Ervaringen 'www.bandenthuis.nl'?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
https://www.bandenthuis.nl/banden/

Geven aan dat ze banden op locatie gratis monteren & balanceren. De banden zelf zijn al +-15 euro goedkoper dan bij de kwikfit en profile, met gratis monteren bespaart het ook nog eens ~€30 per band..

Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Laatst online: 07-06 18:23
Ik ben altijd erg skeptisch over zulke review sites, vraag het daarom liever aan onze mede-tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:23
Een balanceerbank kan je nog wel meenemen in een busje, maar ik ben wel benieuwd hoe het uitlijnen dan in zijn werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Lees het eerst even door anders. Ik krijg een prima beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
jeroen3 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:06:
Een balanceerbank kan je nog wel meenemen in een busje, maar ik ben wel benieuwd hoe het uitlijnen dan in zijn werk gaat.
Uitlijnen doen ze volgens mij ook niet, niet terug te vinden op de site. Ziet er verder vrij betrouwbaar uit, en ik denk niet dat je 3202 reviews kan faken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324818

Heb er ervaring mee, prima service en meer dan goede prijzen in mijn geval. Uitlijnen doen ze inderdaad niet en moet je los daarvan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Doen ze wel, maar niet altijd goed. Zoals ik zei ik krijg een prima beeld van de reviews.

"Prima service, er wordt niet getreuzeld.
Helaas zijn de banden niet optimaal gebalanceerd, ik rij nu in Duitsland al dus op plaats van bestemming zal ik dit nogmaals moeten doen. Ik hoop dat u... "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:42

Edd

Wat zou je willen weten?
Ik heb de vorige keer via hun mijn banden vervangen. Ze kwamen netjes op de afgesproken datum/tijd aan, hebben de banden vervangen en gemonteerd. Na afloop betalen en klaar.

Nu zit ik alleen wel een beetje in dubio of ik het weer via hun doe of via Topbanden.com en dan naar een montagepartner gaat. Scheelt iets van +/- €80 op de totaalprijs, maar dat ze aan huis komen is gewoon ook echt makkelijk.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Dat scheelt aardig. Welke bandenmaat? 2 of 4 banden? Ik zou het denk ik wel een keer aandurven met hen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
pennywiser schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:10:
Doen ze wel, maar niet altijd goed. Zoals ik zei ik krijg een prima beeld van de reviews.

"Prima service, er wordt niet getreuzeld.
Helaas zijn de banden niet optimaal gebalanceerd, ik rij nu in Duitsland al dus op plaats van bestemming zal ik dit nogmaals moeten doen. Ik hoop dat u... "
Banden balanceren is iets anders dan uitlijnen

Balanceren is er voor om te zorgen dat de auto niet gaat trillen na bandenwissel, dit doen ze door plak gewichtjes te plaatsen op de velg (onbalans uit velg en band halen)

Uitlijnen Is het in de juiste ‘hoek’ zetten van de wielen. Bijvoorbeeld als het stuur iets schuin staat terwijl de auto rechtdoor rijdt. Dit gebeurd op een speciale bank (soort autobrug)

Balanceren MOET altijd gebeuren na bandenwissel, uitlijnen hoeft niet indien dit nog goed is

[ Voor 5% gewijzigd door schumi1986 op 21-02-2018 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ah ja my bad. Idd balanceren uitlijnen gebeurt in de garage ook niet altijd na bandenwissel.

[ Voor 16% gewijzigd door pennywiser op 21-02-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

pennywiser schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:14:
Dat scheelt aardig. Welke bandenmaat? 2 of 4 banden? Ik zou het denk ik wel een keer aandurven met hen.
Ik kijk naar de bandenmaat 255 40 19 en het gaat dan om 4 banden.
pennywiser schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:34:
Ah ja my bad. Maar balanceren gebeurt in de garage ook zeker niet altijd na bandenwissel.
Balanceren zal wel moeten, als ze het niet doen kom ik er niet meer terug.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Haal ik het weer door elkaar. haha uitlijnen bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:18

Bluebe

Roar

Ik heb vorig jaar mijn banden laten vernieuwen, op zich was het wel prima. Het scheelde mij iets van € 50,- met de garage voor 2 banden, en ik hoefde niet naar de garage te rijden, terug met leen auto, etc.

