Hoi,
Ik heb via marktplaats een Game-PC overgenomen alleen nu loop ik tegen een probleem aan.
Als ik in de bios wil komen, dan word er om een wachtwoord gevraagd.
Om prive redenen wil de eigenaar zijn wachtwoord niet geven, dus heb ik geprobeerd om de CMOS te resetten om wel de bios in te komen.
Het volgende heb ik gedaan:
1. Stroom van systeem gehaald
2. CLEAR_CMOS knop ingehouden op het moederbord
3. PC aangezet
Na het indrukken van den CLEAR_CMOS knop kan ik wel normaal in de bios komen en dingen aanpassen, maar als ik hierna gewoon de computer opstart en weer opnieuw de BIOS in wil komen, dan vraagt hij weer om het oude wachtwoord.
Hoe kan ik de BIOS helemaal resetten zodat ook dat wachtwoord ook verwijderd wordt? De batterij op het moederbord ook eraf te halen voor x aantal minuten?
Dit zijn de specs van de PC:
- ASUS Maximus Ranger VII
- Intel I7 4770k
- 32GB DDR3 Geheugen
- 250GB SSD x3
- 1TB HDD
- Nvidia Geforce GTX 1070 GB
Hoop dat jullie me kunnen helpen, in de manual kon ik alleen de CLEAR_CMOS-knop methode vinden...
Thanks!
Clock
Ik heb via marktplaats een Game-PC overgenomen alleen nu loop ik tegen een probleem aan.
Als ik in de bios wil komen, dan word er om een wachtwoord gevraagd.
Om prive redenen wil de eigenaar zijn wachtwoord niet geven, dus heb ik geprobeerd om de CMOS te resetten om wel de bios in te komen.
Het volgende heb ik gedaan:
1. Stroom van systeem gehaald
2. CLEAR_CMOS knop ingehouden op het moederbord
3. PC aangezet
Na het indrukken van den CLEAR_CMOS knop kan ik wel normaal in de bios komen en dingen aanpassen, maar als ik hierna gewoon de computer opstart en weer opnieuw de BIOS in wil komen, dan vraagt hij weer om het oude wachtwoord.
Hoe kan ik de BIOS helemaal resetten zodat ook dat wachtwoord ook verwijderd wordt? De batterij op het moederbord ook eraf te halen voor x aantal minuten?
Dit zijn de specs van de PC:
- ASUS Maximus Ranger VII
- Intel I7 4770k
- 32GB DDR3 Geheugen
- 250GB SSD x3
- 1TB HDD
- Nvidia Geforce GTX 1070 GB
Hoop dat jullie me kunnen helpen, in de manual kon ik alleen de CLEAR_CMOS-knop methode vinden...
Thanks!
Clock