Toon posts:

Downloaden pauzeert steeds

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Het volgende nu het me gelukt is de maximale snelheid te behalen ( 750 Mbit ) is er een nieuw probleem ontstaan.
750 Mbit/sec komt neer op ongeveer 93 MB/s.
Als ik dus aan het downloaden ben pauzeert hij steeds omdat ie het niet bij houden met wegschrijven.
Het geen ik eigenlijk best vreemd vind want ik schrijf het weg naar een SSD schijf en die moet dat met gemak aankunnen lijkt mij.

Is er ergens een instelling waarmee ik dat kan regelen?

Groetjes Martin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:04
Begin eerst met welke specificaties je hebt. ( Netwerk, router, Wifi, Bekabeld, Computerspecificaties etc. ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Aannames :N Wat dacht je van meten = weten :?

Je hebt ook SSD's die beroerde throughput hebben of slechte performance door slechte indeling. Maar je moet het eerst weten voordat je in het wild naar oplossingen gaat zoeken voor problemen die er niet zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Room42 op 20-02-2018 15:07 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zelfs een Samsung 850 NVME doet enkele tientallen MB's random write single-thread. Aangezien bijna alle downloads (want die beschrijf je niet) maar 1 of hoogstens 2 threads zijn, zit je dus gewoon aan de limiet van wat je SSD aan kan.

Meten = weten, zoals @Room42 aangeeft dus kom maar op met de benchmarks, systeem-info, andere tests die je gedaan hebt etc...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Je schrijft het weg naar een ssd zeg je.
Maar waar gaan eerst de tijdelijke bestanden heen?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord MSI H77MA G43 ( MS-7756 )
Processor Intel QuadCore I5 2320,3200MHZ
Geheugen 8 GB DDR3 1600 @ 800MHZ
Videokaart GeForce GTX 550 TI 1 GB
Router TP-Link AD7200 geheel bekabeld.
SSD SamSung SSD 250 GB Sata III.

Nog meer weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:15:
Je schrijft het weg naar een ssd zeg je.
Maar waar gaan eerst de tijdelijke bestanden heen?
Hij schrijft het meteen naar een aangegeven dir op de SSD schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:14:
Zelfs een Samsung 850 NVME doet enkele tientallen MB's random write single-thread. Aangezien bijna alle downloads (want die beschrijf je niet) maar 1 of hoogstens 2 threads zijn, zit je dus gewoon aan de limiet van wat je SSD aan kan.

Meten = weten, zoals @Room42 aangeeft dus kom maar op met de benchmarks, systeem-info, andere tests die je gedaan hebt etc...
En waar kan ik dat mee meten zodat ik jullie de resultaten kan geven.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Drie posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 20-02-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:23:
[...]

Edit je post, aub, in plaats van 3x achter elkaar te posten ;)

En je vraag is gewoon een zoekopdracht, dat weet je? Er worden zoveel benchmarks gepost. Sorry dat ik misschien wat ongeduldig overkom. Ik wil graag helpen maar je moet echt zelf ook wat doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 20-02-2018 15:27 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:23:
[...]

https://tweakers.net/info/testmethodiek/ssd/
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB (even naar beneden scrollen) -> 115MB/s maximaal random write... Dit is zonder enige randfactoren zoals een OS, filesystem-overhead, controller-load, etc...

Trouwens, 95MB/s downstream bij T-Mobile lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Als ik direct mijn glasvezel van KPN aftap (500Mbit abonnement), kom ik net aan aan de 58.3MB/s doorvoer. Ik vraag me dan ook af "waar" je 95MB/s ziet en in hoeverre daar ook protocol-overhead in zit.

Uberhaupt vraag ik me af wat je wel haalt naar je SSD; in je startpost zeg je dat er constant wordt gepauzeerd. Windows (subtiel gezegd) pauzeert niet. Dat doet dus iets anders. Wat? En waarom? etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd je openingspost is momenteel wel heel erg karig. Nu heb je al wat meer informatie gegeven naar aanleiding van vragen van andere gebruikers, maar post dat voortaan meteen. Op die manier kunnen we je een stuk beter en sneller helpen.

Daarnaast ontbreekt er nog steeds een hoop: Wat heb je al zelf geprobeerd, gevonden en gedaan?