Ze hebben een tijdslot van 2 uur ofzo, en daarin was hij netjes aanwezig. Je auto wordt even door middel van luchtveren omhoog gedrukt en binnen een half uurtje zijn ze ook wel klaar. Ze balanceren wel gewoon met loodjes.

Uiteindelijk hadden ze volgens mij nog niks op mij verdiend want die jongen reed met de grote bus bij het wegrijden zo tegen een paaltje aan die voor mijn huis staan, iets met vergeten dat het paaltje er stond toen hij de bus parkeerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:15
Valandin schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:00:
https://www.bandenthuis.nl/banden/

De banden zelf zijn al +-15 euro goedkoper dan bij de kwikfit
Om goedkoper dan Kwitkfit te zijn hoef je niet heel erg je best te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Bij mij zijn ze 2x niet komen opdagen op een afspraak (1x belden ze wel 1u van te voren dat het niet ging lukken). Daarnaast vind ik ze moeilijk bereikbaar. Ik heb daarom uiteindelijk gekozen voor mijn garage, die helaas wel € 100,- (voor 4st) duurder was dan bandenthuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Bluebe schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:46:
Ze balanceren wel gewoon met loodjes.
Hoe anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-06 10:46

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Zelf eind november 2 auto's door ze laten doen.

Zouden in eerste instantie op dezelfde dag gedaan worden, echter was er iets mis gegaan met banden bestellen waardoor 1 van de 2 auto's uitgesteld moest worden. Ze hebben mij constant up to date gehouden met up-to date informatie over de vertraging en lieten mij de keuze of ze per auto langs zouden komen (dus auto 1 gewoon op originele afspraakdatum) of dat ze beide zouden uitstellen en ze tegelijk zouden doen.

De keuze gemaakt voor 2 losse afspraken waarbij ze netjes 2 dagen later nogmaals langskwamen.

Ook de ochtend van montage netjes een telefoontje dat ze onderweg waren en de verwachting hadden in circa 45m op mijn adres te zullen arriveren. Banden waren vrij snel vervangen en het gemak van dit aan huist laten gebeuren vind ik super.

Voor mij zeker voor herhaling vatbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En wat waren de productie-data van de banden? Heb toch het idee dat de 'goedkopere' vaak oude banden hebben liggen, leuk ze 'als nieuw' eronder te zetten, terwijl ze al 2-3 jaar (of zelfs ouder) zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

SinergyX schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:03:
En wat waren de productie-data van de banden? Heb toch het idee dat de 'goedkopere' vaak oude banden hebben liggen, leuk ze 'als nieuw' eronder te zetten, terwijl ze al 2-3 jaar (of zelfs ouder) zijn.
Dat kan ik je zaterdag vertellen. Net de bestelling de deur uitgedaan en gekozen voor montage aankomende zaterdag.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjonnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:22
Bij mij was het helaas een gevalletje goedkoop, duurkoop. Op het eerste oog nette service en snel geregeld maar achteraf bleek inderdaad dat balanceren in een busje niet lekker was gegaan. M'n auto heeft nog nooit zo hard getrild op de snelweg.
Na contact met hen gehad te hebben boden ze me aan dat ik naar mijn locale garage kon gaan om de banden opnieuw te laten uitlijnen waarna ze hiervan de kosten zouden vergoeden. De banden zijn nu gebalanceerd en ik heb de rekening 21 december hun kant op gestuurd, maar tot op heden heb ik ondanks herhaaldelijk bellen, chatten en mailen dit bedrag nog niet terug. Aan de telefoon zeggen ze telkens dat het goed komt maar mails en chatberichten negeren ze. Ik zie de kosten voor het opnieuw balanceren daarom al half als verloren. Alles bij elkaar ben ik nu dus nauwelijks goedkoper uit dan bij een concurrent met een betere naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:07
Ikzelf heb via http://www.bandenoutlet.nl/ mijn Michelin crossclimate besteld. Moest er ook meteen 4 hebben, dan ga je wel even rondzoeken.
Uiteindelijk kun je ze daar laten bezorgen bij een garage wellicht in de buurt en dan zetten die ze er op (uiteraard voor een prijsje, maar voor mij was het daar ook met korting 50 euro).
Voordeel, je kunt zelf een garage uit het lijstje uitzoeken waar je het laat doen. Ze hebben afspraken met veel garages en daarnaast hoef je zelf de banden niet mee te sleuren, die worden bij de garage bezorgd.

