Uitvoeren van een schone installatie (windows 10)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-06 16:10
Tweakers,

Ik had graag jullie advies gehad, aangezien ik een leek ben op het vlak van windows.

Ik had graag op een een laptop een format gedaan, aangezien deze laptop regelmatig vastloopt. Echter is dit voor mij een behoorlijke klus aangezien dit de eerste keer is dat ik een dergelijk actie zal doen, en zoals gezegd ik er nu eenmaal weinig van ken.

Het gaat over een lenovo y500.

Ik heb wat opzoekwerk gedaan, en het eerste wat ik nodig had is de windows license code. Dit vormde al een probleem aangezien deze niet fysiek terug te vinden is op de laptop.

Na klein onderzoek heb ik met het programma ''nirsoft'' de license code kunnen terugvinden op de laptop (althans dat denk ik toch). Het stond aangegeven als ''bois oem key''.

Momenteel zit ik dus in de fase waar ik het formateren zou kunnen uitvoeren. Enkel beschik ik nog niet over het windows 10 bestand. Ik zoek dus een dowload link waar ik dit kan afhalen, op een USB kan plaatsen & vervolgens de format uitvoeren op de latop.

In deze link van windows zelf, veronderstel ik dat ik het goeie bestand heb gevonden? Kunnen jullie dit bevestigen?

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, bevestigd :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Bedankt voor uw ontzettend snel antwoord!

Ik zal hier wellicht nog vragen hebben, als ik eens door de stappen heen ga. Dus Mod's graag het topic niet sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-06 06:54
Licentiecode heb je niet nodig als er nu ook al Windows 10 op draait. Tijdens een nieuwe installatie heeft je aan geen licentiecode te hebben en vul je dus niets in.

Als de installatie klaar is is deze normaal gesproken en als er een internetverbinding is weer automatisch geactiveerd.

Je hoeft niet eens een Windows bestand te downloaden als je dat lastig vindt. Via Windows kun je ook een reset uitvoeren waardoor hij gelijk een nieuwe installatie start.
https://www.techzine.nl/h...ren-herstellen-reset.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
MikeOO schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:28:
Licentiecode heb je niet nodig als er nu ook al Windows 10 op draait. Tijdens een nieuwe installatie heeft je aan geen licentiecode te hebben en vul je dus niets in.

Als de installatie klaar is is deze normaal gesproken en als er een internetverbinding is weer automatisch geactiveerd.

Je hoeft niet eens een Windows bestand te downloaden als je dat lastig vindt. Via Windows kun je ook een reset uitvoeren waardoor hij gelijk een nieuwe installatie start.
https://www.techzine.nl/h...ren-herstellen-reset.html
Momenteel staat er een niet legale versie van windows 7 op, heb ik gemerkt.

De optie die jij aangeeft is dus helaas niet mogelijk. Dit had indd een stuk makkelijker gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Dan zul je inderdaad een nieuwe installatie moeten uitvoeren. upgraden kan ook maar zou ik niet adviseren aangezien je al problemen hebt is het beter om een keer met een schone lei te beginnen. Je moet wel beschikken over een windows 10 licentie aangezien de gratis upgrade pas geleden gestopt is. Mogelijk lukt het nog en je kan proberen of hij je windows 7 code nog pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
MikeOO schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 19:17:
Dan zul je inderdaad een nieuwe installatie moeten uitvoeren. upgraden kan ook maar zou ik niet adviseren aangezien je al problemen hebt is het beter om een keer met een schone lei te beginnen. Je moet wel beschikken over een windows 10 licentie aangezien de gratis upgrade pas geleden gestopt is. Mogelijk lukt het nog en je kan proberen of hij je windows 7 code nog pakt.
Oké dat wist ik dus niet.. We zullen zien.

