Beste mede tweakers,
al enige tijd (± 1 jaar) lees ik wekelijks de fora over computers en aankoopadvies door om mijzelf te verdiepen in wat er allemaal mogelijk is in de wonderlijke wereld van zelfbouw computers. Nu ben ik zelf van plan om binnenkort een computer in elkaar te zetten. voornaamste reden is dat ik groot fan ben van RTS games, maar deze niet op een PS4 uitkomen. Omdat ik niet helemaal zeker ben van een aantal dingen heb ik hierbij een topic geopend om wat antwoorden te krijgen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Graag gamen op 1440P, MOBO's maar ook graag nieuwe titels zoals total war warhammer serie, farcry, nieuwe shooters.
Wat mag het systeem gaan kosten?
2500-3000 inclusief alle randapparatuur
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
omdat ik alleen een macbook air uit 2013 heb voor mijn studie zal ik alles nieuw moeten kopen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
veelal gelezen dat een 1070 vereist is voor 1440P. (of beter) ook een 8700k voor single core performance.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ben wel fan van een fractial design case, zoals ik nu ook gekozen heb hieronder
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
ik zou graag een duik willen nemen in de overklok wereld
hierbij mijn lijstje, staan ook alle randapparaten bij die ik bij elkaar gezocht heb.
Wat verwacht je van ons?[i]
ik zit nog met een aantal vragen:
1. passen alle onderdelen bij elkaar?
2. is een 1070 sterk genoeg om nieuwe games te draaien op 1440p 100+ htz. gekozen voor een TN scherm ivm betere responstijd
3. is het van belang om extra fans aan te schaffen voor betere airflow, bv 2 intake aan voorkant 1 achterkant die uit blaast?
4. ik weet dat een 2,5 SSD goedkoper is dan de M.2 SSD die ik nu gekozen heb, maar is er een ander bezwaar tegen een m2 SSD nemen behalve de prijs?
5. ik had gelezen dat dit moederbord wel aardig is voor overclocken, zijn er andere alternatieven waar ik misschien naar kan kijken.
6. zijn er nog andere punten die ik misschien gemist heb
daarnaast moet ik natuurlijk nog windows 10 ergens vandaan halen. ik ga dan wel voor een orginele ipv OEM denk ik.
alvast bedankt voor jullie hulp!
groeten
Bram
al enige tijd (± 1 jaar) lees ik wekelijks de fora over computers en aankoopadvies door om mijzelf te verdiepen in wat er allemaal mogelijk is in de wonderlijke wereld van zelfbouw computers. Nu ben ik zelf van plan om binnenkort een computer in elkaar te zetten. voornaamste reden is dat ik groot fan ben van RTS games, maar deze niet op een PS4 uitkomen. Omdat ik niet helemaal zeker ben van een aantal dingen heb ik hierbij een topic geopend om wat antwoorden te krijgen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Graag gamen op 1440P, MOBO's maar ook graag nieuwe titels zoals total war warhammer serie, farcry, nieuwe shooters.
Wat mag het systeem gaan kosten?
2500-3000 inclusief alle randapparatuur
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
omdat ik alleen een macbook air uit 2013 heb voor mijn studie zal ik alles nieuw moeten kopen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
veelal gelezen dat een 1070 vereist is voor 1440P. (of beter) ook een 8700k voor single core performance.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ben wel fan van een fractial design case, zoals ik nu ook gekozen heb hieronder
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
ik zou graag een duik willen nemen in de overklok wereld
hierbij mijn lijstje, staan ook alle randapparaten bij die ik bij elkaar gezocht heb.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 347,40 | € 347,40 |
| 1 | ASRock Fatal1ty Z370 Gaming K6 | € 169,45 | € 169,45 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 AERO 8G OC | € 582,95 | € 582,95 |
| 1 | Fractal Design Meshify C | € 84,91 | € 84,91 |
| 1 | Acer ET241Y Zwart | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Dell S2417DG Zwart | € 451,- | € 451,- |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Corsair Gaming K70 LUX RGB (Qwerty US, Cherry Silent) | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Logitech G502 Proteus Spectrum | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 190,95 | € 190,95 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 80,95 | € 80,95 |
| 1 | Crucial MX500 m.2 1TB | € 258,- | € 258,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.528,50 | |
Wat verwacht je van ons?[i]
ik zit nog met een aantal vragen:
1. passen alle onderdelen bij elkaar?
2. is een 1070 sterk genoeg om nieuwe games te draaien op 1440p 100+ htz. gekozen voor een TN scherm ivm betere responstijd
3. is het van belang om extra fans aan te schaffen voor betere airflow, bv 2 intake aan voorkant 1 achterkant die uit blaast?
4. ik weet dat een 2,5 SSD goedkoper is dan de M.2 SSD die ik nu gekozen heb, maar is er een ander bezwaar tegen een m2 SSD nemen behalve de prijs?
5. ik had gelezen dat dit moederbord wel aardig is voor overclocken, zijn er andere alternatieven waar ik misschien naar kan kijken.
6. zijn er nog andere punten die ik misschien gemist heb
daarnaast moet ik natuurlijk nog windows 10 ergens vandaan halen. ik ga dan wel voor een orginele ipv OEM denk ik.
alvast bedankt voor jullie hulp!
groeten
Bram