[Java] 'JNI error' wanneer Jar op andere pc geopend wordt.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:30

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben hobbymatig Java aan het leren en heb nu een eenvoudige 'calculator' gemaakt welke prima op mijn eigen pc draait. Het lukt me echter niet om deze draaiende te krijgen op een andere pc, ik krijg de volgende meldingen:

1; Error: A JNI error has occurred, please check your installation and try again.
2; A Java Exception has occurred.

Relevante software en hardware die ik gebruik
IntelliJ

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geen idee waar ik het moet zoeken, het is een veelvoorkomend probleem maar ik kan geen heldere oplossing vinden. Jar anders bouwen of draaien vanuit een map die overeenkomt met mijn eigen pc werken niet.

... (waarschijnlijk mis ik weer een stuk basiskennis) :X

Beste antwoord (via Sumerechny op 20-02-2018 16:35)

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Is de Java-versie die op beide PC's geïnstalleerd staat gelijk? Java al eens volledig van de doel PC afgegooid en opnieuw geïnstalleerd?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Is de Java-versie die op beide PC's geïnstalleerd staat gelijk? Java al eens volledig van de doel PC afgegooid en opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

JNI is de Java Native Interface, wat zoveel betekent als het gebruiken van native code ipv java code. Gebruikt die andere PC een ander soort processor of OS?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:30

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Topicstarter
@Stoelpoot @CyBeR Mijn werk pc draait W10 en Java 9.0.4 de 'test' pc draait draaide W7 en Java 8. Dit bleek het probleem, ik was in de veronderstelling dat de versie geen verschil zou moeten maken bij simpelere scripts. Dank! :)

Ik heb volgens mij ook achterhaald hoe ik in Java v8 kan compileren, morgen eens op mijn werk testen. Leuk, volgens mij had ik hier eerder aan moeten beginnen O-) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik ben ook licht verbaasd over dat je voor een "eenvoudige calculator" de JNI nodig hebt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.