Sinds een maand heb ik een SmartThings hub v2 met een set z-wave en zigbee devices. Pracht apparaat, mooie interface, hartstikke flexibel, goed te programmeren, je kunt zelf device handlers maken voor Chinese namaak etc. Alles goed behalve...... LATENCY.... Alles gaat via de cloud. Ik had homewizard spul wat ik wil vervangen voor z-wave. Als voorbeeld, ik had in mijn garage een motion sensor met een lamp. Als je de garage in gaat, gaat de lamp aan en als je er weer uit bent op een gegeven moment uit. Werkte goed met klik aan klik uit spul. Z-wave contact sensor, zigbee motion sensor en z-wave switch gekoppeld aan de SmartThings, SmartApp (scriptje zeg maar) er op dat als de deur opengaat (contact sensor) doe je de lamp aan en als er geen motion is geweest voor 3 minuten dan lamp uit. Het script werkt, je loopt de garage in en de lamp gaat aan en na een tijdje weer uit. Echter alles loopt via de cloud en servers van Samsung dus het lukt me om de garage in te lopen, iets te pakken en de deur weer dicht te doen (laten we zeggen 5 seconden) zonder dat de lamp is aangegaan. De lamp gaat uiteindelijk wel aan (kan ik op de app zien) maar dit is natuurlijk geen oplossing (PS heb speedtests gedaan e.d. 50 Up 100 Down, Netflix op laptop werkt top etc dus het ligt niet aan de internet verbinding en de ST hub zit direct op de eerste switch die uplink naar internet heeft). Kort samengevat, ik wil de SmartThings vervangen. Het probleem is, ik weet niet met wat. Ik weet wel wat ik wil en nou hoop ik dat ik hier een top advies kan krijgen
Ik wil graag Z-Wave, Zigbee en internet based devices (ESPs die ik gemaakt heb) kunnen aansturen.
Ik wil dat alles lokaal draait
Ik wil dat je kunt scripten
Ik wil graag dat vage z-wave/zigbee production ook aangesloten kunnen worden en dat je er alles uit kunt halen
Ik wil graag dat je via een web API/RESTful interface ook iets kunt aansturen (zodat mijn NAS bijvoorbeeld ook iets kan triggeren)
Ik ben programmeur en knutsel veel met IoT en ben niet 'bang' voor een wat meer technische interface.
Ik wil graag Z-Wave, Zigbee en internet based devices (ESPs die ik gemaakt heb) kunnen aansturen.
Ik wil dat alles lokaal draait
Ik wil dat je kunt scripten
Ik wil graag dat vage z-wave/zigbee production ook aangesloten kunnen worden en dat je er alles uit kunt halen
Ik wil graag dat je via een web API/RESTful interface ook iets kunt aansturen (zodat mijn NAS bijvoorbeeld ook iets kan triggeren)
Ik ben programmeur en knutsel veel met IoT en ben niet 'bang' voor een wat meer technische interface.