Upgrade of geen upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Trisjin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:50
Op dit moment speel ik veel bf1 en LoL en af en toe heeft mijn pc het lastig met bf1. Mijn systeem is inmiddels alweer 4/5 jaar oud. De vraag is wat zouden jullie aan dit systeem upgraden zodat alles weer wat lekkerder werkt?. Of niet aan upgraden beginnen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4670K Boxed€ 233,-€ 233,-
1MSI Z87-G45 Gaming€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX 770 2GB OC€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 45,50€ 45,50
1WD Green WD10EZRX€ 70,28€ 70,28
2Asus VS247H Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9B Blue€ 75,55€ 75,55
1Corsair Vengeance Pro Red CMY16GX3M2A2400C10R€ 0,-€ 0,-
1Intel 330 180GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 424,33

Ik zie dat het niet al te beste timing is met die grafischekaart prijzen :|

Alle reacties

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:50

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Wat is de bottleneck van je systeem als je BF1 speelt? Je processor of je videokaart?

Indien je processor, heb je deze al overclocked?

En volgens mij heb je 24 GB aan RAM in je systeem, dus dat zal dan de bottleneck niet zijn vermoed ik.

Steam/Discord: Flimovic

• teunolan
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 25-01 19:05
van wat ik nu zie is de grafischekaart het zwakke punt in je systeem (voor BF1)

mischien een idee om te kijken naar een gtx1060 6gb -gtx1070(ti) of een amd rx480/580 8gb

de rest van je build is sterk zat

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:34
Flimovic schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:14:
Wat is de bottleneck van je systeem als je BF1 speelt? Je processor of je videokaart?
Waarschijnlijk zijn videokaart :)

Don't let perfect be the enemy of good.

Verwijderd

Ik vermoed ook dat het de videokaart zal zijn.

Er wordt een videokaart met 4 GB aangeraden door hen en een processor die tot 4 Ghz gaat.
De huidige processor doet max 3,8, maar dat zou geen groot verschil mogen geven.

Bron: https://www.systemrequire...ments/battlefield-1/13404

• Trisjin
Als ik bf1 op ultra zet heeft de videokaart er idd moeite mee. Maar de Intel Core i5-4670K staat zelfs soms op 100% terwijl bf1 op low staat.Dan moet ik chrome sluiten om te kunnen spelen. Heb de processor niet overclocked dus misschien is dat nog een optie. Heb dat alleen nog nooit gedaan. Waar moet ik op letten?

Ook zou ik de aankomende bf willen kunnen spelen alleen de specs zijn nog niet bekend.

[ Voor 6% gewijzigd door Trisjin op 22-02-2018 09:30 ]

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:32
BF1 is een spel dat gebruik kan maken van extra cores. Als het je inderdaad genoeg irriteert, kan je kijken naar een upgrade. Ryzen 1600 of een i5 8600K is dan waar je naar moet kijken, maar aangezien je nog geen budget hebt opgegeven, is suggesties geven best lastig.

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Trisjin schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:30:
Als ik bf1 op ultra zet heeft de videokaart er idd moeite mee. Maar de Intel Core i5-4670K staat zelfs soms op 100% terwijl bf1 op low staat.Dan moet ik chrome sluiten om te kunnen spelen. Heb de processor niet overclocked dus misschien is dat nog een optie. Heb dat alleen nog nooit gedaan. Waar moet ik op letten?

Ook zou ik de aankomende bf willen kunnen spelen alleen de specs zijn nog niet bekend.
Begin eens met het overclocken van de processor. Er staan genoeg tutorials online en er zijn op GoT merkgerelateerde overclock fora. Het belangrijkste is een goede CPU koeler en een beetje geduld.

Om even 'quick&dirty' te zien wat het effect is van een overclock, zou je in UEFI de optie OCgenie kunnen proberen i.c.m. FRAFS o.i.d.

Verder zou ik slechts 2x8GB RAM gebruiken (de kit). Die andere 8GB kun je samen met je huidige videokaart op V&A zetten en het budget gebruiken voor een upgrade van de videokaart.

