Medion PC van Aldi - Geen Windows key sticker?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi555
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-07 07:27
Hoi allen,

Mijn vader heeft een nieuwe PC gekocht. Maar is het normaal dat er geen Windows productkey sticker op de zijkant (of waar dan ook) van de PC zit?

Voor het geval je Windows 10 om welke reden dan ook moet herinstalleren.

De PC is gekocht bij Aldi, het is een Medion Akoya P5360 E (MD 8881), met voorgeïnstalleerde Windows 10.

Ik heb overal gekeken, op alle kanten van de kast, in de doos, etc. Of valt de product key te achterhalen in Windows zelf? Of de Bios misschien (las ik ergens)? Het lijkt me sterk dat de sticker aan de binnenkant van de PC zit (heb niet gekeken i.v.m. openmaken/garantie).

We zijn nog even terug geweest om te vragen over de sticker maar de bedrijfsleidster die de PC aan ons had verkocht wist niet beter dan dat er op geen enkele PC bij hun zo een sticker zat.

Misschien heeft iemand hier ervaring mee? Wil enkel graag de productkey van de Windows 10 installatie achterhalen.

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Rudi555 op 22-02-2018 15:50)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Windows 10-key zit in het BIOS/UEFI gebakken. Die hoef je niet op te geven bij de installatie.
Zie ook [google=UEFI windows 10 key].

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 21-02-2018 16:08 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:17
Bij Windows 10 wordt de key geïnstalleerd in de bios, mocht je ooit de PC opnieuw willen installeren zal de key dan ook uit de bios gehaald worden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Windows 10-key zit in het BIOS/UEFI gebakken. Die hoef je niet op te geven bij de installatie.
Zie ook [google=UEFI windows 10 key].

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 21-02-2018 16:08 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudi555
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-07 07:27
Hoi,

Bedankt voor jullie antwoorden.

OK, dan is het duidelijk. Bedankt voor jullie hulp!

- R