Toon posts:

Compaq Vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vader van een vriend van mij heeft een compaq pressario (mv500 ? ) ofzoiets.De computer start de hele tijd in veilige modus op en geeft constant software conflicten aan.Hij wil dus dat ik windows bij hem opnieuw erop gooi.

Kan ik gewoon met een win98 bootdisk naar dos gaan, de hd formateren en winME erop gooien?

Ik heb namelijk geen enkel ervaring met compaq computers en misschien is er iets met die compaqs waar ik rekening mee moet houden

Er zit trouwens ook een restore cd bij,kan ik daar op de drivers van alle hardware die er inzit vinden.Van de geluidskaart,3dkaart en modem etc.

Alvast bedankt voor de hulp.

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:57
Zoals ze altijd zeggen als er problemen zijn met die dingen:

Heeft U al de restore CD gedraaid?

Dus draai die en je hebt weer een clean install waarbij alles weer goed moet werken :)

Verwijderd

Ik heb zelf ook een compaq en normaal zit er bij compaq een restore cd. Als je deze in de cd-speler doet dan word er een soort backup op de pc gegooit met het voordeel dat je geen drivers moet installeren....

Als je zelf een Windows versie erop wilt zetten, ben je langer van huis, want je hebt dan geen drivers. (Compaq gebruikt veel dingen zoals het internet toetsenbord....)

Als je deze drivers wel wilt hebben, ze staan wel op de restore-cd maar dan allemaal ingepakt. Het is ff zoeken maar als je ze eenmaal het, dan moet je ze gewoon ff op een ander cd-tje zetten en klaar is kees... :)

Maar normaal gesproken moet bij het orginele systeem de restore-cd met de windows het goed doen...

Alleen als je veranderingen gaat aanbrengen in het systeem raad ik het af om de restore-cd te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
De restore cd werkt dus niet naar behoren.Daarom mijn vraag nog een keer.

Kan ik gewoon met een win98 bootdisk naar dos gaan, de hd formateren en winME erop gooien?

[edit]
Ok bedankt Sideswipe,maar hoe bedoel je de drivers op een andere cd zetten, kan ik na het instaleren van windows de restore cd erin doen en dan de drivers zoeken op de cd?

Verwijderd

Ja, dat kan. Tuurlijk, maar het duurt gewoon wat langer :P

Verwijderd

Als je doe windows erop hebt staan gewoon ff zoeken naar *.zip op de restore-cd en alles ff uitpakken...

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik weet genoeg (hoop ik) , bedankt.

Verwijderd

:)

Verwijderd

Je moet wel eefe rekening houden met het feit dat er Compaqs zijn met een aparte partitie op de HD met een zgn. Soft-BIOS. Daar staat de BIOS software dus op. Vaak werkt zo'n restore-CD alleen als die partitie nog heel is. Nou heb ik al een keer die partitie gewoon eraf geknikkerd en dan gewoon win98 geinstalleerd. Nadeel is dan dat je niet van al die "Compaq handigheidjes" meer hebt die je krijgt na zo'n restore sessie (bijv. extra toetsen op je toesenbord e.d.) Verder werkt het allemaal zonder problemen hoor, want het blijft natuurlijk dezelfde hardware...

Verwijderd

Met die restore cd krijg je me er toch een troep bij. Helemaal niet nodig, Gewoon lekker zelf doen. en als je drivers nodig hebt en je komt er niet uit met die restore cd waar ze vast ergens opstaan: www.compaq.com
Daar kun je alle drivers vinden per model per besturingssyteem. Wat dat betreft is compaq wel goed, de website...
Pagina: 1