Goedemiddag Tweakers,
Mijn hoop is groot, zijn er Tweakers die het volgende probleem herkennen?
Het gaat om een HP Pavilion 14-al011nd die sinds kort de Wi-Fi module niet meer ziet.
Hij staat niet in apparaatbeheer, ook niet met het vinkje verborgen apparaten laten zien.
Er zit een Wi-Fi + BT kaartje geinstalleerd die op een mini-PCI Express slot zit.
Ik heb dit kaartje vervangen met 2 verschillende kaartjes, de Wi-Fi wordt nog steeds niet gevonden.
De Bluetooth wordt verbazingwekkend wel gevonden, op alle kaartjes.
Alle drivers zijn correct geïnstalleerd, ik heb ook oudere Wi-Fi drivers geinstalleerd.
De Airplane button drivers zijn correct geinstalleerd.
Ik heb Windows 10 2 maal opnieuw geinstalleerd, zowel 1709 als 1703.
Onder een Live Ubuntu omgeving functioneert de Wi-Fi ook niet, Bluetooth wel.
BIOS geupdate.
De CMOS batterij en interne accu heb ik meerdere keren losgekoppeld en ontladen.
Er is een UEFI test partitie van HP, deze geeft aan dat de Wi-Fi module niet gevonden kan worden.
Deze geeft ook aan dat de Bluetooth niet gevonden kan worden, maar deze werkt wél.
Volgens mij heb ik alles geprobeerd Tweakers .. Iemand nog tips?
Ik ken het alternatief van een USB Wi-Fi stickje, maar dat is niet zo elegant voor een laptop van net een jaar oud.
Bedankt voor het meedenken!
Mijn hoop is groot, zijn er Tweakers die het volgende probleem herkennen?
Het gaat om een HP Pavilion 14-al011nd die sinds kort de Wi-Fi module niet meer ziet.
Hij staat niet in apparaatbeheer, ook niet met het vinkje verborgen apparaten laten zien.
Er zit een Wi-Fi + BT kaartje geinstalleerd die op een mini-PCI Express slot zit.
Ik heb dit kaartje vervangen met 2 verschillende kaartjes, de Wi-Fi wordt nog steeds niet gevonden.
De Bluetooth wordt verbazingwekkend wel gevonden, op alle kaartjes.
Alle drivers zijn correct geïnstalleerd, ik heb ook oudere Wi-Fi drivers geinstalleerd.
De Airplane button drivers zijn correct geinstalleerd.
Ik heb Windows 10 2 maal opnieuw geinstalleerd, zowel 1709 als 1703.
Onder een Live Ubuntu omgeving functioneert de Wi-Fi ook niet, Bluetooth wel.
BIOS geupdate.
De CMOS batterij en interne accu heb ik meerdere keren losgekoppeld en ontladen.
Er is een UEFI test partitie van HP, deze geeft aan dat de Wi-Fi module niet gevonden kan worden.
Deze geeft ook aan dat de Bluetooth niet gevonden kan worden, maar deze werkt wél.
Volgens mij heb ik alles geprobeerd Tweakers .. Iemand nog tips?
Ik ken het alternatief van een USB Wi-Fi stickje, maar dat is niet zo elegant voor een laptop van net een jaar oud.
Bedankt voor het meedenken!