Ervaringen met crypto's in fiat opnemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW23
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-05 23:13
Hee allemaal,

Als ik het internet een beetje rondstruin zie ik diverse berichten van mensen die van hun Coinbase-account een bedrag in fiat terug hebben laten storten, maar hier > 2 maanden op moeten wachten. Onzeker is waar het geld is en of Coinbase nog actie gaat ondernemen. Ik vermoed dat Coinbase moeite heeft met bijschalen door de enorm gegroeide vraag naar crypto's en uiteraard weer stortingsverzoeken naar fiat.

M'n eerste crypto's heb ik via Litebit gekocht, en heb daarna eigenlijk alleen maar van Coinbase gebruik gemaakt. Vandaar mijn vraag: met welke exchanges/brokers hebben jullie goede/slechte ervaringen? Qua betrouwbaarheid, snelheid, hoogte van de fees, etc.

Komende maanden ben ik van plan om vooral fiat in te leggen, maar als ik ooit weer wat geld wil opnemen, is het wel fijn om een goed 'adresje' te hebben, vandaar mijn vraag. Hartelijk dank!

[ Voor 15% gewijzigd door DW23 op 20-02-2018 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:21

Tys

Coinbase werkt prima, van tientjes tot enkele duizenden euro's, allemaal geen probleem tot op heden. Meestal binnen 2 werkdagen, hoewel en soms storingen zijn en het een week duurt. De fees zijn misschien wat hoog, maar als je je daar druk over moet maken ..

Litbit kan ook nog, maar volgens mij snoepen die er nog meer vanaf.

Oh en Kraken, werkt ook prima, maar vanwege het enorme performance gezeur in december was ik deze bijna vergeten.

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:53

orf

Flink wat ervaring met Kraken. Altijd de volgende werkdag geld op de rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
Kraken is in mijn ervaring het snelste, omdat ze de hele SEPA pipeline hebben geautomatiseerd en meedere malen per dag de overboekingen doorsturen. 's Ochtends withdrawal op een weekdag is soms zelf zelfde dag nog binnen. Let wel: banken zijn dicht in het weekend, dus dan komt er sowieso vaak niks door.

Bitfinex Bitstamp werkt ook goed, maar is wat langzamer. Het lijkt alsof daar een mens nog even een laatste check moet doen voor uitgaande betalingen dus die zijn er meestal een of twee dagen later op de rekening. Voordeel van finex is dat ze geen fiat withdrawal limits hebben.

Oh ja: en eerste keer via een nieuwe route altijd een kleine storting of withdrawal doen, om te kijken of alle namen goed staan, soms zijn er problemen als een accountnaam bijvoorbeeld niet precies overeenkomt met rekeninghouder namen, bijvoorbeeld bij een en/of rekening. Als dat goed gaat, kun je grotere bedragen doorspelen.

[ Voor 52% gewijzigd door DaCoTa op 21-02-2018 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-05 16:17

The_Worst

Unox

Ik koop en verkoop zelf altijd via Bl3p. Lage kosten, volgende werkdag op je bankrekening en het is een Nederlands bedrijf. Enige 'nadeel' is dat het een marktplaats is en dat je dus jouw bitcoins moet slijten aan een ander persoon en je het niet instant kan verkopen aan zoiets als Bitonic. Koers ligt gemiddeld ook €100 hoger dan bij de grotere exchanges maar als je hier koopt en verkoopt heft het elkaar weer op.

Per order die je plaatst betaal je €0,01 + 0,25% (als die uitgevoerd is) en een sepa-uitbetaling €1.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW23
orf schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 22:38:
Flink wat ervaring met Kraken. Altijd de volgende werkdag geld op de rekening.
DaCoTa schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:40:
Kraken is in mijn ervaring het snelste, omdat ze de hele SEPA pipeline hebben geautomatiseerd en meedere malen per dag de overboekingen doorsturen. 's Ochtends withdrawal op een weekdag is soms zelf zelfde dag nog binnen. Let wel: banken zijn dicht in het weekend, dus dan komt er sowieso vaak niks door.

Bitfinex werkt ook goed, maar is wat langzamer. Het lijkt alsof daar een mens nog even een laatste check moet doen voor uitgaande betalingen dus die zijn er meestal een of twee dagen later op de rekening. Voordeel van finex is dat ze geen fiat withdrawal limits hebben.

Oh ja: en eerste keer via een nieuwe route altijd een kleine storting of withdrawal doen, om te kijken of alle namen goed staan, soms zijn er problemen als een accountnaam bijvoorbeeld niet precies overeenkomt met rekeninghouder namen, bijvoorbeeld bij een en/of rekening. Als dat goed gaat, kun je grotere bedragen doorspelen.
Nice, bedankt! Ik had al een account bij Kraken waar ik niets mee deed, maar die ben ik nu toch maar even aan het verkennen. Bitfinex trekt me niet zo, vanwege het hele gebeuren met Tether. Misschien is het FUD, misschien niet, maar ik ben een beetje huiverig :)

En goede tip om inderdaad eerst met kleine bedragen de transactie te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW23
The_Worst schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:23:
Ik koop en verkoop zelf altijd via Bl3p. Lage kosten, volgende werkdag op je bankrekening en het is een Nederlands bedrijf. Enige 'nadeel' is dat het een marktplaats is en dat je dus jouw bitcoins moet slijten aan een ander persoon en je het niet instant kan verkopen aan zoiets als Bitonic. Koers ligt gemiddeld ook €100 hoger dan bij de grotere exchanges maar als je hier koopt en verkoopt heft het elkaar weer op.

Per order die je plaatst betaal je €0,01 + 0,25% (als die uitgevoerd is) en een sepa-uitbetaling €1.
Bedankt, ik zal eens kijken. Vooralsnog geef ik de voorkeur voor de grote, bekendere namen, maar wellicht is dit ook de moeite waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-05 16:17

The_Worst

Unox

DW23 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:25:
[...]

Bedankt, ik zal eens kijken. Vooralsnog geef ik de voorkeur voor de grote, bekendere namen, maar wellicht is dit ook de moeite waard.
Is onderdeel van Bitonic, volgens mij (1 van) de grootste bitcoin bedrijven in Nederland.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
DW23 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:23:
[...]
Nice, bedankt! Ik had al een account bij Kraken waar ik niets mee deed, maar die ben ik nu toch maar even aan het verkennen. Bitfinex trekt me niet zo, vanwege het hele gebeuren met Tether. Misschien is het FUD, misschien niet, maar ik ben een beetje huiverig :)

En goede tip om inderdaad eerst met kleine bedragen de transactie te testen.
Ik bedoelde Bitstamp, niet Bitfinex, post hierboven aangepast. Ben met teveel exchanges bezig, dan ga je ze door elkaar halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannick63
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-04 17:47
Ik gebruik eigenlijk altijd gdax/coinbase. Kosten zijn minimaal, het duurt 2 werkdagen maar dat maakt mij ook niet zoveel uit. Er zitten geen kosten aan het uitbetalen, iets wat ik wel lekker vind.

Altijd mijn geld netjes gehad, dus geen slechte ervaringen mee.
Pagina: 1