Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-04 11:09
Hoi,

Ik heb via marktplaats een Game-PC overgenomen alleen nu loop ik tegen een probleem aan.
Als ik in de bios wil komen, dan word er om een wachtwoord gevraagd.
Om prive redenen wil de eigenaar zijn wachtwoord niet geven, dus heb ik geprobeerd om de CMOS te resetten om wel de bios in te komen.

Het volgende heb ik gedaan:
1. Stroom van systeem gehaald
2. CLEAR_CMOS knop ingehouden op het moederbord
3. PC aangezet

Na het indrukken van den CLEAR_CMOS knop kan ik wel normaal in de bios komen en dingen aanpassen, maar als ik hierna gewoon de computer opstart en weer opnieuw de BIOS in wil komen, dan vraagt hij weer om het oude wachtwoord.

Hoe kan ik de BIOS helemaal resetten zodat ook dat wachtwoord ook verwijderd wordt? De batterij op het moederbord ook eraf te halen voor x aantal minuten?

Dit zijn de specs van de PC:
- ASUS Maximus Ranger VII
- Intel I7 4770k
- 32GB DDR3 Geheugen
- 250GB SSD x3
- 1TB HDD
- Nvidia Geforce GTX 1070 GB

Hoop dat jullie me kunnen helpen, in de manual kon ik alleen de CLEAR_CMOS-knop methode vinden...

Thanks!
Clock

Beste antwoord (via clockw1ze op 22-02-2018 10:16)

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:40
Probeer eens de bios batterij te verwijderen en die na een paar minuten terug te plaatsen.

Als het goed is vergeet hij dan zijn instellingen, waaronder het wachtwoord.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

clockw1ze schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:30:
Om prive redenen wil de eigenaar zijn wachtwoord niet geven, dus heb ik geprobeerd om de CMOS te resetten om wel de bios in te komen.
Dat zou voor mij geen reden zijn, nu heb je feitelijk te maken met een gebrekkig product.
Hoe komt het dat hij het password vóór de verkoop niet heeft verwijderd / gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
Anoniem: 263284 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:35:
[...]

Dat zou voor mij geen reden zijn, nu heb je feitelijk te maken met een gebrekkig product.
Hoe komt het dat hij het password vóór de verkoop niet heeft verwijderd / gewijzigd?
Geen idee, heb er ook niet over nagedacht aangezien ik van Mac overgestapt ben.
Ik kan ook wel gewoon in de BIOS komen, alleen moet ik dan eerst de CLEAR_CMOS knop indrukken en opnieuw opstarten.

Vraag me alleen af waarom die daarna weer om het oude wachtwoord vraagt, want die blijft blijkbaar toch ergens in het geheugen van het moederbord hangen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:40
Probeer eens de bios batterij te verwijderen en die na een paar minuten terug te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 16:38

Speedy-J

AMD Enthusiast

om het versneld te doen ,bios batterij eruit halen en dan even met schroevendraaier + en - kortsluiten in de socket van de batterij.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

CryRaven schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:50:

Speedy-J schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:56:
om het versneld te doen ,bios batterij eruit halen en dan even met schroevendraaier + en - kortsluiten in de socket van de batterij.
Haal wel even de stroom van het systeem af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Speedy-J schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:56:
Stekker uit de voeding. BIOS batterij er uit. 3x op de aan/uitknop drukken. Klaar.

• clockw1ze
CryRaven schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:50:

Dit heeft inderdaad gewerkt, dankjewel!
BIOS is nu helemaal gereset en vraagt ook niet meer om het oude wachtwoord.
Pagina: 1