Als laatste heeft dit weinig met netwerken te maken, maar is het waarschijnlijk een hardware probleem. Schopje dus naar CSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ELfoJM8.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jnmA6Vm.jpg

https://tweakers.net/info/testmethodiek/ssd/
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB (even naar beneden scrollen) -> 115MB/s maximaal random write... Dit is zonder enige randfactoren zoals een OS, filesystem-overhead, controller-load, etc...

Trouwens, 95MB/s downstream bij T-Mobile lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Als ik direct mijn glasvezel van KPN aftap (500Mbit abonnement), kom ik net aan aan de 58.3MB/s doorvoer. Ik vraag me dan ook af "waar" je 95MB/s ziet en in hoeverre daar ook protocol-overhead in zit.

Uberhaupt vraag ik me af wat je wel haalt naar je SSD; in je startpost zeg je dat er constant wordt gepauzeerd. Windows (subtiel gezegd) pauzeert niet. Dat doet dus iets anders. Wat? En waarom? etc...
[/quote]

Heb een screendump op mijn pc staan ( speedtest ) maar kan hem schijnbaar niet uploaden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2018 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:49:
[...]

Heb een screendump op mijn pc staan ( speedtest ) maar kan hem schijnbaar niet uploaden.
Plak hem even op https://imgur.com/upload en plak de URL hier of embed hem door de URL van de afbeelding zelf tussen [img] en [/img]-tags te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19:34
Misschien kan je je downloads eerst gedeeltelijk laten wegschrijven naar je RAM (cache vergroten)?
Op dit moment is voor mij ook niet bekend met wat je download, torrents, nieuwsgroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:49:
[...]

Speedtest zegt absoluut niks. Dat is een zeeeer theoretische snelheid en die kan per moment hoger/lager uitvallen. Verder is dit absoluut niet relevant voor de werking van je SSD of andere componenten van de PC; als je score hoger is dan 100Mbit, dan is in ieder geval duidelijk dat jouw netwerk, van glasvezel tot PC, in ieder geval Cat5 lijkt te zijn en/of Gbit (of beter) praat.

/edit: Je AS SSD screenshot laat toch echt 63MB/s random write single-thread zien. En dat is grofweg 30% minder dan je downstream. Dus ja, het ligt aan jouw SSD en/of downloadprogramma

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 20-02-2018 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hugo! schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:59:
Misschien kan je je downloads eerst gedeeltelijk laten wegschrijven naar je RAM (cache vergroten)?
Op dit moment is voor mij ook niet bekend met wat je download, torrents, nieuwsgroepen?
Download van Nieuwgroepen met Newsleecher.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:09:
[...]

Download van Nieuwgroepen met Newsleecher.
Met hoeveel threads? Is die niet gewoon steeds een blok aan het verwerken voordat ie door gaat met de volgende part? Binaries op usenet zijn niet 1 groot bestand, he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Room42 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:14:
[...]

Met hoeveel threads? Is die niet gewoon steeds een blok aan het verwerken voordat ie door gaat met de volgende part? Binaries op usenet zijn niet 1 groot bestand, he.
Sowieso; newsleecher is afhankelijk van het aantal connections, bandwidth/connection server-side en wat andere zaken. Daarbij, en daar heb je gelijk in, zelfs posts van 1GB/stuk, worden opgesplitst in "offloadbare" packets dus ik durf zomaar te stellen dat je daar als rustig 2% snelheid verliest.

Doordat een SSD verder ook zijn/haar eigen health in de gaten houdt, is er zomaar een kans dat elke download van @Verwijderd pure random I/O is en dat daarmee een buffer ergens wordt overtreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:14:
[...]

Ik gebruik 40 threads.

Groetjes Martin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:18:
[...]

Ik gebruik 40 threads.

Groetjes Martin.
Is het dan niet gewoon newsleecher (of eigenlijk je CPU) die het niet bij kan benen?
Wat doet je PC op het moment dat de download pauzeert? Check eens met de Windows resource monitor (te starten vanaf de Performance-tab in de taskmanager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:21:
[...]