Geen reclame, maar vond het iig erg fijn. Zo zijn er meer sites trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

5183

SinergyX schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:03:
Voor de meeste mensen boeit dat toch niet? Is alleen van belang voor caravans of campers. Die staan namelijk veel stil en rijden weinig en slijten dus ampwe. Er wordt aangeraden een band te vervangen na 7 jaar of bij slijtage (zeg 30.000 km). De meeste mensen rijden in 3-4 jaar wel 30.000 km met de banden.

bjonnie schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:19:
Op het eerste oog nette service en snel geregeld maar achteraf bleek inderdaad dat balanceren in een busje niet lekker was gegaan.
Balanceren in een busje, kan dat sowieso wel goed gaan? Het balanceer apparaat moet toch, net als een wasmachine, op een vlakke en stevige ondergrond staan lijkt me. Ze zitten in de garage niet voor niets met dikke bouten in de vloer vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
5183 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:38:
[...]

Balanceren in een busje, kan dat sowieso wel goed gaan? Het balanceer apparaat moet toch, net als een wasmachine, op een vlakke en stevige ondergrond staan lijkt me. Ze zitten in de garage niet voor niets met dikke bouten in de vloer vast.
Valt best mee.

Wikipedia: Middelpuntvliedende kracht

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:07

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Touwtje spannen en de wielen recht zetten. Heb dat zo'n mobiele bandenboer weleens zien doen. Alleen kun je hiermee niet alle waardes aanpassen, maar wel de belangrijkste.

[ Voor 18% gewijzigd door Trommelrem op 21-02-2018 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:44
Vorig jaar 2 banden besteld bij ze. Ging perfect. Gewoon thuis op de oprit laten monteren. Productie jaar van de banden was gewoon 2017.

Ik kan me wel voorstellen dat het lastiger is als het balanceren niet helemaal goed is gegaan. Dan komen ze waarschijnlijk niet opnieuw langs maar moet je er zelf heen.

Bij mij ging alles goed, banden zijn goed gebalanceerd en vers uit de fabriek. Geen klachten dus.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:07
Hier ook een tevreden klant. 2x 4 banden laten doen (2016 en 2017) en geen balanceerissues. Ook recente productiedata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
ik vindt ze wat aan de dure kant. ik heb zomaar als voorbeeld de linglong g-m as genomen 175/65 R14 die als tweede op de pagina staat. als je alles wilt wat ze bij een normaal bandenbedrif ook doen dan kom je bij hun op 219,80 uit. als ik dezelfde band (1e hit google mischien nog goedkoper elders) online thuis of bij een montagepunt laat bezorgen zou ik 152 kwijt zijn reken daar 4x 15 euro voor montage bij en je bent nog goedkoper klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:07
Waarom zou je een linglong band onder een auto willen zitten, anders dan je super goedkoop uit wilt zijn, laat ze dan ook niet balanceren en ga er vanuit dat hij na korte tijd op is. Goedkoop is bij banden helaas vaak duurkoop. Zelf aanschaffen prima, maar laat ze door een vertrouwd adres monteren en balanceren.

Of dat in een bus gebeurd of niet maakt niet uit, de operator bepaalt hoe goed het eindresultaat is

benno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:00
Hier ook en ging zeer goed.. meer dan tevreden!!

Alleen wel op je slotbouten letten! Mijn vriendin was dit vergeten te vragen en daardoor hebben we goed moeten zoeken. Zelfs de kerel zelf was het vergeten waar ie ze gelaten had :P daarom wel wat op neer moeten bellen en zoeken..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:58
Prijzige banden zo te zien, maar als je ze met montage krijgt trekt het de prijs ongeveer gelijk met zelf bestellen en laten monteren. Verder geen ervaring met het bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Ik kan het me ook wel voorstellen eigenlijk. Laatst heb ik voor ongeveer 250 euro de voorruit van een focus op locatie laten vervangen. Ca. de helft van wat een carglass vraagt dus blijkbaar zit er best nog wat marge in dit soort zaken. Banden zijn best wel vergelijkbaar.

Dat blijkt ook wel als je de prijs van banden bij online bandendiscounters bekijkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Yucon op 21-02-2018 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toeschouwer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-10-2022
Ik koop mijn banden meestal op bandenleader.nl of via bandenspotter.nl en laat ze thuis bezorgen.
Dan heb ik een adresje waar ze zonder bon worden gemonteerd en gebalanceerd voor 10 euro per band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:48
Het gaat bij balanceren om hooguit enkele tientallen grammen lood, als het busje ook maar een beetje beweegt kan dat de meting van het balanceerapparaat al aardig verstoren.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Peenutzz schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:49:
[...]

