Magento koppelen met exact, of lightspeed met exact?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 10:29
Beste Tweakers,

Op werk zijn wij sinds kort overgestapt op Exact online als ERP systeem.

De bedoeling is dat onze webwinkel (Magento 1.9.3.6) gekoppeld gaat worden met Exact.

Een tweede optie is om de website over te zetten naar lightspeed, waarbij een koppeling zit met exact die op afstand wordt onderhouden en geupdate. (van http://www.colouredmonkeys.nl/)

Je leest op internet verschillende verhalen, bijvoorbeeld dat veel magento/exact koppelingen per magento update opnieuw moeten worden bekeken/geherconfigureerd. Natuurlijk hebben wij het liefst zo min mogelijk onderhoud.

De bedoeling is dat straks alle productinformatie / voorraad / afbeeldingen / omschrijvingen etc, gevoed gaan worden vanuit Exact. (waar wij nu nog 2 databases naast elkaar hebben (namelijk exact en magento)).

Heeft iemand ervaring met één van deze combinaties of kan iemand mij adviseren? Ook hoor ik graag ervaringen met bepaalde koppelingen.

Met vriendelijke groet,
Marcel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Magento 1.x is verleden tijd.
Overstappen via peperduur/ingewikkeld Magento 2.x migratie process is mogelijk.
Exact koppelingen (in welke vorm dan ook) zijn ook duur.

Waarom is er voor Exact gekozen?
Zijn hier de kosten voor webshop koppelingen in meegenomen?
Firefox can’t establish a connection to the server at funeralproducts.eu
De webshop is in meerdere talen, waarom gebruik je geen PIM?

[ Voor 23% gewijzigd door DJMaze op 20-02-2018 13:24 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 01:16
Msel schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:05:
De bedoeling is dat straks alle productinformatie / voorraad / afbeeldingen / omschrijvingen etc, gevoed gaan worden vanuit Exact. (waar wij nu nog 2 databases naast elkaar hebben (namelijk exact en magento)).
In dit geval wil je Exact Online leidend maken. Dat is prima, maar verwacht geen wonderen. De mogelijkheden om je content in Exact bij te houden zijn nagenoeg nul. De mogelijkheid om afbeeldingen in Exact bij te houden is eveneens nagenoeg nul. Exact is geen PIM, ook niet een kleine 5% ervan.

Exact is een ERP systeem. Je hele orderafhandeling, verzending en inkoop doe je in Exact. Als je dat bij ColouredMonkeys onder kunt brengen is dat goed. Vraag het ze gewoon. Aan de Magento kant kun je ook iets doen, maar je bent met je Magento 1.9.x dan al snel wat meer geld kwijt. Kies je voor Magento, dan zou ik voor Advisie gaan. De andere koppelingen zou ik persoonlijk links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:06

Aganim

I have a cunning plan..

Dat is een nogal stellige uitspraak, kan je die toelichten?

Komende anderhalf jaar is er geen sprake van stopzetting van de ondersteuning en met de PHP 7 patch kan je ook daar gewoon naar over. Het zou niet mijn keuze zijn om een nieuwe shop in versie 1.x op te zetten, maar als je al een bestaande omgeving hebt zie ik eigenlijk geen dwingende reden om nu direct over te moeten naar versie 2. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@Aganim ah, het bericht dat support wordt verlengt had ik gemist, en de PHP 7 patch ook (ik zit niet meer zo goed in Magento),

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel
Bedankt voor het meedenken!

Waarom er gekozen is voor Exact? