Ik wil mijn thermostaat in huis ook eens upgraden naar een fatsoenlijk syteem met zoneregeling, ipv de huidige situatie met alleen een (programmeerbare) thermostaat in de woonkamer, waarop de slaapkamers maar wat op mee moeten liften.
Nu zijn er diverse prachtige systemen hiervoor te krijgen, zoals Google Nest, Eneco Toon, Honeywell Evohome, etc. Deze hebben echter allemaal een voor mij groot nadeel: het dumpen van alle data naar de leverancier, en afhankelijkheid van hun app & portal om het in te zien en te bedienen.
Nu is het natuurlijk allemaal prima lokaal bij de centrale unit aan de muur bedienbaar, maar als ik toch ga upgraden is het wel zo leuk om er ook wat meer mee te kunnen.
Wat ik dus zoek: een systeem als Nest/Evohome/Toon/etc, dat:
Nu is mijn vraag: bestaat dit uberhaupt? Ik vind zo snel niet echt een dergelijk systeem namelijk.
Nu zijn er diverse prachtige systemen hiervoor te krijgen, zoals Google Nest, Eneco Toon, Honeywell Evohome, etc. Deze hebben echter allemaal een voor mij groot nadeel: het dumpen van alle data naar de leverancier, en afhankelijkheid van hun app & portal om het in te zien en te bedienen.
Nu is het natuurlijk allemaal prima lokaal bij de centrale unit aan de muur bedienbaar, maar als ik toch ga upgraden is het wel zo leuk om er ook wat meer mee te kunnen.
Wat ik dus zoek: een systeem als Nest/Evohome/Toon/etc, dat:
- Per kamer/zone te bedienen is
- Programmeerpaar is per dag(deel)
- Mooie grafiekjes genereert e.d.
- Centraal te bedienen is
Nu is mijn vraag: bestaat dit uberhaupt? Ik vind zo snel niet echt een dergelijk systeem namelijk.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul