Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Email

Pagina: 1
Acties:
  • 1.318 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
...

...Hallo, ik heb een vraag Ik had contact met een organistie en wist alle email-adressen, ik heb daar sporadisch gebruik van gemaakt.
Nu hebben ze voor mijn gevoel heel het systeem om gegooid, ik wil graag uitleg van een deskunige hoe dat precies in zijn werk gaat.
Achter het apestaartje is een servernaam dus dat is snel te veranderen, maar de rest? Moeten alle mederwerkers opnieuw hun adres indienen, voor het apestaartje zijn er ook veranderingen.

met vriendelijke groet
Rob

...

Alle reacties

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beste Rob,

Ik heb werkelijk geen enkel idee wat je probeert te vertellen. Kan je eens rustig, met correcte en duidelijke zinnen vertellen wat er is gebeurd?

En waarom vraag je dit bij ons, en niet bij die partij die - voor jouw gevoel - de boel hebben omgegooid?

[ Voor 0% gewijzigd door Equator op 21-02-2018 12:53 . Reden: typo's verwijderd. ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een grote organisatie, ze leggen niet uit hoe het technisch werkt, dat doen ze niet.Ik kom niet eens met de it-afdeling in contact, lijkt mij.
Ik vraag me gewoon hoe het in zijn werk gaat als er bijvoorbeeld 200 adressen veranderd moeten worden.
Ik heb namelijk nog een mail gehad van een van de mederwerkers , er waren ook cc-geadresserden, en zag dat het allemaal vernaderd was, zo onduidelijk is dat toch niet?

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 13:27

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Als ik het verhaal goed ontcijfer, is de domeinnaam van veranderd van de website en heeft TS nu dus een lijst met e-mailadressen die niet meer klopt.

@Verwijderd heeft het bedrijf waar je het over hebt toevallig net zijn naam veranderd, inclusief een nieuwe website?

Indien dat het geval is, het bedrijf zal dan waarschijnlijk voor al zijn werknemers nieuwe e-mailadressen hebben aangemaakt. De oude e-mailadressen zullen tijdelijk dan nog wel blijven werken.

Als je geluk hebt veranderen ze alleen het gedeelte achter het @-teken. Maar het kan zijn dat ze ook het gedeelte voor het @-teken veranderen, afhankelijk van welke (nieuwe?) interne regels er gelden bij het bedrijf van hoe een e-mailadres er uit dient te zien.

Voorbeeld:
Naam: Jan Jansen
E-mailadres: jan.jansen@bedrijf1.nl
jan.jansen kan bij het nieuwe bedrijf dan ook j.jansen worden. Of janjansen, of alleen jan.

Indien je werkzaam aan bij het bedrijf bent moet je via outlook de e-mailadressen kunnen vinden van je collega's. Zo niet.... waarom zou het bedrijf jou een lijst met e-mailadressen van hun collega's geven?

Bovenstaande is dus mijn interpretatie van jou verhaal, geen idee of je dit bedoelt, want het is niet heel duidelijk.

[ Voor 68% gewijzigd door Flimovic op 21-02-2018 12:28 ]

Steam/Discord: Flimovic

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:20:
Het is een grote organisatie, ze leggen niet uit hoe het technisch werkt, dat doen ze niet.Ik kom niet eens met de it-afdeling in contact, lijkt mij.
Ik vraag me gewoon hoe het in zijn werk gaat als er bijvoorbeeld 200 adressen veranderd moeten worden.
Ik heb namelijk nog een mail gehad van een van de mederwerkers , er waren ook cc-geadresserden, en zag dat het allemaal vernaderd was, zo onduidelijk is dat toch niet?
Wat is elke het in jouw verhaal? 8)7 Hoe kun je nou denken dat dit een duidelijke uitleg is voor een lezer die niet in jouw situatie zit? We hebben toch geen idee waar je vandaan komt en waar je heen wilt?
Wees dus volledig en duidelijk :o