Het gaat bij balanceren om hooguit enkele tientallen grammen lood, als het busje ook maar een beetje beweegt kan dat de meting van het balanceerapparaat al aardig verstoren.
Is het wel zeker dat het apparaat in het busje blijft staan, en dat de monteur ook in de bus staat? Als die buiten staat en het waait niet al te hard blijft dat busje ook wel echt stil staan. Ik kan me namelijk best voorstellen dat de monteur gewoon buiten staat en het apparaat via de schuifdeur bediend wordt. Lijkt me zelfs nog veel makkelijker wat bukken betreft.

• bjonnie
  • Laatst online: 09:22
Yucon schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 22:04:
[...]

Is het wel zeker dat het apparaat in het busje blijft staan, en dat de monteur ook in de bus staat? Als die buiten staat en het waait niet al te hard blijft dat busje ook wel echt stil staan. Ik kan me namelijk best voorstellen dat de monteur gewoon buiten staat en het apparaat via de schuifdeur bediend wordt. Lijkt me zelfs nog veel makkelijker wat bukken betreft.
Bij mij stond de monteur gewoon in de bus de volgende band te vervangen terwijl de andere aan het balanceer apparaat hing. Het ging dus lekker snel, maar nogmaals niet bijzonder goed.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:26

Wok

Dakloos...

Hier ook een positieve ervaring :)

Vorig jaar juli/augustus hadden ze een actie dat ze geen montagekosten rekenden. Toen kwam de prijs van een setje (4 stuks) Dunlop SportMaxx RT in de maat 225/45R17 op hetzelfde niveau als dat ik de banden op het internet zou bestellen en dan bij de lokale bandenboer zou laten monteren. Dus toen gekozen voor het gemak van montage aan huis.

Monteur keurig op het afgesproken tijdstip aanwezig, werkte netjes (ging netjes om met de wielen) en snel en de bandjes waren ook geen oude voorraad (DOT-code gewoon van eind 2016, dus geen banden die bijv. al twee jaar opgeslagen hebben gelegen).

Als ik weer nieuwe bandjes nodig heb en ze hebben toevallig weer een vergelijkbare actie, dan overweeg ik ze zeker weer.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:48
bjonnie schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:11:
[...]

Bij mij stond de monteur gewoon in de bus de volgende band te vervangen terwijl de andere aan het balanceer apparaat hing. Het ging dus lekker snel, maar nogmaals niet bijzonder goed.
Hun site geeft inderdaad ook aan dat de banden in het busje gemonteerd en gebalanceerd worden. Als de monteur tijdens het balanceren zijn voet maar iets te hard neerzet, of dus vrolijk een nieuwe band monteert op een andere velg, kan dat al een afwijking geven.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnel20
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 10:42
Goeie prijs, maar verwacht achteraf geen enkele service, garantie of communicatie.

In maart 2017 nieuwe zomerbanden door Bandenthuis laten monteren op de lichtmetalen velgen.
Toen ik in het najaar de velgen wilde demonteren (om de set velgen met winterbanden te monteren) kreeg ik de bouten van 2 velgen niet los.

Als diefstalpreventie zit er op iedere velg 1 slotbout.
Zelfs bij de Ford garage moesten ze zoveel kracht zetten dat de slotmoer kapot draaide.
Gevolg:
  • een nieuwe slotmoer bestellen
  • de velgen zitten nog steeds vast
Bandenthuis is telefonisch niet bereikbaar.
Pas na een aantal emails waarin ik meldde mijn rechtsbijstand in te schakelen kreeg ik eindelijk een reactie:
Wij vinden dit een lastige situatie want wij hebben ook vaak te maken met versleten slotbouten. Deze hebben een andere kwaliteit dan de normale bouten. Bij montage doen wij alles volgende de richtlijnen en trekken we de bouten ook aan met onze moment sleutel op 110nm.

Wij geven garantie op de montage van onze banden en niet op slijtage van wielbouten etc.

Horen uiteraard graag waar de rechtsbijstand mee komt en op welk vlak je ons aansprakelijk wil stellen.

