HDMI probleem met Denon AMP (AVR-3311)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-10 15:08
Ik heb onlangs een HTPC samengesteld en besteld als vervanging van mijn stokoude ACRyan Mediaplayer:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4600 Boxed€ 65,50€ 65,50
1Seagate Barracuda Compute 2,5", 2TB€ 74,-€ 74,-
1ASRock DeskMini 110€ 130,30€ 130,30
1Crucial CT2K4G4SFS824A€ 86,06€ 86,06
1Intel 600p 256GB€ 100,95€ 100,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 456,81

Deze PC heb ik voorzien van Ubuntu 17.10 en Samba/Kodi en werkt verder perfect.
Tijdens de installatie heb ik gebruik gemaakt van een oude monitor (via VGA aangesloten) en een oud USB muis/kb setje. So far so good..... :+

Toen ik klaar was heb ik deze op de 4k Gaming TV van de kids even aangesloten via HDMI om te kijken of alles goed werkt en ook hier geen problemen, 4k resolutie werd meteen herkend en weergegeven (dan zijn de lettertjes wel klein!), dus ik dacht mooi, dan kan die nu naar huiskamer. :9~

Omdat ik een Denon AVR 3311 als 5.1 set gebruik en al mijn overige apparatuur (Humax PVR, Blueray speler, ACRyan en een Raspberry Pi met Kodi erop) via de versterker heb aangesloten op mijn Samsung 46" Full HD SmartTV (alles via HDMI) dacht ik even de ACRyan te verwisselen voor deze HTPC en klaar is Kees. :9

Nee dus!!!!
Geen beeld op de TV. :'(
En toen begon de ellende. Ik heb 4 verschillende HDMI kabels gebruikt, geen succes. Ik heb alle andere HDMI poorten op de Denon geprobeerd, geen succes.
Als ik de HTPC rechtstreeks via HDMI op de TV aansluit, dan werkt het wel (zelfs met alle kabels); maar dat wil ik dus niet omdat ik dan altijd de TV aan moet zetten om muziek te luisteren... 8)7

Nieuwe superdeluxe HDMI kabel a 22 euro gekocht, helpt ook niet! :(

Omdat ik via VNC de PC remote kan aansturen, kan ik zien dat Ubuntu de aangesloten "monitor" wel kan zien. Als die rechtstreeks aan de TV hangt zie ik Samsung staan en bij de Denon staat er Denon; dus Ubuntu 'ziet' de AMP wel. Ik heb alle resoluties via Device manager in Ubuntu geprobeerd, niets werkt, geen beeld!!!!

Om uit te sluiten dat het aan Ubuntu ligt heb ik de PC ook in het UEFI scherm gekoppeld aan de Denon en aan de TV; zelfde resultaat: Denon geen beeld, TV wel beeld. Dus aan Ubuntu ligt het ook niet!

Ik heb in de versterker alle mogelijke opties geprobeerd qua HDMI en 'input' instellingen, helpt ook niet.
Kortom wat ik ook doe, via de Denon krijg ik GEEN beeld. Er is niets kapot, want als ik een kabel omsteek van een ander (eerder) genoemd apparaat, dan heb ik gelijk beeld (en geluid). :X

Nu had ik nog gegoogled dat je de AMP compleet stroomloos moet maken zodat de HDMI poorten 'gereset' worden, helpt ook niet............. |:(

Welke opties zijn er nog? Heeft iemand dit ooit meegemaakt en dit kunnen verhelpen?????? _/-\o_ _/-\o_

Arriving Somewhere but not here....

Beste antwoord (via Joop_Klepzeiker op 22-02-2018 09:33)

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 10:17

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Hij werkt op de AC Ryan mediaplayer, maar niet op je nieuwe HTPC. Werkt hij wel in combinatie met een andere Windows PC?.

Op welke resolutie en refresh rate probeer je de TV (via je reciever) aan te sturen?. Herkent hij deze wel goed (niet dat HTPC output op 100Hz, welke de tv niet weer kan geven).
Zou dit geen HDCP probleem kunnen zijn??. Dat de onboard Intel graphics een bepaalde versie wil gebruiken welke je receiver niet ondersteund?.

Zelf overigens nooit problemen ervaren in de HDCP sfeer.

