Goeie prijs, maar verwacht achteraf geen enkele service, garantie of communicatie.
In maart 2017 nieuwe zomerbanden door Bandenthuis laten monteren op de lichtmetalen velgen.
Toen ik in het najaar de velgen wilde demonteren (om de set velgen met winterbanden te monteren) kreeg ik de bouten van 2 velgen niet los.
Als diefstalpreventie zit er op iedere velg 1 slotbout.
Zelfs bij de Ford garage moesten ze zoveel kracht zetten dat de slotmoer kapot draaide.
Gevolg:
- een nieuwe slotmoer bestellen
- de velgen zitten nog steeds vast
Bandenthuis is telefonisch niet bereikbaar.
Pas na een aantal emails waarin ik meldde mijn rechtsbijstand in te schakelen kreeg ik eindelijk een reactie:
Wij vinden dit een lastige situatie want wij hebben ook vaak te maken met versleten slotbouten. Deze hebben een andere kwaliteit dan de normale bouten. Bij montage doen wij alles volgende de richtlijnen en trekken we de bouten ook aan met onze moment sleutel op 110nm.
Wij geven garantie op de montage van onze banden en niet op slijtage van wielbouten etc.
Horen uiteraard graag waar de rechtsbijstand mee komt en op welk vlak je ons aansprakelijk wil stellen.
Groet,
Team Bandenthuis
Uiteindelijk is het de Ford garage gelukt de slotbouten met geweld te verwijderen.
Ook hebben zij de standaardbouten met een momentsleutel losgedraaid.
De sleutel bleef doorschieten, waardoor ze de waarde bleven verhogen. Uiteindelijk draaiden de bouten pas los bij een gigantische 330 Nm.
Dit is 3x de voorgeschreven waarde die Bandenthuis hanteert.
De totale extra kosten voor de nieuwe slotmoer en arbeidsloon bedragen EUR 80.
Het is duidelijk dat Bandenthuis een wanprestatie heeft geleverd, waardoor ik extra kosten heb gemaakt.
Terugkoppeling hiervan per email resulteert in geen enkele reactie van Bandenthuis.
Voorstel voor naamswijziging: banden
nietthuis.nl