Groet,

Team Bandenthuis
Uiteindelijk is het de Ford garage gelukt de slotbouten met geweld te verwijderen.
Ook hebben zij de standaardbouten met een momentsleutel losgedraaid.
De sleutel bleef doorschieten, waardoor ze de waarde bleven verhogen. Uiteindelijk draaiden de bouten pas los bij een gigantische 330 Nm.
Dit is 3x de voorgeschreven waarde die Bandenthuis hanteert.

De totale extra kosten voor de nieuwe slotmoer en arbeidsloon bedragen EUR 80.

Het is duidelijk dat Bandenthuis een wanprestatie heeft geleverd, waardoor ik extra kosten heb gemaakt.
Terugkoppeling hiervan per email resulteert in geen enkele reactie van Bandenthuis.

Voorstel voor naamswijziging: bandennietthuis.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Waarom zouden ze uitlijn apparatuur bij zich moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
funnel20 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:11:
. Uiteindelijk draaiden de bouten pas los bij een gigantische 330 Nm.
Wil je daarmee suggereren dat ze de bouten met 330 hebben vastgedraaid? Lijkt me sterk, bij mij ging het ook gewoon met de momentsleutel. En waarom kwamen de andere bouten dan wel zonder problemen los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:11

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Goeie prijs, maar verwacht achteraf geen enkele service, garantie of communicatie.

In maart 2017 nieuwe zomerbanden door Bandenthuis laten monteren op de lichtmetalen velgen.
Toen ik in het najaar de velgen wilde demonteren (om de set velgen met winterbanden te monteren) kreeg ik de bouten van 2 velgen niet los.

Als diefstalpreventie zit er op iedere velg 1 slotbout.
Zelfs bij de Ford garage moesten ze zoveel kracht zetten dat de slotmoer kapot draaide.
Gevolg:
  • een nieuwe slotmoer bestellen
  • de velgen zitten nog steeds vast
Bandenthuis is telefonisch niet bereikbaar.
Pas na een aantal emails waarin ik meldde mijn rechtsbijstand in te schakelen kreeg ik eindelijk een reactie:

[...]

Uiteindelijk is het de Ford garage gelukt de slotbouten met geweld te verwijderen.
Ook hebben zij de standaardbouten met een momentsleutel losgedraaid.
De sleutel bleef doorschieten, waardoor ze de waarde bleven verhogen. Uiteindelijk draaiden de bouten pas los bij een gigantische 330 Nm.

De totale extra kosten voor de nieuwe slotmoer en arbeidsloon bedragen EUR 80.

Het is duidelijk dat Bandenthuis een wanprestatie heeft geleverd, waardoor ik extra kosten heb gemaakt.
Terugkoppeling hiervan per email resulteert in geen enkele reactie van Bandenthuis.

Voorstel voor naamswijziging: bandennietthuis.nl
Slotbouten zijn K*T. Zelfde gezeur gehad na zelf vastzetten, garage vastzetten, officiele bandenboer vast zetten. Na een seizoen zijn ze heel lastig los te krijgen. Ik heb BMW stervormige bouten en daar wil de dop wat speling geven, en daar bij vast/los draaien de bout zelf beschadigen. Op gegeven moment krijg je hem nauwelijks meer los.

Ik gebruik ze daarom niet meer en denk ook niet dat dit iets met bandenthuis service te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:23
ASW1 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:11:
[...]

Wil je daarmee suggereren dat ze de bouten met 330 hebben vastgedraaid? Lijkt me sterk, bij mij ging het ook gewoon met de momentsleutel. En waarom kwamen de andere bouten dan wel zonder problemen los?
Precies, onder warmte en belasting kan dit veranderen.

Toch denk ik nu: ik ga naar lokale garage, want dat ze niet thuis geven (ongeacht de schuldvraag) is niet zo fijn.

[ Voor 0% gewijzigd door NiGeLaToR op 27-03-2018 13:11 . Reden: Klopt niet wat ik zei ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bjonnie schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:19:
Bij mij was het helaas een gevalletje goedkoop, duurkoop. Op het eerste oog nette service en snel geregeld maar achteraf bleek inderdaad dat balanceren in een busje niet lekker was gegaan. M'n auto heeft nog nooit zo hard getrild op de snelweg.
Na contact met hen gehad te hebben boden ze me aan dat ik naar mijn locale garage kon gaan om de banden opnieuw te laten uitlijnen waarna ze hiervan de kosten zouden vergoeden. De banden zijn nu gebalanceerd en ik heb de rekening 21 december hun kant op gestuurd, maar tot op heden heb ik ondanks herhaaldelijk bellen, chatten en mailen dit bedrag nog niet terug. Aan de telefoon zeggen ze telkens dat het goed komt maar mails en chatberichten negeren ze. Ik zie de kosten voor het opnieuw balanceren daarom al half als verloren. Alles bij elkaar ben ik nu dus nauwelijks goedkoper uit dan bij een concurrent met een betere naam.
Uitlijnen is niet balanceren. dan praat je over heel iets anders. Heb je bij een garage je wielen laten balanceren en die factuur ingediend of ?

