!

De games die ik op dit moment speel zijn veelal kleine games waar weinig voor nodig is. Fornite, Rocket League en League of Legends. Deze games wil ik kunnen draaien op ultra en daarnaast wil ik games zoals PUBG ook op redelijke graphics met redelijke fps kunnen spelen. Het oude systeem stelt me niet in staat om echt leuke grote games te spelen dus hier wil ik mee beginnen als het nieuwe systeem er staat!

Op de een of andere manier dacht ik dat de processor met koeler kwam. Deze zal ik dus nog even moeten zoeken. Zou deze voldoen? pricewatch: Arctic Freezer 33

De reden dat ik de ryzen 7 had gekozen ipv de ryzen 5 1600x omdat de octa core me op een of andere manier toch aantrok. Ik dacht hierbij ook dat het systeem wat langer mee zou gaan en dat ik in de toekomst wat extra upgrade mogelijkheden zou hebben hierdoor.

Ik had geen idee dat dual-channel RAM beter was dan single-channel RAM. Ik ga op zoek naar RAM bestaande uit 2 kits. Bedankt!

De GPU is inderdaad erg duur maar ik zou hem wellicht voor de respectabele prijs van 319 euro nieuw kunnen aanschaffen. Waardoor dit toch een zeer goede optie is in mijn ogen.

In principe kan ik wachten, echter dat heb ik al een tijdje gedaan dus het begint toch wel te kriebelen. Daarnaast heeft het ook te maken met de GPU die ik een stuk goedkoper kan aanschaffen.
Tray komt nooit met koeler.

Je gaat nooit al die 8 cores vol gebruiken dus zijn die het niet waard.

Is het ook niet per definitie.

Je kan ook 2e hands op V&A.

Dan moet je je afvragen of die kriebels groter zijn dan slim verstand hebben en even wachten. _/-\o_

Verwijderd

Torac schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:41:
[...]

Tray komt nooit met koeler.

Je gaat nooit al die 8 cores vol gebruiken dus zijn die het niet waard.

Is het ook niet per definitie.

Je kan ook 2e hands op V&A.

Dan moet je je afvragen of die kriebels groter zijn dan slim verstand hebben en even wachten. _/-\o_
Je gaat die 8 cores later zeker wel kunnen gebruiken. Juist is dat goed voor later. Als je echt lang met je CPU wilt doen dan kan je beter een r7 1700 nemen. Daarentegen is het zoals gezegd waarschijnlijk toch beter om een Ryzen 5 1600 te nemen. AM4 krijgt nog lange support en je bent beter met je geld uit als je later je cpu weer gaat upgraden

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Voor de spellen die je noemt is de 1600 5 Ryzen genoeg.

Als je die rx580 kunt krijgen voor die prijs heb je geluk. Terwijl dat ook al een plafond is eigenlijk.
(Heb ik in december voor Nitro+ rx580 van Sapphire betaald).
Pagina: 1