Toon posts:

USB-Bluetooth, Car Infotainment?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een Opel Insignia van 2013 en wil graag via bluetooth Spotify of muziek afspelen.
Is er een USB die 2.0 is en bluetooth heeft? Zodat mijn autoradio dit als een soort 'opslag' ziet en ik muziek kan afspelen, maar ook de toetsknoppen kan gebruiken op mijn stuur om van muziek etc. te wisselen. Met Aux kan dit helaas niet.

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
https://www.advanced-inca...th-retrofit-a2dp-upgrade/

Is zoiets (niet noodzakelijkerwijs deze) geen oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
Optie van @418O2 zal het beste werken.

Ik geloof niet dat een autoradio bluetooth afspelen via een usb-stickje ondersteunt, en Bluetooth-2-FM dingen moet je al helemaal niet aan beginnen. (Spreek uit ervaring)
Het beste is een radio die bluetooth echt ondersteunt, of voorbereid is zoals die van jou hopelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10 22:14

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:51:
Goedendag,

Ik heb een Opel Insignia van 2013 en wil graag via bluetooth Spotify of muziek afspelen.
Is er een USB die 2.0 is en bluetooth heeft? Zodat mijn autoradio dit als een soort 'opslag' ziet en ik muziek kan afspelen, maar ook de toetsknoppen kan gebruiken op mijn stuur om van muziek etc. te wisselen. Met Aux kan dit helaas niet.

Dank!
Een mass storage device is iets heel anders als een stream interface. Dat is natuurlijk compleet niet compatible. Je zult meer kans hebben wanneer je op zoek gaat naar het kunnen misbruiken van de CD wisselaar interface, mits die wel aanwezig is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:06:
[...]

Een mass storage device is iets heel anders als een stream interface. Dat is natuurlijk compleet niet compatible. Je zult meer kans hebben wanneer je op zoek gaat naar het kunnen misbruiken van de CD wisselaar interface, mits die wel aanwezig is.
Ik heb alleen een cd functie mogelijkheid erin.
Geen wisselaar, andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:18
@Verwijderd Het gaat erom dat je de interface hebt op je radio voor een cd wisselaar. Niet een cd-speler in je radio.
Vaak zijn er autoradio's die ingebouwd zitten die de optie hebben om de wisselaar te gebruiken. Die kun je misbruiken voor mass storage muziek oplossingen. Denk echter dat Spotify daar niet mee gaat werken.
Denk ook dat het besturen via je stuur je ook echt kunt schrappen van je wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Niet spotgoedkoop, maar hiermee kan je echt op audiogebied van alles en op diverse manieren aan je autoradio hangen, inclusief bluetooth.

https://nl.aliexpress.com...a-Vectra/32467127626.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:35

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Is het niet veel gunstiger om een aftermarket radio met bluetooth, usb en ondersteuning voor stuurbediening te kopen? Vaak kun je de benodigde verloopkabels kopen in een kit met een opvulplaatje. Misschien niet zo strak als de originele radio, maar wel makkelijk.

Ik heb het ook gedaan bij mijn Focus, originele radio/cd er uit en een Pioneer DEH4700BT er in, compleet met microfoon voor de carkit functie. Vervolgens via ebay een verloopkabel voor zowel de radio als stuurbediening en afdekplaatje in een set gekocht. Alles bij elkaar was ik voor €125 klaar

Kalm aan! En rap een beetje!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-10 18:08
Ik heb zoiets geplaatst:

Onever Draadloze Bluetooth Carkit Mp3-speler 3.5mm AUX Audio A2DP Muziek Ontvanger Adapter Ondersteuning IOS Siri met 2.1A USB Output
http://s.aliexpress.com/ZJJvEZRR?fromSns=Copy to Clipboard
(from AliExpress Android)

Zo kun je wel nummers skippen zonder de telefoon aan te raken.
Bedieningspaneeltje ergens opplakken en aansluiten op de aux aansluiting.
Werkt niet onaardig en klinkt prima.

[ Voor 3% gewijzigd door ronnie vd op 22-02-2018 08:16 ]

Pagina: 1