VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .
dacht dat dat IE-only wasOp vrijdag 13 juli 2001 19:59 schreef Major_Kusanagi het volgende:
kan dit met een script ofzo?
maar er was ook een CSS-code voor
ff kwijt of Netscape die wel pakte...
ik zal eens kieken
* wicher|IA het zeker te weten kan Major_Kusanagiin het vervolg beter eerst de search gebruiken* wicher|IA komt praktisch nooit in dit forum en hoopt dat hij geen domme vraag heeft gesteld.
is het anders ook mogelijk om een transparante pagina met frames op 1 achtergrond te plakken?
sorry voor de overlast... niet gedacht dat er zo vaak naar gevraagd zou worden.
Zucmantaks, nu 💰 !
Verwijderd
Aantal posts: 655Op vrijdag 13 juli 2001 20:23 schreef Major_Kusanagi het volgende:
of bedoel je op Webdesign & Graphics ?
en je gebruikt Yahoo page builder ?
o ik bedoelde niet per se dat dit zo vaak gevraagd wordtOp vrijdag 13 juli 2001 20:23 schreef Major_Kusanagi het volgende:
ik bedoelde meer in het algemeen: als je hier niet vaak komt, en je weet niet of het al eerder gevraagd is: gebruik dan eerst de search
Je kan de background wel vast zetten door middel van CSS
Bij mijn weten wordt dit vanaf IE4.x en NS4.x ondersteunt.
Helaas is centreren een IE only feature die pas in NS6 wordt ondersteunt (ik spreek me zelf toch niet tegen? Ja dat doe ik wel
)
code:
1
| BODY style="url(pic/bg.gif); background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed; background-position: center;" |
Helaas is centreren een IE only feature die pas in NS6 wordt ondersteunt (ik spreek me zelf toch niet tegen? Ja dat doe ik wel
die CSScode bedoelde ik jaOp vrijdag 13 juli 2001 20:31 schreef rickmans het volgende:
Je kan de background wel vast zetten door middel van CSS
code:
1 BODY style="url(pic/bg.gif); background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed; background-position: center;"
Helaas is centreren een IE only feature die pas in NS6 wordt ondersteunt (ik spreek me zelf toch niet tegen? Ja dat doe ik wel)
voor zulke dingen gebruik ik nou Topstyle normaal... dit vergeet ik steeds
NEE!Op vrijdag 13 juli 2001 20:27 schreef DJ_PP het volgende:
en je gebruikt Yahoo page builder ?
emacs
Zucmantaks, nu 💰 !
Je kunt in voor NS wel een laag maken met de img en die gewoon op 0,0 zetten. Vervolgens neem je een layer die daarom ligt en daar zet je de rest van je pagina in. Dit werkt voor ALLE browsers, want het is plain simpel html.
Dus zoiets:
Dus zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <html> <body> <div style="position:absolute;left:0;top:0;z-index:1">[img]"plaatje.gif"></div> <div[/img] Hier de rest van je pagina </div> </body> </html> |
Verwijderd
uhm in netscape zijn <div> tags geloof ik <layer>Op zaterdag 14 juli 2001 11:31 schreef Bosmonster het volgende:
Je kunt in voor NS wel een laag maken met de img en die gewoon op 0,0 zetten. Vervolgens neem je een layer die daarom ligt en daar zet je de rest van je pagina in. Dit werkt voor ALLE browsers, want het is plain simpel html.
Dus zoiets:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 <html> <body> <div style="position:absolute;left:0;top:0;z-index:1">[img]"plaatje.gif"></div> <div[/img] Hier de rest van je pagina </div> </body> </html>
dit is toch geen oplossing voor elk van beide vraagstukken?Op zaterdag 14 juli 2001 11:31 schreef Bosmonster het volgende:
Dus zoiets:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 <html> <body> <div style="position:absolute;left:0;top:0;z-index:1">[img]"plaatje.gif"></div> <div[/img] Hier de rest van je pagina </div> </body> </html>
nu ik toch bezig ben: jullie kennen vast wel een script om een pulldownmenu als link te gebruiken. ik heb er al wel een gevonden, maar die werkt alleen in hetzelfde frame. ik wil dus 1 hebben waarin je ook kunt vertellen in welk frame hij de pagina moet openen.
Zucmantaks, nu 💰 !
Netscape kent ook <div> tags aangezien deze gewoon onderdeel zijn van HTML 4.0. HEt voorbeeld wat ik gaf werkt gewoon onder alle browsers zoals ik zei...uhm in netscape zijn <div> tags geloof ik <layer>
Volgens mij was de vraag "fixed background in Netscape"... Dit is de oplossing daarvoor!dit is toch geen oplossing voor elk van beide vraagstukken?
oOp zaterdag 14 juli 2001 17:51 schreef Bosmonster het volgende:
Volgens mij was de vraag "fixed background in Netscape"... Dit is de oplossing daarvoor!
dan volg ik ff niet meer
excusez-moi
Pagina: 1