Even over het volgende (vetgedrukte):

Controleer het volgende op de pc waarop je Windows 10 wilt installeren:

64-bits of 32-bits processor (CPU). Je maakt een 32-bits- of 64-bits versie van Windows 10. Als je wilt controleren welke versie je momenteel hebt, ga dan naar Info in Pc-instellingen of naar Systeem in het Configuratiescherm en kijk bij Type systeem.
Systeemvereisten. Controleer of je pc voldoet aan de systeemvereisten voor Windows 10. We raden je aan ook de website van de pc-fabrikant te bezoeken voor aanvullende informatie over de laatste stuurprogramma’s en compatibele hardware.
Taal in Windows. Je dient bij het installeren van Windows 10 dezelfde taal te kiezen. Ga als je wilt weten welke taal je nu gebruikt naar Tijd en taal in Pc-instellingen of naar Land/regio in het Configuratiescherm.
Windows-versies Je dient ook dezelfde Windows-versie te kiezen. Als je wilt controleren welke versie je momenteel hebt, ga dan naar Info in Pc-instellingen of naar Systeem in het Configuratiescherm en kijk bij Windows-versie. Windows 10 Enterprise is niet beschikbaar in het hulpprogramma voor het maken van media. Zie voor meer informatie het Servicecentrum voor volumelicenties.
Microsoft Office-producten. Als je onlangs een nieuw apparaat hebt gekocht dat Office 365 bevat, raden we je aan Office te installeren voordat je de upgrade naar Windows 10 uitvoert. Zie voor het installeren van je Office-versie Office 365 Home, Personal of voor Hoger Onderwijs op je pc downloaden en installeren. Zie voor meer informatie Upgrade uitvoeren naar Windows 10 op nieuwe apparaten die Office 365 bevatten.

Momenteel staat er windows 7 ultimate op. Echter geeft hij duidelijk aan dat deze versie not genuine is. Wat moet ik hiermee doen? Toch aangegeven dat deze versie op de laptop is geïnstalleerd?

[ Voor 63% gewijzigd door Rubberen op 21-02-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Rubberen schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:21:
[...]

Oké dat wist ik dus niet.. We zullen zien.

Even over het volgende (vetgedrukte):

Controleer het volgende op de pc waarop je Windows 10 wilt installeren:

64-bits of 32-bits processor (CPU). Je maakt een 32-bits- of 64-bits versie van Windows 10. Als je wilt controleren welke versie je momenteel hebt, ga dan naar Info in Pc-instellingen of naar Systeem in het Configuratiescherm en kijk bij Type systeem.
Systeemvereisten. Controleer of je pc voldoet aan de systeemvereisten voor Windows 10. We raden je aan ook de website van de pc-fabrikant te bezoeken voor aanvullende informatie over de laatste stuurprogramma’s en compatibele hardware.
Taal in Windows. Je dient bij het installeren van Windows 10 dezelfde taal te kiezen. Ga als je wilt weten welke taal je nu gebruikt naar Tijd en taal in Pc-instellingen of naar Land/regio in het Configuratiescherm.
Windows-versies Je dient ook dezelfde Windows-versie te kiezen. Als je wilt controleren welke versie je momenteel hebt, ga dan naar Info in Pc-instellingen of naar Systeem in het Configuratiescherm en kijk bij Windows-versie. Windows 10 Enterprise is niet beschikbaar in het hulpprogramma voor het maken van media. Zie voor meer informatie het Servicecentrum voor volumelicenties.
Microsoft Office-producten. Als je onlangs een nieuw apparaat hebt gekocht dat Office 365 bevat, raden we je aan Office te installeren voordat je de upgrade naar Windows 10 uitvoert. Zie voor het installeren van je Office-versie Office 365 Home, Personal of voor Hoger Onderwijs op je pc downloaden en installeren. Zie voor meer informatie Upgrade uitvoeren naar Windows 10 op nieuwe apparaten die Office 365 bevatten.

