Zoemende LED lamp bij dimmen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickname89
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-05 08:31
Ik heb een paar philips 27 dimbare led lampen. Deze lampen staan op een Busch-Jaeger 6523 U dimmer.
Bij de LED lampen is een contstante zachte zoem waarneembaar. Al ik dezelfde philips LED lamp aansluit op een niet dimbare lamp en aanzet is er geen enkele geluid waarneembaar.

Wat ik heb getest is.
- Enkele led lampen er uit gedraaid, is minder belasting op de dimmer, echter geluid blijft hetzelfde.
- Nieuwe philips dimbare LED lamp geprobeerd, helaas is daar ook het geluid aanwezig.

Het enige wat ik nog kan doen is iets met de dimmer, of een andere dimmer proberen.

Wie heeft hier ervaring mee, en kan mij vertellen wat zijn / haar ervaringen zijn met dimbare LED lampen i.c.m. juiste dimmer en zoemend geluid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is je dimmer geschikt voor het wattage van je led lampen?

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-05 21:52
Welke versie van deze dimmer heb je? Een -102 zoemt bij mij niet met 4 GU10 6W dimbare lampen.
Heb ook nog een tweede met 8 spots en die lampen zijn ook helemaal stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 14:04

meddle

:o

Heb je de dimmer goed ingesteld? Er zit een rode draaiknop aan die je kunt instellen, volgensmij moet deze of R,C dimmen staan voor die philips lampen. Zie ook:

Afbeeldingslocatie: https://www.sandervunderink.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/b/u/busch_jaeger_led_dimmer_6523_u-102.jpg

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickname89
Bastien schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:20:
Is je dimmer geschikt voor het wattage van je led lampen?
Ja de dimmer is geschikt ik val binnen de grenzen van het wattage.
Welke versie van deze dimmer heb je? Een -102 zoemt bij mij niet met 4 GU10 6W dimbare lampen.
Heb ook nog een tweede met 8 spots en die lampen zijn ook helemaal stil.
Ik heb een versie waar geen aanduiding op staat. Ik heb er wel een afbeelding van.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/bheoclpw2s.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door nickname89 op 21-02-2018 00:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:37

JB

Cédric roelt!

Hier waren het juist de LED lampen (Ikea) en niet de dimmer. Na het plaatsen van (helaas voor jou) Philips lampen was het opgelost.

JB in "Ervaringen met LED-verlichting - deel III"

[ Voor 38% gewijzigd door JB op 21-02-2018 00:04 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evink
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 07:49
JB schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 00:00:
Hier waren het juist de LED lampen (Ikea) en niet de dimmer. Na het plaatsen van (helaas voor jou) Philips lampen was het opgelost.
Ook hier, Ikea lampen maakten geluid i.c.m. BJ Leddimmer, na deze vervangen te hebben door Philips LED geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

In mijn geval was het een Gira dimmer :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickname89
Kan het zoemend geluid in de lamp te maken hebben met de dimmer ?
Kan een andere dimmer het probleem oplossen ?

Ik zit er aan te denken om de versie 102 van BJ aan te schaffen, en deze te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Je kunt het proberen natuurlijk. Stuur je de dimmer terug als het niet werkt. Vind in jouw geval vreemd dat het juist een Philips LED is die zoemt. Hier zei de elektricien al meteen; "ligt niet aan de dimmer" maar hij wist wel dat ik IKEA lampen had aangeschaft.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickname89
Laatste vraag voor nu, totdat ik een andere dimmer kan proberen.
Als men de juiste set up heeft, is het dimmen van een dimbare LED lamp volledig geluidloos, of hoort men altijd wel iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 14:04

meddle

:o

Het kan gewoon helemaal stil zijn, maar ligt aan lampen en dimmer. Ik heb de 6523 U-102 (wist niet dat er 2 versies waren?) en met philips lampen geeft die bij mij iig geen problemen.

specs PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickname89
Terugkoppeling van het probleem:

Ik heb zojuist de BJ u-102 versie binnengekregen. Deze aangesloten en de alles werkt perfect.
En dat op de modus van R.C. op de dimmer.

Blijkbaar werkt de 6523 dus niet en de 6523 u-102 wel

Ik dank jullie voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Laatst online: 14-05 18:39
JB schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 00:00:

Ik heb zelfs een staande IKEA-lamp met draaiknop (dimmer) met IKEA-LED, die het ook doet. Alleen op 'vol' vermogen hoor ik 'm niet tot nauwelijks. Minder vermogen resulteert in een steeds hardere zoem/brom. Met Philips lampen was het probleem opgelost. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riannevk
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-10-2020
Wij hebben sinds 2 weken een zoem plus hoge pieptoon in huis. Dit lijkt bij een led spotje vandaan te komen. Ook als het uit is. Een geluidsregistratie bedrijf zegt dat dit kan door bv een resonerende electra draad.

De spots zijn recent omgezet naar dimbare leds en direct op 220 ipv travo. Kan het missen van een travo zorgen voor snellere reacties van de lamp op het net?

Vanmiddag komt er een Electricien kijken. Heeft iemand een tip die ik kan bespreken.
Pagina: 1