Zwart scherm na Windows update

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De computer van mijn ouders start nu niet op. Er zijn updates gedownload en die wilt die installeren zodra je hem opstart. Na een lange tijd te bllijven hangen rond de 80%, valt het beeld op zwart. Ik krijg dan ook geen ene reactie als ik op bijvoorbeeld de Windows toets, esc of ctrl+alt+delete klik. Ik heb de pc uitgedaan door de aan/uit knop ingedrukt te houden. Vervolgens opnieuw gestart, maar wederom hetzelfde probleem.

Ik kom dus niet bij het inlogscherm. Hij probeert automatisch de updates te installeren, wat niet lukt. Mijn ouders hebben een Acer computer met Windows 10 erop.

Wat is er mis en hoe kan ik het probleem oplossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Veilige modus geprobeerd met netwerk ?
Kan je zien welke updates windows wilt installeren ?

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:40

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Probeer toch eens 'blind' in te loggen. Ik heb dat al eerder meegemaakt: het scherm is zwart, maar het inlog scherm zit er 'achter'. Dus ik druk op een toets (backspace) om het wachtwoordboxje te activeren, en typ dan blind mijn wachtwoord in. Na updates duurt het wel eventjes, maar dan kan het zo gebeuren dat je desktop te voorschijn komt. Dan is bij de volgende keer rebooten het zwarte scherm ook wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:06
Mijn vrouw heeft dit ook af en toe met haar Surface 4 Pro. Na een paar harde resets is het meestal weer opgelost. De tip van superduper vind ik ook wel een goeie om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
superduper schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:13:
Probeer toch eens 'blind' in te loggen. Ik heb dat al eerder meegemaakt: het scherm is zwart, maar het inlog scherm zit er 'achter'. Dus ik druk op een toets (backspace) om het wachtwoordboxje te activeren, en typ dan blind mijn wachtwoord in. Na updates duurt het wel eventjes, maar dan kan het zo gebeuren dat je desktop te voorschijn komt. Dan is bij de volgende keer rebooten het zwarte scherm ook wel weg.
Oké, bedankt voor de tip. Dit gaan we proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Soundstorm2010 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:54:
Veilige modus geprobeerd met netwerk ?
Kan je zien welke updates windows wilt installeren ?
Ik kan niet zien welke updates. Wanneer ik hem opstart krijg ik direct een scherm met

"Updates worden uitgevoerd
...% voltooir
Schakel de computer niet uit"

Verder geeft die niks aan en kan ik niets. Hoe kan ik de veilige modus inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:04:
[...] Hoe kan ik de veilige modus inschakelen?
Dat type je in het verkeerde veld om snel antwoord te krijgen ;) Jij bedoelt: [google=Hoe kan ik de veilige modus inschakelen Windows 10]. Dan leer je er ook nog wat van. d:)b

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:10:
[...]

Dat type je in het verkeerde veld om snel antwoord te krijgen ;) Jij bedoelt: [google=Hoe kan ik de veilige modus inschakelen Windows 10]. Dan leer je er ook nog wat van. d:)b
Goeie, dat ga ik meteen doen. Ik ben een beetje een leek als het om techniek gaat 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:11:
[...]

Goeie, dat ga ik meteen doen. Ik ben een beetje een leek als het om techniek gaat 8)7
No worries. Ik merk dat veel mensen tegenwoordig niet meer echt goed kunnen Googlen. Er is al zoveel te vinden maar je moet de juiste termen vinden. Maar vaak is het heel logisch ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Geduld, soms kan het lang duren en als de spaarstand aangevinkt is valt het beeldscherm in slaapstand.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelino
  • Registratie: Januari 2018
  • Niet online
Gewoon wachten, heb het ook gehad.
Pagina: 1