Is het dan niet gewoon newsleecher (of eigenlijk je CPU) die het niet bij kan benen?
Wat doet je PC op het moment dat de download pauzeert? Check eens met de Windows resource monitor (te starten vanaf de Performance-tab in de taskmanager).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l3CWO5d.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TeraMod
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-05-2024

TeraMod

Cloud Enablement Desk

Temporarily paused while writing downloaded data to storage device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Lijkt me een probleem van newsleecher, dat ie wacht tot alle data weggeschreven is. Check even of dat een optie is of test een ander programma. Of misschien toch wat minder threads (dit is een gok).

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 20-02-2018 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens met 5 Threads proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:52
Lijkt dat je SSD de beperkende factor is als ik die screenshot zie van newsleecher.

Zoals @TeraMod ook al aangaf:
"Temporarily paused while writing downloaded data to storage device"

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb even diverse testen uit gevoerd.

Gewoon naar de Harde schijf ( 1 tb ).

5 Threads max speed wat ie gaf 15 MB/s geen pauzes.
10 Threads max speed wat ie gaf 22 MB/s geen pauzes
15 Threads max speed wat ie gaf 28 MB/s geen pauzes.
20 Threads max speed wat ie gaf 33 MB/s en begon met pauzes.

Op de SSD schijf.

20 Threads max speed wat ie gaf 35 MB /s geen pauzes
22 Threads max speed wat ie gaf 37 MB/s geen pauzes

Daarboven begon die weer met pauze en kwam ik gemiddeld niet hoger dan 25 MB/s

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2018 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dan zijn we er toch? Er is een beperking, vooralsnog in jouw PC, dat bij grofweg 350Mbps de boel ophangt.

Testen met andere downloads? Steam? Test bin-files van providers? Multithreaded FTP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eerst eens zoeken naar een ander leech programma, dit om uit te sluiten dat het aan newsleecher ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Heb het met grabit geprobeerd maar die kwam nog lager uit.
Maar ik heb inmiddels de snelheid op kunnen schroeven naar 52 MB/s zonder problemen, maar wel op een minder veilige manier namelijk door de virusscanner uit te schakelen. Maar goed dit was om te kijken of die nog een remmende factor was. Deze blijft dus gewoon aan dan maar iets lager, maar veiligheid voor zover als mogelijk staat bij mij voor op.
Er was overigens nog een beperkende optie namelijk de news server zelf die geeft maar tot max 500 Mbit/sec. Dit naar navraag.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor het meedenken.
Wat mij betreft mag het slot erop.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2018 04:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 13:54
Je ssd te vol kan ook vertragen.

Test eens sabnzbd, hier stel ik wel altijd in dat na downloaden, eerst gecontroleerd/uitgepakt wordt, en dan pas naar volgende download gaat.
En aantal threats uit testen zoals je hiervoor gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:02:
Je ssd te vol kan ook vertragen.

Test eens sabnzbd, hier stel ik wel altijd in dat na downloaden, eerst gecontroleerd/uitgepakt wordt, en dan pas naar volgende download gaat.
En aantal threats uit testen zoals je hiervoor gedaan hebt.
Die heb ik ook geprobeerd, maar vond dat 3 keer niks. Veel te omslachtig.

Maar ik had al gezegd dat de topic gesloten mocht worden..

Maar toch bedankt voor je reactie.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:09:
[...]
Maar ik had al gezegd dat de topic gesloten mocht worden..
FYI: sluiten doen ze hier alleen als je topic niet nuttig is en/of de voorwaarden overtreedt :)

Het is sowieso wel handig dat je topic ook terugvindbaar is als iemand anders binnenkort eenzelfde issue heeft en middels de zoekfunctie hier terecht komt.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Sowieso, is je Newsleecher 32 bit of 64 bit? Dat maakt ook een wereld van verschil uit.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Slavy schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:19:
Sowieso, is je Newsleecher 32 bit of 64 bit? Dat maakt ook een wereld van verschil uit.
Niet als de versturende nieuws-server maar 500Mbit levert en jezelf 750Mbit downstream wil benutten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

MAX3400 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:20:
[...]

Niet als de versturende nieuws-server maar 500Mbit levert en jezelf 750Mbit downstream wil benutten ;)
True, maar doelde ook meer op het feit dat Newsleecher de download op hold zet voor het verwerken. :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Pagina: 1