[ Voor 7% gewijzigd door Jorruchie op 22-02-2018 11:38 . Reden: aanvulling ]

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

• Trisjin
Thanks voor de info zal vandaag is kijken wat overclock doet. Hij haalt nu trouwens max 3,4.
Wat is beste prijs/kwaliteit videokaart?
Als ik bijv. een 2560x1080 /1920x1080 144hz koop ga ik dan ook echt hogere framerate krijgen met een gtx1060/rx480? Is dat het geld waard? Heb namelijk nog nooit 60hz+ gehad.

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Werkt je geheugen in Dual-Channel modus? Hoe zit het verdeeld over je sloten?

Hoeveel CPU gebruikt chrome als BF1 stottert?

[ Voor 32% gewijzigd door ECP0WERS op 26-02-2018 12:35 ]

• Trisjin
ECP0WERS schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:34:
Werkt je geheugen in Dual-Channel modus? Hoe zit het verdeeld over je sloten?

Hoeveel CPU gebruikt chrome als BF1 stottert?
Sorry voor de late reactie.

Ja werkt in dual channel, slot 1-3 en 2-4. 2x 8 in de ene 2x 4 in de andere.
Maakt niet uit of chrome aan of uit staat cpu is vaak 100% ook op OCgenie modus. videokaart ook vaak 100%

• sas545
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-03-2018
Ik vind dat je een prima PC hebt die je niet hoeft te upgraden. Videokaarten zijn op dit moment echt veel te duur. Voor een goede upgrade zit je toch al te denken aan een GTX 1060 6 GB GTX 1070 of RX 580; die zijn moeilijk verkrijgbaar en imho minstens 100 euro te duur. Ik zou wachten tot er een nieuwe generatie videokaarten uitkomt, of je kunt of uitkijken naar een gebruikte GTX 970.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Trisjin schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:54:
[...]

Sorry voor de late reactie.

Ja werkt in dual channel, slot 1-3 en 2-4. 2x 8 in de ene 2x 4 in de andere.
Maakt niet uit of chrome aan of uit staat cpu is vaak 100% ook op OCgenie modus. videokaart ook vaak 100%
Open doel inschieten: het is wel BF1 die (bijna) al je cpu pakt? Je zegt al Chrome afsluiten helpt, maar er staat niet nog andere software op de achtergrond te pruttelen?

Ik zou idd de cpu eens overclocken, dan weet je al beter wat de bottleneck zal zijn. Maar ik denk dat je over het algemeen meer hebt aan een nieuwe videokaart dan een nieuwe cpu.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:45
Wat bedoel je met "heeft het lastig"?

Hoeveel FPS haal je op low bijvoorbeeld, ondanks dat de CPU op 100% draait op dat moment hoeft dat niet te betekenen dat dat een probleem is.

Welke processor koeler heb je? Mits de bijgeleverde is het overklokken erg beperkt.
In principe kun je een nieuwe/betere plaatsen (die is ook mee te nemen naar een volgend systeem, dus geen weggegooid geld), dan is 4,5GHz vaak goed te doen.

• Trisjin
mitsumark schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:18:
Wat bedoel je met "heeft het lastig"?

Hoeveel FPS haal je op low bijvoorbeeld, ondanks dat de CPU op 100% draait op dat moment hoeft dat niet te betekenen dat dat een probleem is.

Welke processor koeler heb je? Mits de bijgeleverde is het overklokken erg beperkt.
In principe kun je een nieuwe/betere plaatsen (die is ook mee te nemen naar een volgend systeem, dus geen weggegooid geld), dan is 4,5GHz vaak goed te doen.
Op low schommelt het tussen 57-60-61(meestal, soms dropt het uit het niets en komt hij weer terug rond 60)
Op medium schiet hij alle kanten op 36-40-50-60

BF1 gebruikt 83% van me processor. Is dit normaal?
Heb een cooler van cool master zal is gaan uitzoeken hoe te overclocken.