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wie is deze grote organisatie? Jouw bedrijf of niet?
, ze leggen niet uit hoe het technisch werkt, dat doen ze niet.Ik kom niet eens met de it-afdeling in contact, lijkt mij.
Oke, dus jij krijgt niet te horen hoe het e.e.a. in zijn werk gaat. Maar heb je werkelijk geprobeerd in contact te komen met de IT-afdeling? "Lijkt mij" vertelt mij dat je dat niet geprobeerd hebt.
Ik doe even een aanname dat je hier emailadressen bedoelt. (gezien de titel van het topic) maar dit kunnen ook IP adressen zijn, of werkelijke adressen in een stad/straat.
Maar emailadressen van jouw bedrijf, of van een ander bedrijf?
Ik heb namelijk nog een mail gehad van een van de mederwerkers
Ojee, een email van de mederwerkers.. Waar ging deze mail over dan?
, er waren ook cc-geadresserden, en zag dat het allemaal vernaderd was, zo onduidelijk is dat toch niet?
Lees deze zin nou nog eens terug? Geloof me, we willen je helpen, maar je maakt het ons erg moeilijk. :)

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-11 23:22
Voor de @ is het vrij makkelijk. Men kan het e-mailadres dat bij een mailbox hoort gewoon vrij eenvoudig aanpassen. Sterk nog: met aliassen kun je zelfs meer adressen aan 1 mailbox koppelen. Zo heb ik nu <voornaam>-<achternaam>@bedrijf.com, maar <initiaal><achternaam>@bedrijf.com werkt ook.
Maar aliassen kunnen zelfs met het achterste gedeelte. Zo had ik ooit voornaam.achternaam@bedrijf.nl, maar ook @bedrijf.be, @holding.nl, @dochtermaatschappij.nl en nog 47 andere die op 1 mailbox uitkwamen.

Overigens is het deel na @ niet per sé één server (kunnen er ook meerdere zijn), slechts enkel een domein. Het MX record van het domein zorgt er dan voor dat het op de goede plek uit komt.

Indien 't echt een migratie is geweest van een oude situatie naar een nieuwe... Kan dat op verschillende manieren. Handmatig, scripten met Powershell tegenover AD en Exchange of soortgelijke alternatieven.

Dit zijn in elk geval voldoende zoektermen voor verder eigen onderzoek :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Aannemende dat er een Windows-domein (Active Directory) is en dat het bedrijf Outlook gebruikt, is het een triviale operatie.

Een gebruiker heeft een account in de Active Directory, en hieraan zijn e-mailadressen gekoppeld. Een administrator kan eenvoudig het e-mailadres behorend bij een gebruikersaccount veranderen. En aangezien zo'n beetje álles in de Active Directory is aan te passen middels PowerShell-scripts, kan men eenvoudig alle e-mailadressen aanpassen van "pietje.puk@bedrijf.tld" naar "p.puk@bedrijf.tld".

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 12:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Wellicht dat er van tevoren inderdaad niet goed is nagedacht over de naam conventie, de organisatie zo gegroeid is dat er conflicten ontstonden en zo de boel even rechtgetrokken hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de reacties, ze zullen het wel snel met een powershell-script gedaan hebben dan.
Maar ik ge me erin verdiepen als ik tijd heb.
Maar de medewerkers, die zullen dan een mailtje gekregen hebben over de wijziging?
Toch wel aardig dat ik dit veroorzaakt heb, misschien

Bedankt
Rob

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 12:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:47:
...

...Hallo, ik heb een vraag Ik had contact met een organistie en wist alle email-adressen, ik heb daar sporadisch gebruik van gemaakt.
...
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:59:
Maar de medewerkers, die zullen dan een mailtje gekregen hebben over de wijziging?
Toch wel aardig dat ik dit veroorzaakt heb, misschien
Nu dat je het zo stelt heb ik het vermoeden gekregen dat je iets gedaan hebt wat niet helemaal in de haak is. Heb je spam verstuurd naar alle medewerkers? Phishing poging?

Je laatste regel snap ik niet en ik krijg er een vreemd gevoel bij. Dat je vandaag pas geregistreerd bent op tweakers slaat nog meer alarmbellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Lawwie op 21-02-2018 13:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb niks illegaals gedaan, ik heb alleen een manager ongevraagd gemaild, ik was client daar en dat vinden ze niet leuk, denk ik

• Flimovic

Flimovic

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:07:
Nee, ik heb niks illegaals gedaan, ik heb alleen een manager ongevraagd gemaild, ik was client daar en dat vinden ze niet leuk, denk ik
Geef aub eens wat meer uitleg? Niemand kan er een touw aan vast knopen wat er nu gebeurd is en waarom je deze vragen stelt. En houdt het aub feitelijk, als je dingen gaat interpreteren kan het zijn dat we je niet goed kunnen helpen.

[ Voor 12% gewijzigd door Flimovic op 21-02-2018 13:14 ]

Verwijderd

Dat zal voor een grotere organisatie geen reden zijn om de email adressen van alle medewerkers voor aan te passen.

