Verwarring over het vervangen van een adapter, hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tama1243
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-02-2018
Ik heb een HP elitebook 2570p die ik een tijd geleden 2e hands heb gekocht. De adapter die hierbij hoorde is helaas kapot gegaan. De batterij is 11.1v 2612mAh. De originele adapter die hierbij hoorde is alleen 19volt. Hoezo is dit mogelijk? toen ik een universele adapter wou aanschaffen van 19volt werd mij verteld dat dit niet kon vanwege het te hoge volt.

Ik snap niet meer hoe het zit.

Hier de link van de originele adapter: https://123adapter.nl/hp-elitebook-2570p-adapter-74766

Iemand die kan helpen?

Beste antwoord (via Tama1243 op 20-02-2018 16:20)

Verwijderd

Gewoon die 19volt aanhouden, en er goed op letten dat de nieuwe adapter ook voldoende Wattage heeft(kan afgeven).

Degene die je vertelde dat 19volt teveel is, had geen gelijk.

Dat de batterij 11.1v afgeeft, betekent niet dat er per sé ook 19v in moet. (en indien nodig zal de laptop het intern omvormen)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon die 19volt aanhouden, en er goed op letten dat de nieuwe adapter ook voldoende Wattage heeft(kan afgeven).

Dat de batterij 11.1v afgeeft, betekent niet dat er per sé ook 19v in moet. (en indien nodig zal de laptop het intern omvormen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tama1243
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:57:

Okay, dus omdat de originele adapter 19volt was heeft de laptop een 19volt adapter nodig? Dit vraag ik even voor de zekerheid omdat ik al heel vaak veel verschillende dingen hierover hebe gedacht. Waarom kan ik dit nergens op de laptop zelf vinden?

Ik zou het liefst een universele lader kopen zodat ik ook een andere laptop er mee kan opladen. Deze heeft 19volt nodig. Dus dat zou dan gewoon mogelijk zijn? deze universele adapter had een instelling voor 19,6volt oid. De standaard universele adapter bij de mediamarkt.

Bedankt voor je reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Tama1243 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:01:
Okay, dus omdat de originele adapter 19volt was heeft de laptop een 19volt adapter nodig?
Ja. De laptop heeft meer dan 11 Volt nodig om de accu te kunnen opladen.
Veel laptops gebruiken hiervoor 19 Volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tama1243
jeroen3 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:09:
[...]

Ja. De laptop heeft meer dan 11 Volt nodig om de accu te kunnen opladen.
Veel laptops gebruiken hiervoor 19 Volt.
Bedankt

Okay, nog 1 vraag. De originele adapter had 4,3 amperage. Ik heb hier nog een adapter liggen van 18.5v met 3.5 amperage. Kan ik deze gebruiken? of is dit een slecht idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:09
Zal waarschijnlijk aardig goed werken. Opladen kan langzamer zijn en bij lege accu, maximale belasting op cpu en gpu en al je USB poorten volgefrot kan hij misschien uitvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

zzattack schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:16:
Zal waarschijnlijk aardig goed werken. Opladen kan langzamer zijn en bij lege accu, maximale belasting op cpu en gpu en al je USB poorten volgefrot kan hij misschien uitvallen.
Helemaal Eensch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
Ik zou het niet doen. Je oude adapter kon een stroom van 4.3A leveren. Als je laptop dus meer dan 3.5A vraagt, moet je hopen dat de adapter de stroom begrenst. Als dat niet gebeurt kan ie oververhitten en stukgaan. Verder kan de spanning instabiel worden, wat weer leidt tot een minder stabiele laptop.

Aangezien je er niet heel veel verstand van lijkt te hebben, waarom haal je niet een originele adapter? Als je dat per se niet wilt, dan kan je het beste zoeken naar een adapter die dezelfde spanning als je originele adapter levert (19V) en minstens dezelfde stroom kan leveren (4.3A). Dan weet je zeker dat de adapter de belasting aan kan, en dat je stabiel op je laptop kunt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:51

MsG

Forumzwerver

Als het een goede adapter is kan je het wel proberen, maar Ampere wordt geleverd en niet zozeer aangeboden, dus de adapter die eigenlijk voor 3.5 Ampere is bedoeld gaat toch 4.3 ampere leveren, terwijl deze daar niet op is gebouwd. Dit kan eventueel resulteren in een te hete adapter.

Zelf had ik dezelfde situatie eens en daar schakelde de stroomadapter zichzelf uit als hij meer ampere moest leveren dan deze aankon. Toen ik een bepaald zwaar spel deed op de laptop (waarbij er dus daadwerkelijk 4.3 Ampere nodig was) ging de stroomadapter elke seconde aan en weer uit, dat was vrij onwerkbaar :-P.

Maar het kan best zijn dat de laptop in ruststand niet per se die 4.3 Ampere nodig heeft, maar prima af kan met die 3.5 Ampere. Ik zou het gewoon even een poosje proberen voordat je blind een nieuwe koopt. Tenzij je de hele tijd superzware dingen op de laptop doet kan het voor normaal gebruik wel eventjes er mee door.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Tama1243 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:11:
[...]

Bedankt

Okay, nog 1 vraag. De originele adapter had 4,3 amperage. Ik heb hier nog een adapter liggen van 18.5v met 3.5 amperage. Kan ik deze gebruiken? of is dit een slecht idee
Nee. De laptop zal aangeven dat het vermogen van de adapter niet klopt en zal enkel opladen als deze is uitgeschakeld.
Pagina: 1