(ik monteer zelf de wielen terug en plaats de juiste wielbouten en gebruik een momentsleutel. zo kan ik alleen de schuld krijgen als het niet goed vast zit. na 500km en 1000km daarna nogmaals controle)

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 27-03-2018 12:46 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

[...]

Ik zou eerder denken aan een luchtsleutel. Met een momentsleutel doe je dit bij een personenauto echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 21:56

vectormatic

Warlock of the doorlock

Als ik zo de prijs van een redelijke band voor mijn auto (Hankook K425 195/60-R15) vergelijk met wat ander websites betaal je dus vrolijk €25 per hoek voor montage/balanceren..

Nu ben ik niet de doorsnee consument, ik wissel zelf winter/zomer etc.. dus dan breng ik liever de niet in gebruik zijnde set naar de lokale montage partner van de banden webwinkel

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:37:
Toch denk ik nu: ik ga naar lokale garage, want dat ze niet thuis geven (ongeacht de schuldvraag) is niet zo fijn.
Als ik zo'n toko had en er iemand een half jaar na dato geld eist vanwege zijn slotbouten dan schoof ik het ook door naar de juridische afdeling. Gesprekken met dat soort mensen is meestal tijdverspilling. De aanvankelijke reactie van hen per email lijkt me prima verder. Ik vind het nogal een aanname (die ook niet onderbouwd wordt) dat zij wat fout gedaan zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
[b]Yucon schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:48:[Ik zou eerder denken aan een luchtsleutel. Met een momentsleutel doe je dit bij een personenauto echt niet
Daarom juist, ik weet dat ze de bouten aandraaien met een momentsleutel, niet met de luchtsleutel. Ten minste, bij mij wel. De suggestie dat zij de bouten zo vast aangezet zouden hebben lijkt me dan ook onwaarschijnlijk zo niet onmogelijk. Ik mis echt elke onderbouwing dat zij iets fout gedaan zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:23
ASW1 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:58:
[...]

Als ik zo'n toko had en er iemand een half jaar na dato geld eist vanwege zijn slotbouten dan schoof ik het ook door naar de juridische afdeling. Gesprekken met dat soort mensen is meestal tijdverspilling. De aanvankelijke reactie van hen per email lijkt me prima verder. Ik vind het nogal een aanname (die ook niet onderbouwd wordt) dat zij wat fout gedaan zouden hebben.
Mee eens, ik had ff gemist dat ze wel gereageerd hadden. Dan neem ik m'n woorden terug. Ik mis ook het bewijs dat bandenthuis het verkeerd gedaan heeft.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

btw net ff paar bandenmaten bekeken en vergeleken met zelfde merk type, en ze zijn €10-15 duurder p/b. dat zal de montage zijn aan huis denk ik.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:27

4x2

lộn xộn quá

Hebben ze daarna ook de bouten opgemeten of ze niet een centimeter of wat langer zijn geworden ?
330NM is nl bijna onmogelijk bij een M12 bout zonder deze kapot te draaien (gok er even op dat je M12 wielbouten hebt)
Dingen zijn dus om de eoa reden gewoon vastgerot, ja, dat kan gebeuren.