[ Voor 30% gewijzigd door Tortelli op 21-02-2018 15:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 10:17

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Hij werkt op de AC Ryan mediaplayer, maar niet op je nieuwe HTPC. Werkt hij wel in combinatie met een andere Windows PC?.

Op welke resolutie en refresh rate probeer je de TV (via je reciever) aan te sturen?. Herkent hij deze wel goed (niet dat HTPC output op 100Hz, welke de tv niet weer kan geven).
Zou dit geen HDCP probleem kunnen zijn??. Dat de onboard Intel graphics een bepaalde versie wil gebruiken welke je receiver niet ondersteund?.

[ Voor 30% gewijzigd door Tortelli op 21-02-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Een andere PC heb ik er nog niet aangehangen. Zal vanavond de Laptop er eens aanhangen, die draait op Windows 10 en heeft ook een HDMI out.

De resolutie van de HTPC kan ik dus zien (via VNC) en die is default Full HD (1920 x 1080) op 60 Hz.
Ik kan beide in Ubuntu aanpassen en ik heb alle mogelijke refreshrates en ook resoluties geprobeerd, maar dat helpt niet.

De default waarde van 1920x1080 op 60 Hz wordt ook door de Raspberry Pi gebruikt en die wordt dus probleemloos weergegeven! Dus waarom de HTPC niet is een raadsel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:50
Tortelli schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:33:

HDCP wordt over het algemeen alleen uitgestuurd als content hier om vraagt, tenzij het apple is.
Maar ik moet toegeven dat dit wel een beetje op een HDCP of IDED probleem lijkt.

Heb je het volgende ook al een keer geprobeerd?
TV aan, AVR aan en dan pas de HTPC aan. Het kan zijn dat de handshake niet goed gaat.

• Joop_Klepzeiker
Laatste Update:

Gisteren mijn Windows 10 laptop via HDMI aangesloten op de Denon.
Resultaat identiek als bij de HTPC: De laptop 'ziet' de Denon als 2de scherm, je kunt zelfs het geluid uitsturen via HDMI, dat wordt allemaal op de laptop weergegeven, maar op de TV zie en hoor je niets via de Denon. :(

Ook aanzetten in andere volgorde zoals hierboven werd gesuggereerd heeft geen effect! :'(

Inmiddels had ik een DisplayPort naar HDMI adapter geregeld om te kijken wat dan het effect zou zijn als ik dus via de DisplayPort het signaal zou uitsturen naar de Denon.

Deze adapter er dus tussen gezet en even een tijdelijke kabel van de Denon naar de HTPC gelegd en bovendien was er ook nog de aangesloten HDMI kabel van de HTPC naar de TV.
Via de TV in Ubuntu ingesteld dat het geen extended desktop, maar mirror (uitvoer identiek naar beide poorten) zou moeten zijn met het geluid over de DP (dat kan allemaal keurig ingesteld worden in Ubuntu!).
Toen weer via de Denon gekeken en helaas weer geen beeld of geluid! : |:(

Dus ik dacht toen "Dan maar niet" en zette de hardware weer terug op de plek in de kast.
Omdat er toch nog steeds een kabel vanachter de Denon naar de HTPC lag heb ik die tegen beter weten maar in een HDMI ingang van de Denon gestopt en het andere einde in de DP2HDMI adapter.....

En toen gebeurde het......
Toen ik nogmaals naar de aangesloten ingang van de Denon ging was er ineens beeld en geluid! _/-\o_
Snappen doe ik het niet! Maar schijnbaar is er nu wel de goede handshaking tussen HTPC en Denon.

Ik heb ook geen idee of dit nu tijdelijk is of dat het nu blijvend werkt, maar ik heb gisterenavond in ieder geval een filmpje kunnen kijken met 5.1 geluid :P

Bedankt voor de reacties en wat mij betreft kan er een slotje op!

:+

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:11

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik denk dat je op de versterker even de bewuste HDMI poort op 'pass through' moet zetten.

Ik heb zelf de Denon 2311 en mijn Intel NUC HTPC draait prima. Mijn desktop staat zelfs op 120Hz (4K Oled tv), dus het kán wel.

De HTPC zou de resolutie automatisch aan moeten passen aan de maximale setting van je tv (4K vs 1080P). Anders toch even de desktop met de hand op 1080P zetten?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1