Blijf je verhaal wel beetje wazig vinden..

• Flimovic

Flimovic

Ik vind het ook erg ongeloofwaardig dat er na één mail van jou naar een manager, ALLE e-mailadressen worden aangepast.

Wat logischer is: Je bent geblokkeerd en daarom komen jouw mailtjes niet meer aan.

Vraag:
- Waarom denk je dat alle mail-adressen zijn gewijzigd?
- Wat gebeurd er als je een mailtje stuurt naar een van de oude adressen?

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:02
Daar zal een oganisatie echt niet spontaan zijn e-mail adressen op gaan aanpassen hoor. Dan kunnen ze bezig blijven... :X

Cloud ☁️

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet geblokkeerd, daar heb ik geen aanwijzingen voor.
Ik heb nog een mail gehad van een ander manager, die had ook cc-geadresseerden eraan gekoppeld, dat was allemaal veranderd, voor het apestaartje en erna.Van 3 mederwekers, hij belde mij, ik was toen bij Albert Hein en heb gevraagd of hij de afspraak op de mail wilde zetten .Zodoende kreeg ik weer een mail met een ander emailadres .Ik had al eerder ongevraagd mailtjes gestuurd naar mensen daar, slecht sporadisch.Misschien waren ze het nu zat.
Het is iets in de gezondhiedszorg.
Ik wil niet alles vertellen waar het precies over gaat

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:02
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:21:
Ik heb nog een mail gehad van een ander manager, die had ook cc-geadresseerden eraan gekoppeld, dat was allemaal veranderd, voor het apestaartje en erna.Van 3 mederwekers, hij belde mij, ik was toen bij Albert Hein en heb gevraagd of hij de afspraak op de mail wilde zetten .Zodoende kreeg ik weer een mail met een ander emailadres .Ik had al eerder ongevraagd mailtjes gestuurd naar mensen daar, slecht sporadisch.Misschien waren ze het nu zat.
Dan nog zal een bedrijf niet hun e-mail adressen spontaan gaan veranderen daar zullen ze een goede reden voor gehad hebben. (Overname, nieuwe naam, etc) Denk je dat je de enigste bent die met hun mailt ofzo :D

Cloud ☁️

Verwijderd

Grote kans dat ze al bezig waren met een wijziging van de email adressen.
Dit zijn namelijk geen tussendoorklusjes.

Blijf het apart vinden dat je toch ergens het idee hebt dat het door jou toe doen is gewijzigd..

Gemiddelde organisatie zou ongewenst mail contact afdoen met een standaard mail die doorverwijst naar een algemeen email adres.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 16:19
Het is ook wel eens voorgekomen dat het in Afrika flink ging stormen nadat ik de WC had doorgespoeld. Klinkt misschien als een oorzakelijk gevolg maar er is toch echt geen relatie tussen deze gebeurtenissen.

• Flimovic

Flimovic

@Verwijderd Er zijn voor zover ik t kan beoordelen twee waarschijnlijke scenario's:

1. Men was al bezig met een wijziging van de e-mailadressen
2. Men maakt gebruik van aliassen, in dat geval (zoals hierboven ook al genoemd wordt) kan een persoon gebruik maken van meerdere mailadressen die allemaal op dezelfde inbox uitkomen.

Dat men speciaal voor jou e-mailadressen gaat wijzigen zou erg vreemd zijn. Men moet namelijk dan ook alle visitekaartjes etc. aan gaan passen. En wat doet een bedrijf met bestaande contacten die de nieuwe mail-adressen nog niet hebben? Je wil toch juist bereikbaar zijn.

Als laatste:
We zijn een technisch forum, niemand zal je vragen info te delen over je gezondheidstoestand. Als we info willen, bedoelen we technische info, dus wat deed je, wat zag je, wat ging er mis, etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt.
Ik vond het toevallig opvallend dat er 3 nieuwe adressen waren op te maken uit dat mailtjes.
Ik had die manager ongevraagd gemaild met een klacht, ik dacht dat ze misschien kwaad waren, maar als jullie zeggen dat dat onwaarschijnlijk is dan zal het wel toeval zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die aliassen zal wel de verklaring zijn.
Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niet controleren of die oude mailadressen nog in leven zijn, op dit moment heb ik geen content om te mailen, kan dat niet op een een andere manier, iets op het gebied van ethical hacking of met netwerk-kennis?

