vloer isoleren met PIR-platen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1016161

Topicstarter
Hoi!

We willen onze vloer gaan isoleren met isolatieplaten. Dat komt op de betonnen huidige vloer, want we hebben geen kruipruimte.

Ik zat zelf te denken aan PIR-platen, omdat ik dan met 30mm opbouw nog de hoogst mogelijk isolatiewaarde kan behalen.
We gaan op deze platen vervolgens een elektrisch vloerverwarmingssysteem leggen.

Kan ik over/op de PIR-platen vervolgens egaline aanbrengen? De verwarmingsmatten moeten hierin komen te liggen en we moeten de uiteindelijke vloer hier op verlijmen. Ik ben wat huiverig dat de platen dan gaan 'drijven' of dat de dunne egaline laag (4-6mm) zou kunnen gaan barsten ofzo.

Ik zat zelf te denken aan kindspan thema TF70, die heeft een drukbelasting van >150kpa.

En zijn PIR-platen makkelijke zelf te leggen/verzagen eigenlijk? Ik heb daar geen idee van.

Als iemand een tip of advies heeft hoor ik het graag!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:29
Zelf PIR platen snijden is makkelijk, gewoon met een stanleymesje

Egaline op een PIR vloer gaat niet lukken, gaat na het drogen meteen barsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:20

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik heb bij 6cm pir platen gelegd en daar zandcement vloer (met vezels én netten) op en dan de afgewerkte vloer.

Dus als je de ruimte hebt, zou ik pir+zandcement doen, dan kan er niets gebeuren.

[ Voor 27% gewijzigd door Jellabie op 21-02-2018 12:50 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1016161

Topicstarter
Ok, bedankt!
Ik heb jammergenoeg die opbouwhoogte niet @Jellabie ....
@FabianGTI hmmm, dat is jammer. Ook niet op Pir-Platen met hoge drukbelasting? En heb je een idee of tip wat ik anders zou kunnen plaatsen boven het verwarmingssysteem om een vloer op te verlijmen, een bepaalde ondervloer ofzo?

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:29
Anoniem: 1016161 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 22:32:
@FabianGTI hmmm, dat is jammer. Ook niet op Pir-Platen met hoge drukbelasting? En heb je een idee of tip wat ik anders zou kunnen plaatsen boven het verwarmingssysteem om een vloer op te verlijmen, een bepaalde ondervloer ofzo?
Jawel, maar dat is rete duur

Wedi platen
Afbeeldingslocatie: https://www.wedi.de/fileadmin/media/images/anwendungsbereiche/innen/bodenanwendungen/bodenheizsysteme/teaser_bodenheizsysteme_2.jpg

Daar kan je meteen de vloerverwarming infrezen of opleggen, en daar vervolgens je vloer op lijmen
Die wedi platen hebben een isolerende werking van zichzelf

Maar ze zijn van oorsprong bedoeld voor badkamers, dus helemaal waterdicht wat de prijs ook hoger maakt :/