Momenteel staat er windows 7 ultimate op. Echter geeft hij duidelijk aan dat deze versie not genuine is. Wat moet ik hiermee doen? Toch aangegeven dat deze versie op de laptop is geïnstalleerd?
Dat betekend dus dat hij niet legaal is. https://www.google.nl/sea...0i7i30i19k1.0.ci9nRSDXZ6M

Waarschijnlijk heeft er op de laptop een andere Windows versie gestaan dan wat er nu op staat.
Als dat ook een Windows 7 was dan moet je die code gebruiken om te proberen om Windows 10 te installeren. Als je geluk hebt pak hij deze nog en mag je gratis upgraden naar Windows 10. Maar geen idee of dit nog steeds werkt of dat ze er nu echt mee gestopt zijn. Kwestie van proberen en dan weet je dit.

Met de huidige Windows 7 code zal dit zeker niet gaan lukken omdat deze dus niet legaal is.
Verder kun je zelf bepalen of je de 32bits of 64bits wilt gebruiken. Beide kun je gebruiken met dezelfde code. Normaal gesproken gebruik je altijd de 64Bits versie.

Als dit niet lukt kun je gewoon een Windows 10 code aanschaffen en dan even opletten of dit de Home of Pro versie betreft. Dan ook die versie van Windows 10 installeren. De rest wijst vanzelf en is normaal gesproken geen probleem.

Verschil tussen Home en Pro. Keuze is aan jouw. Pro is altijd wat duurder.
https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/compare

Tip: Mocht jij of eventuele kinderen een opleiding volgen dan kun je vaak voordelig een licentie kopen
via bv SurfSpot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
MikeOO schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:04:
[...]

Dat betekend dus dat hij niet legaal is. https://www.google.nl/sea...0i7i30i19k1.0.ci9nRSDXZ6M

Waarschijnlijk heeft er op de laptop een andere Windows versie gestaan dan wat er nu op staat.
Als dat ook een Windows 7 was dan moet je die code gebruiken om te proberen om Windows 10 te installeren. Als je geluk hebt pak hij deze nog en mag je gratis upgraden naar Windows 10. Maar geen idee of dit nog steeds werkt of dat ze er nu echt mee gestopt zijn. Kwestie van proberen en dan weet je dit.

Met de huidige Windows 7 code zal dit zeker niet gaan lukken omdat deze dus niet legaal is.
Verder kun je zelf bepalen of je de 32bits of 64bits wilt gebruiken. Beide kun je gebruiken met dezelfde code. Normaal gesproken gebruik je altijd de 64Bits versie.

Als dit niet lukt kun je gewoon een Windows 10 code aanschaffen en dan even opletten of dit de Home of Pro versie betreft. Dan ook die versie van Windows 10 installeren. De rest wijst vanzelf en is normaal gesproken geen probleem.

Verschil tussen Home en Pro. Keuze is aan jouw. Pro is altijd wat duurder.
https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/compare

Tip: Mocht jij of eventuele kinderen een opleiding volgen dan kun je vaak voordelig een licentie kopen
via bv SurfSpot
Er hangt een sticker aan de achterzijde van windows 8. Ik veronder stel dus dat deze versie op de laptop geinstalleerd stond, wanneer deze is aangekocht.

Echter is de instructie wel duidelijk:

Maw wat moet ik nu doen? Als ik volg wat hierboven staat moet ik aangeven dat er windows 7 ultimate opstaat. Maar jij geeft aan dat dit sowieso niet zal lukken?

Dus ik moet volgens jou aangeven dat er windows 8 opstaat aangezien dat de versie is die op de laptop stond wanneer deze is aangekocht?

Dus in het de media tool van windows, windows 8 aangeven?

Edit: in het installatiemenu kan je zelfs niets anders aanklikken dan windows 10. Zeer bizar want windows hun eigen howto klopt dan eigenlijk niet 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/28bshmw.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Rubberen op 21-02-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-06 21:49
Heb je deze gebruikt?
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows8
Of een tool van Windows 10?

Je hebt volgens mij wel een USB stick (van 8 of 16GB) nodig voor het gebruiken van die tool.