Zit nu wel erg te kwijlen op ultra wide maar als ik dat koop kan ik niet eens normaal bf1 spelen :/
Jammer dat de prijzen van de videokaarten zo hoog zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Trisjin op 22-03-2018 15:41 ]

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-02 16:57
83% van de hele CPU?
Het kan zijn dat BF1 slechts 2 cores gebruikt, die allebei op 100% staan, en dat je OS nog wat gebruikt, waardoor de gemiddelde belasting 83% is.
Je kan in bv MSI Afterburner een ingame overlay instellen waarin de belasting van GPU en CPU cores te zien is. Je kan ook in Windows Taakbeheer de cores individueel bekijken, maar dan moet je alt-tabben.

• Trisjin
Inmiddels van alles geprobeerd.
bf1 op low werk nu sind bf1 update gewoon goed rond 80% processor(zelfs met chrome open nu) en 50% videkaart.
Op medium is processor 100% alle 4 cores en videokaart rond de 80%.
Heb ook processor proberen te overclocken maar krijg het niet voor elkaar. Kreeg elke keer bluescreens, en met veel moeite weer van overclock terug gekregen naar normaal. Kon bijna niet meer in bios komen door zwart beeld of bluescreens.

Kan het nu dus prima op low spelen al ziet het er niet heel mooi uit. Maar wil dus battlefield 5 gaan spelen en dat ga ik niet redden met deze processor en videokaart :'(

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-02 09:12
Als ik op ultra met sowieso 60 fps kan spelen met een 6600k dan denk ik dat je beter je geld eerst kan investeren in een videokaart. Ipv mobo/cpu/ram en dan nog eens een gpu.

(Heb overigens een 980)

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:27
Trisjin schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:30:

Chrome draait iedere tab in sandbox dus dat kan ook een beter zijn. Vooral op RAM gebruik is Chrome een boosdoener.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Trisjin
V-rg schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 00:08:
Als ik op ultra met sowieso 60 fps kan spelen met een 6600k dan denk ik dat je beter je geld eerst kan investeren in een videokaart. Ipv mobo/cpu/ram en dan nog eens een gpu.

(Heb overigens een 980)
Draait 6600k ook op 100%? Of is het gewoon een combinatie van oude videokaart waardoor mijn processor 100% draait? Misschien hele domme vraag maar geen idee hoe het werkt.

De vraag is alleen wat voor kaart ga ik nodig hebben voor battlefield 5, dat ik dan niet weer met een probleem zit. En ga ik dan alsnog een nieuwe processor nodig hebben?

• TommyGun|IA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door TommyGun|IA op 14-05-2018 09:36 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:23
TommyGun|IA schreef op maandag 14 mei 2018 @ 08:27:
Ik zit met hetzelfde probleem. BF1 haalt vaak de 60 fps niet.
de cpu wordt zwaar belast.
Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd. Video instellingen, diverse sites zoals deze. Niets helpt. Spelen op 1040p ultra of 1080p low maakt niets uit.
Specs:
  • Intel i-4460 (zonder K)
  • Z97 K
  • GTX 1070
  • 16 GB RAM
  • Samsung 951 EVO 250 GB M.2
  • 2K monitor
Ik weet vrijwel zeker dat de cpu de bottleneck is. Dit zie ik aan de statistieken.

Wie weet wat te doen?
Topic hijacking wordt hier niet gewaardeerd.

Je hebt een gpu die 3x zo snel is als die van de topicstarter en een cpu die minder is.
Je hebt dezelfde problemen op zowel hoge als lage instellingen.

Je hebt zelf al de conclusie getrokken dat het de cpu is en dat klopt. En nu?

• Trisjin
Ik heb nu bijna altijd 60 fps door wat instellingen te veranderen.
YouTube: Battlefield 1 Lags fix 2018 | BF1 Final Lags & Stuttering Fixing...

frameratelimiter instellen en resolution scaler op 100% heeft het voor mij gedaan

• TommyGun|IA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dit lijkt te werken, dankjewel!

Ik verwijder voordat ik het spel start ook altijd een boel mappen. Dit helpt ook bij mij. Dit zijn ze:
- ProgramData > Origin. Verwijder alles behalve 'LocalContent'
- AppData > Lokal. Verwijder Origin en Temp.
- Appdata > Roaming. Verwijder Origin.
- Documenten > Battlefield 1 > Twinkle. Verwijder Temp.
Zie ook deze site.
https://forums.battlefiel...issues-heres-how-i-did-it
Pagina: 1