Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:46
Beste Tweakers,

Heb laatst mijn Oneplus One laten vallen (eerste serieuze val) waardoor de touchscreen niet meer werkt. De scherm doet het wel, maar hij reageert niet op mijn inputs.

Mijn vraag is: Is het mogelijk om de bestanden die op mijn telefoon staan over te zetten naar mijn pc, zonder dat ik de touchscreen gebruik of een onderdeel te repareren?

Zoals aangegeven gaat het om een Oneplus One met Paranoid android 7.3.1 (Android versie 7.1.2). USB Debugging had ik niet aangezet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Wat heb je zelf al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alan z
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-08 00:30
Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/thumbnail/1286239-0/usb-micro-kabel-0.3-meter.jpg

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

Aangezien je Paranoid Android erop hebt staan, kan je in de root gaan. Hier is het volgens mij ook mogelijk om te navigeren met de volume + power knop? Althans, dit was een aantal jaar geleden wel zo. Via daar kan je USB transfer aanzetten volgens mij.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Check dit ook even aangezien deze vraag zeer vaak voorbij komt: https://gathering.tweaker...2&keyword=bestanden+kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

yeth3119 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:17:
USB Debugging had ik niet aangezet.
Dus je PC herkent de telefoon niet als device...

Anyhow, als je telefoon nog wel werkt (en opgeladen is) en je ben aangelogd met je standaard account, installeer anders tijdelijk AirDroid via de Play Store en kijk of je er zo bij komt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Via USB on the go (OTG) een muis aansluiten zodat je door middel van je muis nog de benodigde instellingen kan wijzigen en daarna alles overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
yeth3119 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:17:
Mijn vraag is: Is het mogelijk om de bestanden die op mijn telefoon staan over te zetten naar mijn pc, zonder dat ik de touchscreen gebruik of een onderdeel te repareren?
Aangezien je een custom rom draait, zal je ook wel TWRP erop hebben staan.

Even booten in TWRP, aansluiten op PC en MTP inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Bedankt voor jullie antwoorden.

Wat ik heb geprobeerd:
- Telefoon aansluiten op pc, maar hij staat op: ' alleen opladen' . Hierdoor kan ik niet bij mijn gegevens komen.
- Booten in TWRP en dan proberen te navigeren met de volume knoppen, maar dat werkt niet. Je kan TWRP alleen besturen met het touchscreen.
- Ik wou via de playstore site, een app laten downloaden op mijn telefoon zodat ik misschien via mijn pc access kon hebben op de telefoon, maar omdat ik hiervoor al had geboot in TWRP, moet ik mijn sim code invoeren om het te ontgrendelen (wat dus niet mogelijk is) en mijn wifi stond voor het laatst uit, dus het heeft geen zin om sim kaart eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
Via een dockingstation kun je er alles afhalen denk ik.
Hang er een muis/toetsenbord/beeldscherm aan.

Zoiets:
https://www.laptopshop.nl...c4e_rVa0dzVgaAj3uEALw_wcB

Zijn vast wel goedkoper te vinden.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Ora et Labora schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:07:
Via een dockingstation kun je er alles afhalen denk ik.
Hang er een muis/toetsenbord/beeldscherm aan.

Zoiets:
https://www.laptopshop.nl...c4e_rVa0dzVgaAj3uEALw_wcB

Zijn vast wel goedkoper te vinden.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:25:
Via USB on the go (OTG) een muis aansluiten zodat je door middel van je muis nog de benodigde instellingen kan wijzigen en daarna alles overzetten.
Nooit eraan gedacht om mijn muis of toetsenbord aan te sluiten op mijn telefoon. Heb toevallig een USB OTG stukje. Zal ik gelijk gaan proberen!

Nu nog iets vinden, om mijn telefoon aan te sluiten op mijn pc en tegelijkertijd mijn muis aan te sluiten op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
yeth3119 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:15:
[...]

[...]

Nooit eraan gedacht om mijn muis of toetsenbord aan te sluiten op mijn telefoon. Heb toevallig een USB OTG stukje. Zal ik gelijk gaan proberen!

Nu nog iets vinden, om mijn telefoon aan te sluiten op mijn pc en tegelijkertijd mijn muis aan te sluiten op mijn telefoon.
Je kan je shizzle ook in de wolk gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeth3119
ChinaGeek schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:16:
[...]

Je kan je shizzle ook in de wolk gooien.
Er is 50+ GB aan data op mijn telefoon, dus dat zou niet echt opschieten.

Ik heb uiteindelijk mijn muis aangesloten op mijn telefoon (bedankt voor de tip!) en daarna de bestanden op mijn telefoon gezipt . Via de 'developer options' heb ik aangegeven dat hij bij het aansluiten aan een pc, op 'data transfer' moet zetten in plaats van 'alleen opladen'. Hierdoor kon ik mijn muis ontkoppelen en daarna mijn telefoon aansluiten op mijn pc en de zip bestand kopiëren naar mijn pc.

Bedankt voor al jullie reacties.
Pagina: 1