[ Voor 30% gewijzigd door Pyramiden op 21-02-2018 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Rubberen schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:11:
[...]

Er hangt een sticker aan de achterzijde van windows 8. Ik veronder stel dus dat deze versie op de laptop geinstalleerd stond, wanneer deze is aangekocht.

Echter is de instructie wel duidelijk:

Maw wat moet ik nu doen? Als ik volg wat hierboven staat moet ik aangeven dat er windows 7 ultimate opstaat. Maar jij geeft aan dat dit sowieso niet zal lukken?

Dus ik moet volgens jou aangeven dat er windows 8 opstaat aangezien dat de versie is die op de laptop stond wanneer deze is aangekocht?

Dus in het de media tool van windows, windows 8 aangeven?

Edit: in het installatiemenu kan je zelfs niets anders aanklikken dan windows 10. Zeer bizar want windows hun eigen howto klopt dan eigenlijk niet 8)7

[afbeelding]
Je moet je Windows 8 licentie code hebben voor de installatie. Je kunt in de media tool wel aangeven dat je Windows 8 hebt maar er staat Windows 7 op en die installatie gaat hij gebruiken qua eventuele input.

Op zich niet erg want als je een nieuwe installatie gaat uitvoeren en de harddisk helemaal leeg maakt is dat verder geen probleem meer. Maar je moet wel je Windows 8 code invullen tijdens installatie anders gaat het zeker fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
MikeOO schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:31:
[...]

Je moet je Windows 8 licentie code hebben voor de installatie. Je kunt in de media tool wel aangeven dat je Windows 8 hebt maar er staat Windows 7 op en die installatie gaat hij gebruiken qua eventuele input.

Op zich niet erg want als je een nieuwe installatie gaat uitvoeren en de harddisk helemaal leeg maakt is dat verder geen probleem meer. Maar je moet wel je Windows 8 code invullen tijdens installatie anders gaat het zeker fout.
Nee, dat klopt niet. Sinds Windows 8 zit de OEM licentiecode in de BIOS ingebakken. Als de laptop met Windows 8 de fabriek uit is gekomen dan zou de Windows 8 installatie automatisch moeten activeren. In het begin waren hier wat problemen mee, maar als het goed is dan zou het nu gewoon moeten werken.

Mocht dat niet lukken dan zou ik gewoon 8 installeren en even de helpdesk van Microsoft bellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Pyramiden op 21-02-2018 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
MikeOO schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:31:
[...]

Ik kan de in de media tool NIET aangeven dat ik windows 8 heb. (zie afbeelding)
Neen deze download link

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Dit omdat ik op de laptop windows 10 wil. goed dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Het probleem is dat je op dit moment geen licentie hebt voor Windows 10. Op het moment dat je 10 installeert is Windows niet geactiveerd.

Als je eerst 8 installeert (de laptop is met 8 geleverd, toch?) dan heb je in ieder geval een legale versie van Windows 8.1 draaien op je computer, en dan kun je dan kijken hoe je hem naar 10 krijgt.

Vroeger ging dat gemakkelijk en gratis als je aangaf de "assisted technologies" nodig te hebben.
Misschien dat dat nog werkt via deze methode:
https://www.extremetech.c...-download-windows-10-free

Maar dan moet je wel eerst een legale versie van 8 hebben. Lukt de bovenstaande methode niet dan ben ik bang dat je een Windows 10 licentie moet kopen, als je Windows 10 wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Pyramiden schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:39:
Het probleem is dat je op dit moment geen licentie hebt voor Windows 10. Op het moment dat je 10 installeert is Windows niet geactiveerd.

Als je eerst 8 installeert (de laptop is met 8 geleverd, toch?) dan heb je in ieder geval een legale versie van Windows 8.1 draaien op je computer, en dan kun je dan kijken hoe je hem naar 10 krijgt.

Vroeger ging dat gemakkelijk en gratis als je aangaf de "assisted technologies" nodig te hebben.

