*zucht* Chello ....

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik zit hier met een Chello verbinding in Spijkenisse met een Com 21 modem.
Gisterochtend tussen 5 en 6 stopte de verbinding ermee, het lampje op de modem ging oranje knipperen.
Even later ging het groen knipperen (dat betekent dus: U bent afgesloten).
Dus ik bellen naar de helpdesk :Z om 8 uur
Werd mij verteld dat heel mijn wijk daar last van had, en ze zetten mij weer online. Dus ik kijk aan de telefoon hangend op de modem en ja hoor hij stond weer online.
Dus ik wil gaan internetten, geen dataverkeer :(
Dus ik maar weer terugbellen :Z (ondertussen was het al weer 9 uur)
"Euh ja meneer dat is een storing, komt omdat we u op een ander kabeltje hebben gezet, probeert u vanminddag nog maar een keer".
Nou ok goed, gistermiddag deed ie het dus weer. En vandaag ook, tot net ... modem was nog online, maar weer bijna geen dataverkeer (kon alleen het bovenste stukje van een webpagina laden en ICQ online krijgen)
Dus ik bel maar weer op .... :Z
Vraagt die vent waar mijn modem staat. Die staat dus in me kamer (heeft altijd gewerkt maar kan volgens Chello niet) maar ik denk daar gaan ze over zeiken, dus ik zei hij staat in de meterkast. Zegt die vent dat ik over een of ander limiet heen ben :?
Het limiet is -18 en ik heb -24 .
Nou ja ik denk het zal wel, dus ik vraag wat ze daar aan willen gaan doen.
Nou zou er woensdagmiddag een monteur langs komen om te kijken .. (zal best ...)

Maar ja ik denk "limiet" :? toch maar ff de modem in de meterkast proberen.
En nouja inderdaad, hij werkt nu weer.
Maar ik vind het vreemd waarom die niet meer boven werkt ? Want hij heeft altijd al hier gestaan ...
Coax kabel die er tussen zit is hetzelfde zooitje wat UPC ook gebruikt buitenshuis (dus wat hier de meterkast binnenkomt).

edit/ leestekens e.d.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Die limiet waar ze 't over hebben is de hoeveelheid signaal die je kwijt bent voordat de signalen die je terugstuurt aankomen bij de eindversterker (kleine grijze kastje)... Het kan zijn dat ie altijd goed heeft gewerkt boven, en nu niet meer...

In een eindversterker zit een retourmodule, die alle retoursignalen weer versterkt, voordat ze worden teruggestuurd naar een groepversterker, en daarna het wijkcentrum...

Enige nadeel van die dingen is dat er transistoren op zitten die gigantisch heet worden, en die gaan na een tijdje dus minder goed werken, dus minder versterken...

En dan krijgt jouw kabelmodem er moeite mee om z'n signalen fatsoenlijk doorgestuurd te krijgen.. En als je 'm dan beneden neerzet, ben je de demping over 't stuk coax wat je binnen hebt liggen kwijt, dat scheelt weer een 3 of 4 dB, dus dan werkt ie weer wel lekker...

De oplossing voor dit probleem is vervanging/opnieuw inregelen van de retourmodule in de EV/GV, maar probeer ze dat maar 's wijs te maken... ;)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Woensdagmiddag zou er een monteur langs moeten komen, dus ik ben benieuwd wat die er over te zeggen heeft...

Mark_640 >> bedankt voor je uitleg :) want wat die vent van de helpdesk allemaal zei snapte ik niet veel van

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Op vrijdag 13 juli 2001 19:37 schreef dreeke het volgende:
Mark_640 >> bedankt voor je uitleg :) want wat die vent van de helpdesk allemaal zei snapte ik niet veel van
Geen dank, komt mijn kennis ook nog 's van pas... ;)

Verwijderd

om dit soort gezeik te voorkomen heeft UPC dus een policy om alle modems bij het eerste punt te plaatsen,daar waar de kabel het huis binnen komt.
in bijzondere gevallen kan hiervan afgeweken worden tot een maximum van 10 meter vanaf het eerste punt.

Als Pietje de modem op eigen houtje boven gaat plaatsen, misschien wel 20/25 mtr vanaf de AOP ( = meterkast), ja dan krijg je problemen.

[sarcasme mode]
En zoals altijd zuigt Chello weer........ ....
[/sarcasme mode]