De uitdaging
Je kunt in MS SQL Server met OPENROWSET in T-SQL gegevens lezen van en schrijven naar een Excel bestand.
Dat gaat bijvoorbeeld zo:
INSERT INTO OPENROWSET
( 'Microsoft.ACE.OLEDB.12.0','Excel 12.0;Database=D:\Output\Test.xlsx;',
'SELECT KolomA,KolomB,KolomC FROM [Blad1$]')
SELECT 'Test met getal en formule' AS KolomA
, 200 AS KolomB
, '=B2-25' AS KolomC;
Ik zie in kolom C een tekst verschijnen, in plaats van een formule. En het getal in kolom B is een tekst, ook heel apart.
Hoe krijg ik Excel zover dat er een formule in kolom C komt te staan?
Als ik cel C2 ga aanpassen en op ENTER druk, dan wordt het wel ineens een formule (waarbij de tekst uit B2 als INT wordt behandeld, wat ook de bedoeling is). Een cel editen en op ENTER drukken werkt goed voor een paar cellen, maar ik ga dat niet voor een paar duizend cellen doen. Wie heeft de oplossing?
Relevante software die ik gebruik
MS SQL Server 2016 (13.0.4451 SP1)
MS SSMS 2017 (17.5)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kolommen formatteren, schema.ini gebruiken, een eerste regel met een formule in kolom C handmatig in de file zetten, ...
Je kunt in MS SQL Server met OPENROWSET in T-SQL gegevens lezen van en schrijven naar een Excel bestand.
Dat gaat bijvoorbeeld zo:
INSERT INTO OPENROWSET
( 'Microsoft.ACE.OLEDB.12.0','Excel 12.0;Database=D:\Output\Test.xlsx;',
'SELECT KolomA,KolomB,KolomC FROM [Blad1$]')
SELECT 'Test met getal en formule' AS KolomA
, 200 AS KolomB
, '=B2-25' AS KolomC;
Ik zie in kolom C een tekst verschijnen, in plaats van een formule. En het getal in kolom B is een tekst, ook heel apart.
Hoe krijg ik Excel zover dat er een formule in kolom C komt te staan?
Als ik cel C2 ga aanpassen en op ENTER druk, dan wordt het wel ineens een formule (waarbij de tekst uit B2 als INT wordt behandeld, wat ook de bedoeling is). Een cel editen en op ENTER drukken werkt goed voor een paar cellen, maar ik ga dat niet voor een paar duizend cellen doen. Wie heeft de oplossing?
Relevante software die ik gebruik
MS SQL Server 2016 (13.0.4451 SP1)
MS SSMS 2017 (17.5)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kolommen formatteren, schema.ini gebruiken, een eerste regel met een formule in kolom C handmatig in de file zetten, ...