Spam e-mails gericht aan een ander persoon dan ik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:07

Fordox

00101010

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Waarschijnlijk is mijn mailadres een keer gebruikt op een site die gehackt is (haveibeenpwned geeft aan dat mijn mail adres in 5 databases is gehackt, waaronder 2 sites waar ik nog nooit ben geweest) door iemand anders dan ik en dat loopt nu al meerdere jaren.

Nu krijg ik allemaal Nederlandse spam mails (zoals van de Aldi met malware links) gericht naar een ene Sjakkid, wat niet mijn naam is :+. Nu is het mailadres niet cruciaal, maar dat mn spambox na 3 dagen alweer op 30 berichten zit heb ik wel genoeg van. Dus mijn vraag is: Hoe kan ik al deze mail gericht naar Sjakkid automatisch laten weigeren?

Het betreft een hotmail account. Vroeger kon je nog mails weigeren door bepaalde keywords op te zetten maar dat ondersteund de windows mail client of de online client niet meer (ik zie het niet meer in de opties staan). Ook vind ik het al helemaal bijzonder dat de naam Sjakkid is gebruikt en het allemaal Nederlandse mails zijn. Haveibeenpowned geeft geen Nederlandse sites weer.

Bij voorbaat dank!

[ Voor 8% gewijzigd door Fordox op 20-02-2018 12:06 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Outlook.com -> Options (dat tandwiel rechtsboven) -> Options aanklikken -> Mail -> Inbox & Sweep Rules -> wildcard aanmaken voor Sjakkid

En anders onder Junk Mail -> Blocked Senders eventueel een wildcard aanmaken voor de afzender van de spam?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:07

Fordox

00101010

Topicstarter
Oke dat was wel dom van mij, ik probeerde altijd de afzender te blokkeren in de mail die gestuurd is zelf. Raar dat dat daar niet mogelijk is. Ook raar dat jee geen filters in kan stellen voor je spambox. De afzender is altijd anders maar er staat wel in elke mail dat ik ben aangemeld in een 'Prodirect database' met uitschrijflink, maar die link klik ik niet, omdat spam. De link stuurt me altijd naar unsub@unsubscribeservices.com, wat natuurlijk een prachtige filter zou zijn.

Maar bedankt!

[ Voor 54% gewijzigd door Fordox op 20-02-2018 13:26 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.