External Graphics Amplifier (om te kunnen gamen zonder upgr;

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vasty
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-02-2018
Afbeeldingslocatie: https://www.amazon.co.uk/Dell-452-BBQN-Graphics-Amplifier-Alienware/dp/B0183T2Y30/ref=pd_lpo_sbs_147_t_0/259-4393805-9987062?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=PYYNV9TRK63CT7QYWSN5[iOm je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?ik zoek dus een liefst universele externe grafische versterker box
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?om je oude laptop of notebook meer grafische mogelijkheden te geven waaronder gamen

Wat is je budget?zon 200 a 250 euro is de insteek een nvidia gtx gcard box van gigabyte die nieuwe is zon 600 a 700 euro en dat is me teveel.
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
200 a 250 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?amd ati, nvidia ondersteuning met pci-e 16x
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
de amd radeon hd 6950 2GB gddr5 memory pci-e 2.1bus 16x die moet er in komen, het gaat dus om de grafische box behuizing, zodat je die grafische kan gebruiken inplaats van je interne laptop gcard

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?het systeem of de gcard box amplifier dat is eigenlijk een soort systeem op zich dat je met een kabel op je laptop of notebook kunt aansluiten om dan zodanig je beter gcard te gebruiken.
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.nou dit is een voorbeeld, heeft niet helemaal de juiste benaming maar het is er een die in de buurt komt van wat ik nodig heb, echter ik zoek een universele waarin alle actuele grafische kaarten in kunnen of in elk geval een brede range Dell 452-BBQS unit bijv maar daar kan maar een beperkt in 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door vasty op 20-02-2018 18:16 ]

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Je bent je er van bewust dat je videokaart voor 3 tientjes bij de locale kringloop ligt?

Verder mis ik volkomen waar je hem op wilt aansluiten en is het maar zeer de vraag hoe lekker dit gaat werken...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gemiddeld oud notebook "snapt" helemaal geen GPU over USB/TB/whatever aansluiting.

Wil je gamen, zoek een BBG-PC uit voor €500 en je kan weer enige tijd fijn gamen zonder allerlei wazige externe oplossingen etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• vasty
MAX3400 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 19:01:
Gemiddeld oud notebook "snapt" helemaal geen GPU over USB/TB/whatever aansluiting.

Wil je gamen, zoek een BBG-PC uit voor €500 en je kan weer enige tijd fijn gamen zonder allerlei wazige externe oplossingen etc.
dat eerste ben ik het mee eens dat kan zelfs op een nieuwe pc nog mislukken, maar voor 500 euro heb je in NL begrippen niet veel pcvoor hooguit een standaard internet desktop

Ok ja als je de pc zelf bouwt dan zou het in theoie kunnen ja voor 500 euro maar daar heb ik dan wel mijn twijfels bij, ik heb zelf de nijging om gauw spul te kopen wat enigzins een paar jaar mee gaat maar aannemend dat het kan zit ik wel ver boven mijn budget kwa oplossing..

[ Voor 21% gewijzigd door vasty op 21-02-2018 01:24 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
vasty schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 01:10:
[...]
dat eerste ben ik het mee eens dat kan zelfs op een nieuwe pc nog mislukken, maar voor 500 euro heb je in NL begrippen niet veel pcvoor hooguit een standaard internet desktop
Misschien moet je eerst wat zoeken/lezen voor dat je onzin gaat schrijven: reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2018

• vasty
br00ky schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:57:
Je bent je er van bewust dat je videokaart voor 3 tientjes bij de locale kringloop ligt?

Verder mis ik volkomen waar je hem op wilt aansluiten en is het maar zeer de vraag hoe lekker dit gaat werken...
ik heb een hp 8770 elitebook een gpu daarvoor heb je niet onder de 300 euro 2dehands, de aansluiting is op een vga op de hp book en op dat externe gcard ding is dat dvi dus daarop zet je een dvi-vga converter of adapter.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
vasty schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 01:14:
[...]
ik heb een hp 8770 elitebook een gpu daarvoor heb je niet onder de 300 euro 2dehands, de aansluiting is op een vga op de hp book en op dat externe gcard ding is dat dvi dus daarop zet je een dvi-vga converter of adapter.
nee

Verwijderd

-Hier stond onzin-

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2018 02:09 ]

• vasty
kan ook zijn dat jullie ernaast zitten ooit aan gedacht?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat kan, maar dat is in dit geval niet zo. Het gaat niet werken op je laptop.

[ Voor 29% gewijzigd door Fietsbel op 21-02-2018 02:31 ]

39

Verwijderd

Kan ook zijn dat ons advies belabberd is, omdat je interpunctie wel een boost kan gebruiken.

En welke games wil je draaien met een 6950?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2018 03:00 . Reden: Doe niet zo onaardig, Grammarnarco ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

vasty schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 01:14:
[...]
Een losse GPU voor een laptop is uberhaupt niet zomaar te regelen.

