Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prorobbert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-06 11:31
Hallo allemaal.

Ik ben nu ruim 4 jaar in het bezit van een Turtle Beach z300. Deze begint langzaam te verouderen en is bijna aan vervanging toe.
Ik ben al wat aan het zoeken maar weet nog niet helemaal wat ik wil. Ik heb al een aparte microfoon dus een headset is niet meer verplicht. Ik hang mijn headset onder mijn bureau als ik hem niet gebruik, om mijn bureau zo vrij mogelijk te houden, dus een koptelefoon met standaard zal niet mijn eerste keuze zijn.

De volgende mogelijkheden heb ik gevonden:
  • Een bluetooth koptelefoon in combinatie met een usb bluetooth adapter
  • Een draadloze koptelefoon voor de pc
  • Een draadloze headset (geluids kwaliteit kan hier minder zijn)
  • Toch geen draadloze koptelefoon
Hebben jullie redenen voor een bepaalde keuzes en eventueel aanbevelingen mbt koptelefoons?

Ik sta open voor alle informatie

Edit
Ik heb een budget tot 300 euro, mocht dit een oplossing bieden waar ik weer jaren mee toe kan.

Mijn huidige koptelefoon beschikt over (virtuele) 7.1 surround sound. Deze optie gebruik ik nauwelijks en dit zal ik niet missen in mijn nieuwe koptelefoon

[ Voor 13% gewijzigd door prorobbert op 21-02-2018 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:08

Audione0

Strijdt der titanen

Wat is je budget?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:14
Ik heb zelf zo'n Logitech Artemis headset (de dure variant).
Kun je draadloos, bedraad en combinatie gebruiken door de stick te voeden via usb en met een draadje te koppelen aan bijvoorbeeld een versterker (terzijde).

Enige nadeel welke ik ondervind, is dat de verbinding tussen de headset na een tijdje niet gebruikt te zijn en de stick weg wil vallen. Hierdoor moet je hem dan weer opnieuw zien te koppelen. (paperclip ligt in de buurt en moet eerlijk zijn dat ik alleen 's avonds laat als mijn vrouw er niet is en mijn dochtertje slaapt de headset op zet).
Denk alleen aan 150 euro ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:22
Ik ben zelf flink op onderzoek uit geweest op dit vlak, verschillende winkels af gegaan om zowel bekabelde, als draadloze headsets uit te proberen. Ik had een budget tussen de 150 en 300,-.

De conclusie na een stuk of 8 draadloze en bekabelde headsets op gehad te hebben, waarvan vaak het duurste model in een serie, was het volgende:

Doe het niet. Het is weg gegooid geld, de geluidskwaliteit is altijd gewoon ruk, voor gamen "okay" voor muziek zwaar ondermaats. De behuizingen zijn helaas altijd van plastic en kraken bij het op en afzetten, vaak een gamers-look, en de daar bij gepaarde goedkope uitstraling.

Uiteindelijk zelf ook gegaan voor de combinatie draadloze high-end koptelefoon met een losse microfoon ( Rode NT USB) , en geen seconde spijt van gehad.Omdat een koptelefoon ten opzichte van een headset ook voor meer doeleinden gebruikt kan worden. Op de fiets bijvoorbeeld, in het vliegtuig, etc.

Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de Sennheiser PXC 550:
pricewatch: Sennheiser PXC 550 Wireless (Zwart)

Die nu notabene via Amazon.de een stuk goedkoper te krijgen is dan waarvoor ik hem een jaar terug kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat is inderdaad waar. Alhoewel ik de kwaliteit prima vind en wel een zeikerd (geen audiofiel) ben wbt geluid.
Het plastic kraken is inderdaad een dingetje. Wat ik dan bij mijn iets oudere bedrade headset weer niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prorobbert
Ik heb een budget tot 300 euro, mocht dit een oplossing bieden waar ik weer jaren mee toe kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@prorobbert Wat Inverted_World al aangeeft, dan kun je voor een hele goede hoofdtelefoon gaan.
Ofwel die Sennheiser PXC 550 Wireless. Die is bij Amazon.de 270 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:12

Dhrax

Prog Lord

prorobbert schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:57:
[...]

Dan heb je alle ruimte om een degelijk model aan te schaffen waar je jaren plezier van gaat hebben.
Indien mogelijk zou ik ook wat modellen proberen. Zoals @Arunia aangeeft is de Logitech Artemis Spectrum zeer degelijk maar heeft ook wat beperkingen technisch gezien. Daarnaast is het draagcomfort niet fantastisch, zeker niet als ik deze weg zet tegen over mijn Sennheiser. De Logitech gebruik ik dan ook enkel en puur voor gaming, voor muziek is deze (in mijn oren) niet geschikt. Met de softwarematige EQ wel wat te tweaken maar goed word het nooit. Houdt hier dus rekening mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prorobbert
Bedankt allemaal voorde reacties.
Ik ben uiteindelijk gegaan voor de Sony MDR-1000X. Helaas wel uit Engeland aangezien hij niet meer te krijgen is in Nederland. Ik had deze koptelefoon al een keer geprobeerd aangezien een vriend van mij deze heeft.

Nu had ik nog een vraagje.
Ik ga een USB bluetooth dongle aanschaffen zodat ik de koptelefoon kan verbinden met mijn computer. Weet een van jullie of er ook een variant is met NFC?
Dit lijkt me makkelijk om het gebruik van de koptelefoon te wisselen tussen pc en telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Beetje laat nu je al besteld hebt, maar met vergelijkbare eisen ben ik op Steelseries Arctis 7 uitgekomen. Volgens objectieve testen (oftewel meten met een microfoon op een dummie hoofd) heeft hij heel fatsoenlijk geluid, beter dan bijvoorbeeld Sennheiser RS175, en daarbovenop ook nog eens voor mij significant comfortabeler. Ik heb ook een losse microfoon, en vanwege alle horrorverhalen over slechte kwaliteit van gaming headsets had ik die eerst volledig genegeerd, maar dat zijn blijkbaar horrorverhalen die niet altijd waar zijn. Reden dat ik Bluetooth niet overwogen heb is dat het vaak toch relatief hoge latency heeft.

Ik heb iig nog nooit een bluetooth dongle met NFC gezien. Zorg wel dat je er eentje met APTX hebt. Ietsjes betere geluidskwaliteit, en iets betere latency (al bij de MDR-1000 blijkbaar niet heel significant: https://www.rtings.com/headphones/reviews/sony/mdr-1000x, 180ms vs 156ms).
Pagina: 1