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 21:19

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Kun je a.u.b. je laatste bericht wijzigen i.p.v. een nieuw bericht te plaatsen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:51:
ik kan niet controleren of die oude mailadressen nog in leven zijn, op dit moment heb ik geen content om te mailen, kan dat niet op een een andere manier, iets op het gebied van ethical hacking of met netwerk-kennis?
Waarom zou je dit zo graag willen weten?

Lijkt er op dat je wel een iets groter probleem met ze hebt dan alleen een ''klacht'' 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je daarmee, precies?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het lijkt erop dat je nogal persoonlijk/emotioneel bezig bent in plaats van een zakelijke/professionele communicatie met een bedrijf waar je een klacht over hebt.

Als je zo communiceert als hier op het forum, kan ik me voorstellen dat dit erg moeilijk is voor de ontvanger om hier goed op te reageren. Als je dan gaat stalken zul je eerder een dichte deur vinden dan als je op een normale toon je punt duidelijk beschrijft. Vraag eventueel iemand om hulp om je mails even na te lezen of je punt duidelijk overkomt. Of neem telefonisch contact op maar zorg dat je rustig en zakelijk blijft.

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 21-02-2018 14:04 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Dichte deur? Ik ben uitgenodigd, dus de communicatie met hen was goed. Ik heb de mailtjes met aandacht gemaakt, met concept-versies etc, ,hier moet alles sneller.
Stalken? Is dat stalken misschien waren ze dan toch kwaad, dat dacht ik ook al, vandaar mijn fantasie dat alles omgegooid was, maar ik zie nu in dat er ook externe contacten zijn, dat heeft veel voeten in de aarde om dat allemaal te communiceren. Ook had ik niet aan visite-kaartjes gedacht, etc

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Volgens mij zoek je problemen die er niet zijn.. Als "het" bedrijf het niet te moeilijk wilt maken voor zijn klanten, zullen de oude adressen ook nog een behoorlijke tijd blijven werken.

Bij mijn bedrijf hebben we ook wat naamwissels meegemaakt, maar zelfs email met het domein wat al jaren niet meer gebruikt wordt komt nog steeds binnen in mijn outlook inbox.

Als dit bedrijf niet zo werkt zijn ze niet slim bezig en verliezen ze mogelijk klanten, waaronder jij. Maar als je afhankelijk van ze bent, dan zal jij je wellicht moeten aanpassen.. soms is het niet anders.. als iemand gaat verhuizen, dan zal je de post ook naar een nieuw adres moeten sturen.

Strava

Verwijderd

Wat @Room42 al zegt lijkt het er op dat je hier nogal persoonlijk/emotioneel tegenaan kijkt.

Hierbij helpen krachttermen zoals ''hacken'' & je ietwat cryptische omschrijvingen niet mee aan je verhaal.

Ik denk dat je je in dit verhaal toch ietwat te veel hebt laten lijden door emotie om erachter te komen wat de reden is van de (voor jou als klant zijnde) ''plotselinge'' naamswijziging/e-mail wijziging.

Wat ik al eerder aangaf, als iets ongewenst is zal een bedrijf dit zeker wel laten weten en je verzoeken dit via andere wegen aan te pakken en je niet ''ontlopen''.
Prulleman schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:07:
Volgens mij zoek je problemen die er niet zijn.. Als "het" bedrijf het niet te moeilijk wilt maken voor zijn klanten, zullen de oude adressen ook nog een behoorlijke tijd blijven werken.
^^ Dit dus, ze zullen misschien wel versturen met de nieuwe adressen, maar de oude zullen nog gewoon actief zijn in de vorm van bijvoorbeeld een alias.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2018 14:25 ]

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:51:
Goed, ik ga er een einde aan maken. Je was al wazig, en ik respecteer dat je niet alles wilt vertellen, maar daarmee maak je het niet makkelijker om je te helpen. Als we je al kunnen helpen.

Als jij eerst mailcontact had met p.puk@organisatie.nl en later met ppuk@nieuweorganisatie.nl dan is dat niets bijzonders. Waarschijnlijk - zoals al eerder gemeld - een wijziging.

Maar nu wil je eigenlijk weten of de oude adressen nog bestaan / werken door met 'netwerk-kennis' en of ethical hacking aan de gang te gaan. Daar is waar ik de streep trek.
Ik krijg ook het idee dat er veel meer speelt, en dat je maar de helft verteld.

Als je een keer echt het probleem - in een meer besloten omgeving - wilt bespreken, dan ben ik beschikbaar via Direct Message.

NU gaat er in ieder geval een slot op dit topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.