Indien het gaat om inbouw, dan zou het een MXM module moeten zijn. Die worden nauwelijks nog gemaakt en al helemaal nooit in laptops gebruikt, ookal was het wel de bedoeling dat dat zou gaan gebeuren.
Niet van de grond gekomen dus.
Je komt het nog wel tegen in bepaalde compacte Apple desktops.

Dus inbouw kan je schudden, dan moet je gewoon een andere laptop kopen. Of een PC.

Extern is een optie, maar daar zitten wat haken en ogen aan.
De Alienware Graphics Amplifier werkt uitsluitend met Alienware laptops die hierop zijn voorbereid. Ze gebruiken onder andere een custom stekker en de signalering daar overheen is niet vrijgegeven. Dus dat kan je niet ombouwen voor gebruik met andere laptops.

Dan zijn er nog andere modellen, zoals de Gigabyte Aorus Gaming Box en de Powercolor Devil Box.
Echter, die hebben een Thunderbolt aansluiting nodig. Dat is fysiek compatible met USB-C, maar signaleringstechnisch niet.
Er moet Thunderbolt verbinding in de USB-C aansluiting zitten. Pas dan werken ze.
En om Thunderbolt te hebben, heb je minimaal een Skylake processor nodig.
Jouw Elitebook stamt uit het Sandybridge/Ivybridge tijdperk en ondersteunt dat dus niet.
Dus die externe boxen zijn helaas geen optie voor jouw Elitebook.

Dan is er nog een laatste optie, namelijk het gebruik van een MiniPCIe slot of een ExpressCard slot.
Voor beide systemen zijn PCIe extenders beschikbaar, echter is dat slechts PCIe X1.
Als ik het goed gevonden heb, heeft jouw Elitebook geen ExpressCard slot, dus dan blijft MiniPCIe over. Niet goed gekeken, die Elitebooks zouden een ExpressCard 54mm slot moeten hebben.
Dat betekent dat je je WiFi kaart er uit moet halen, en dan de aansluiting daar van gaat gebruiken voor een videokaart middels een extender. Of dus via het Expresscard slot.
Een setje zoals dit voor MiniPCIe: http://www.dx.com/p/pci-e...ation-463295#.WozOr-co-Hs
Of deze voor Expresscard: https://www.aliexpress.co...6378f43&priceBeautifyAB=0
Dan heb je daar alleen nog een ATX voeding bij nodig om te zorgen voor stroom voor de videokaart.
Zie ook deze video: YouTube: Gaming on a Laptop using an External GPU

Dan zit je nog met één issue. HP is namelijk notoir bekend om het feit dat ze de Bios hebben voorzien van een lockout systeem. Dat betekent dat je alleen HP-approved insteekkaartjes in het MiniPCIe slot mag stoppen, anders wil je laptop niet booten.
Of ze dat ook met de Elitebooks doen, durf ik je niet te zeggen en de enige manier om er achter te komen is door te proberen.
Expresscard is in dit geval dus de veiligere optie.

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 21-02-2018 03:00 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-02 09:17

GforceNL

Out of memory....

Je zoekt een egpu, deze gaan alleen werken met een Thunderbolt 3 aansluiting. Reden dat deze er niet zijn voor oudere generaties USB, is dat de band breedte die een GPU vraagt te laag is dan.

<Zinloze tekst hier>

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

GforceNL schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:43:
Je zoekt een egpu, deze gaan alleen werken met een Thunderbolt 3 aansluiting. Reden dat deze er niet zijn voor oudere generaties USB, is dat de band breedte die een GPU vraagt te laag is dan.
Dat is niet helemaal waar.
USB3 Gen1 is 5Gbps en USB3 Gen2 is 10Gbps.
Eén PCIe kanaal is, afhankelijk van de versie, 2,5Gbps (1.0), 5Gbps (2.0), 8Gbps (3.0) of 16Gbps (4.0, moet nog komen)

Technisch gezien kan je met één PCIe 2.0 kanaal (dus via een extender op MiniPCIe of Expresscard) al een videokaart gebruiken. Wel met minder performance dan maximaal haalbaar, maar het werkt.
Dus een USB3 Gen1 aansluiting is opzich voldoende, al is de performance dan niet optimaal (zie ook de video die ik hier voor linkte, zelfde bandbreedte situatie)

Die Elitebook is voorzien van een USB3 Gen1 controller, dus het zou kunnen en daadwerkelijk betere performance kunnen brengen in bepaalde situaties (beetje afhankelijk van wat er nu al in zit).

Wat echter met USB de limiterende factor is, is dat er hogere latency op zit (conversie van signalering enzo), en de videokaart is niet in staat om via USB het geheugen van de PC/laptop direct aan te spreken.
Dat kan via PCIe wél en wordt normaliter gebruikt om b.v. snel textures in en uit te kunnen swappen op aanvraag van de videokaart. (daarom gebruiken games ook gigabytes aan RAM, groot deel texturedata en geometrie die klaar staat voor de videokaart, het past niet allemaal in het RAM van de videokaart)
Daarom is het niet rendabel om het via USB te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 21-02-2018 11:02 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1