Ik kan me idd wel voorstellen dat ze dr niet teveel aandacht aan besteden :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnel20
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 10:42
Schijnbaar was mijn verhaal niet duidelijk opgeschreven. Hier de powerpoint versie:
  • Ik wissel 2x per jaar mijn set zomervelgen en wintervelgen met de hand. Al 5 jaar lang zonder problemen, keurig met de momentsleutel op 110 Nm.
  • Nadat Bandenthuis nieuwe zomerbanden geplaatst had, krijg ik 2 van de 4 velgen niet met de hand los. Het betreft zowel de standaard bouten (3 per velg) als de slotbouten (1 per velg).
  • Bandenthuis is slecht bereikbaar Na enige pressie krijg ik uiteindelijke de hier geplaatste email dat zij zich niet verantwoordelijk voelen voor de slotbouten.
  • Ik heb daarop gereageerd dat los van de slotbouten ik mijn velgen niet los krijg en toch wel graag wil. Aangezien zij als laatste aan mijn velgen hebben gezeten, stel ik hen daarvoor verantwoordelijk. Ik heb voorgesteld dat ze zelf een keer langs komen om het probleem te herstellen. Kost hun een extra ritje, verder niks. Klant blij.
  • Hierop kwam geen enkele reactie.
  • Toen ben ik naar de Ford dealer gegaan, waar de monteur prima weet met welke kracht hij een wielbout normaliter los moet draaien. Echter, hij moest een ongekende hoeveelheid kracht uitoefenen om een standaard wielbout los te draaien. Hij was benieuwd hoe vast die bouten zaten, dat ie daarna een momentsleutel heeft gepakt om de volgende los te draaien. Die kwam pas los bij 330 Nm.
Ik suggereer dus niks, ik vertel alleen wat de Ford monteur gemeten heeft.
Bandenthuis is wel degelijk met een luchtsleutel bezig geweest, in ieder geval om de velgen los te krijgen. Ik heb er verder niet bijgestaan, dus weet niet hoe de velgen gemonteerd zijn.

Het waarom is niet echt van belang.
Dit topic heeft "ervaringen met Bandenthuis", ik plaats mijn ervaring:
  • Na montage heb ik als klant een probleem.
  • Communicatie is moeizaam tot onmogelijk.
  • Bedrijf ontkent alles, is niet toeschietelijk.
  • Uiteindelijk maak ik kosten om het probleem elders opgelost te krijgen.
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Toch is het een bijzonder verhaal. Een momentsleutel is een meetinstrument en wordt nooit gebruikt om bouten los te draaien.
330Nm is best veel, alhoewel dat 33kg aan het uiteinde van een exact 1 meter lang wringijzer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:33
Ik zet wielbouten ook altijd netjes vast, op standje 1 met de luchtsleutel en dan kruislings met de momentsleutel op 110 a 130 nm. Maar bij sommige auto's zitten ze 2 seizoenen later gewoon muurvast, moet je altijd met een lange staaf aan de slag, zal wel vuil en roestvorming zijn geweest.

Optopic:
Meestal halen we voor de hobby auto gewoon banden bij een kleine bandenboer ergens op een hoekje van het industrieterrein, te vinden via marktplaats, moet je wel zelf checken hoe oud de banden zijn die je krijgt maar verder prima ervaringen mee.

[ Voor 30% gewijzigd door HeldereM op 28-03-2018 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Tja ik ben bang dat dit type klachten/klanten inherent is aan onderin de markt opereren, daarom zullen ze waarschijnlijk wat passief reageren. Er kunnen een veelvoud aan redenen zijn waarom de velgen vastzaten maar dat bandenthuis, die dit werk dagelijks doet, de banden verkeerd heeft gemonteerd lijkt mij niet het meest waarschijnlijke. Daarbij, als ze de banden te vast hadden gezet dan zou je eerder verwachten dat ze alle 4 vast hadden gezeten.

Het kan altijd gebeuren maar het is zonde geld, echter bekijk het zo: bij een normale garage had je veel meer dan 80 euro extra betaald en hadden ze misschien als service het probleem kosteloos opgelost (los vd schuld). Service bij een prijsvechter is vaak wat minder maar dat geld heb je ook alweer terugverdiend :)

[ Voor 10% gewijzigd door laurens0619 op 29-03-2018 02:31 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Laat ik eens een gewaagde uitspraak doen: ik heb geen hoge pet op van garages :+

De afgelopen 2 jaar 2x ervaren dat bij de vervanging van banden mijn dure lichtmetalen velgen beschadigden en op de auto werden gemonteerd zonder schade te melden. Eenmaal bij de lokale garage en eenmaal bij €uromaster. Beide keren overigens wel kosteloos hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:07
Afgelopen weekend banden erop laten leggen door bandenthuis. Monteur kwam netjes voordat hij begon melden dat er een kras op één van mijn velgen zat (wist ik) om achteraf problemen te voorkomen. Verder aardige monteur. Nieuwe Michelin banden. Balanceren lijkt goed gedaan te zijn, nog geen trilling gevoeld. Was in 45 minuten klaar.
Prijs was goed. Zou het zo weer doen.
Pagina: 1