Maar dan moet je wel eerst een legale versie van 8 hebben. Lukt de bovenstaande methode niet dan ben ik bang dat je een Windows 10 licentie moet kopen, als je Windows 10 wilt gebruiken.
Klint indd logisch wat je aangeeft. Ik zal een poging wagen met de manier je zegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Dan moet er wel zo'n "Windows 8" sticker onderop de laptop zitten! Dat betekend dat hij met 8 uit de fabriek is gekomen. Anders activeert hij sowieso niet.
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTorsdtiLpyZrs9uqGM6n2IT2t4m2lUDFz-njf6AYUkXOCQdZbCyA

[ Voor 52% gewijzigd door Pyramiden op 21-02-2018 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Pyramiden schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:18:
Dan moet er wel zo'n "Windows 8" sticker onderop de laptop zitten! Dat betekend dat hij met 8 uit de fabriek is gekomen. Anders activeert hij sowieso niet.
[afbeelding]
Die sticker is aanwezig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-06 15:44
Rubberen schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:35:
[...]

Ik kan de in de media tool NIET aangeven dat ik windows 8 heb. (zie afbeelding)
Dat hoeft ook helemaal niet, die Media Tool download alleen maar Windows 10. Je hoeft nergens aan te geven, ook niet tijdens de installatie, van welke Windows je komt. Als hij om een licentie vraagt en je hebt geen code, gewoon niets invullen en kijken of hij later activeert.

Als je wel een code hebt, dan die invullen tijdens de installatie. Zo simpel is het :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
Dan zou het goed moeten komen en zou je daarna met dat truukje voor "assistive technologies" naar Windows 10 moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Rubberen schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:21:
Ik had graag jullie advies gehad, aangezien ik een leek ben op het vlak van windows.
Ook dan had je Windows Clients moeten hebben gevonden :P Ik verplaats je topic even van CSA daarnaartoe, dat past beter.

Maar als je nu een faudte Win7 hebt, dan zal je eerst zelf moeten formatteren en daarna pas de installatie doen op lege PC. Nu probeer je een upgrade.

Toch? Laatste keer dat ik een faudte versie van een OS heb geprobeerd, was ergens vorige eeuw :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Rubberen schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:11:
[...]

[afbeelding]
Hiermee geeft je aan welke versie van Windows 10 je wilt downloaden en niet welke versie je nu gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Pyramiden schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:39:

Oké poging ondernomen -> gefaald! :) Heb het gevoel dat ik er alweer tot men nek in zit haha

Hier een beschrijving + foto's van de stappen die ik heb ondernomen:

1: Computer opnieuw opgestart terwijl de usb aangesloten. Daarna meermaals F2 gedaan om in de bios te komen. Echter kom ik niet in de bios, maar kom ik onmiddellijke uit op onderstaande afbeelding.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/fmsa54.jpg

2: Daarna kom je hier op uit..

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/11gobif.jpg

3: dan hier..

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/16i79f4.jpg

4:dan hier - Hier kies ik voor aangepast, aangezien ik alles eraf wil en een clean install wil.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/121zzmo.jpg

5: Na vorige stap kom ik hier terecht. En hier begint het fout te gaan.
Ik heb eerst de schijf 'station 1 partitie 2' geformatteerd, aangezien dit in het topic werd aangegeven.
Daarna 'stuurprog laden'. (linksonder op de afbeelding). Echter gebeurt er niets..

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2bz4me.jpg

6: Zoals je ziet geeft hij een foutmelding. Ik veronderstel dat als het goed zou moeten gaan hij automatisch het stuurprogramma op de usb zou moeten vinden. Wat dus niet gebeurt..

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/1ibzur.jpg

7: als ik zelf even op zoek ga, zie ik nochtans mijn usb staan. + De mappen die er zouden moeten opstaan. Echter geeft hij telkens dezelfde melding als in de vorige stap voor iedere map die ik aanduid..

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2v9agcj.jpg

Momenteel zie ik dus geen mogelijkheid om de install uit te voeren.
Ook aangezien ik de schijf 'station 1 partitie 2' heb geformatteerd kan ik de computer niet meer opstarten aangezien windows op die schijf stond.

Hoe laat ik dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Alle schijven/stations er uit knikkeren zodat er 1 schijf over is, en daar de installatie op starten. Windows maakt zelf de rest van de partities aan. Verder hoef je in dit geval eigenlijk geen herinstallatie te doen want een OEM als Lenovo levert zelf D2D recovery mee. Daarom heb je extra partities, Boot, RE en Windows. Meestal dumpen ze op RE een schone image van Windows zodat je 1-op-1 herstel kan doen.

Als je al Windows 10 gedraaid hebt (ooit) kan je dat nu ook weer installeren. Als je nooit Windows 10 gedraaid hebt niet.

[ Voor 13% gewijzigd door johnkeates op 21-02-2018 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Waarom start je niet direct van 10 op? Grote kans dat hij wel activeert of de key herkent. Eerst 8.1 installeren is dan zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Ziet er goed uit. Je licentie doet het in ieder geval. Zoals hierboven aangegeven gewoon alle partities wissen, en dan op de overgebleven ruimte vrij ruimte (1 schijf) de installatie doen. Dan zou hij het moeten doen.
maarud schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:39:
Waarom start je niet direct van 10 op? Grote kans dat hij wel activeert of de key herkent. Eerst 8.1 installeren is dan zonde.
Toen ik daar een keer een poging voor heb gedaan wilde hij mijn OEM key niet herkennen. Is dat anders tegenwoordig?
Als de installatie lukt heb je in ieder geval een legale 8.1, waarmee je gemakkelijk naar 10 zou moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarud
Vanaf Windows 8 zit de key in het BIOS, daarom zie je ook geen code onderop je laptop. Direct 10 installeren (klikken op 'Ik heb geen productcode') en daarna laat ie zichzelf wel activeren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubberen
maarud schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:45:
Vanaf Windows 8 zit de key in het BIOS, daarom zie je ook geen code onderop je laptop. Direct 10 installeren (klikken op 'Ik heb geen productcode') en daarna laat ie zichzelf wel activeren :)
Windows 10 versie net geprobeerd, en hij is aan het installeren :)

Ik heb eerst alle schijven gewist, en dan een schijf geselecteerd waarna hij vroeg welke windows 10 ik wou installeren. Ik heb maar windows 10 home genomen..

De licentie code die ik heb ingevoerd vond hij wel niet terug.. Daarom dus zoals je aangeeft, de 'ik heb geen productcode' keuze genomen.

Ben benieuwd wat voor hindernissen ik nog moet ondergaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Windows 10 is ondertussen succesvol geïnstalleerd! Ik ben positief verrast, dat er zich geen problemen meer hebben voorgedaan!

Nu is er wel nog geen licentie ingevuld. Ik heb tot nu toe ook nog geen waarschuwing gekregen van windows dat er een probleem zou zijn..

Zal dit pas na ettelijke dagen gebeuren, of zal ik hier verder geen problemen moeten verwachten?

Bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Je kan even kijken bij Bijwerken en beveiliging -> Activering wat de status is, of waarom hij niet activeert. Wellicht zat er Win 8 Pro op de laptop, dan moet Windows opnieuw geïnstalleerd worden als Pro. Maar misschien zie je daar meer informatie.

Je kan op die plek ook handmatig een key invullen, bijvoorbeeld een key van Windows 7 (maar die had je niet) of 8 (als je die toch ergens vindt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-03 19:35
@Rubberen Bij foto 6, waarbij windows niet op een hdd geïnstalleerd wil worden, had ik vorig weekend ook met W7/32.
Bij dit probleem was de oplossing om de usb stick met de image erop, er dan even uit halen en er weer in doen.
Daarna kon ik gewoon installeren. Deze oplossing kwam ik via internet of hier ergens tegen.
Bij mij werkte dat.
Pagina: 1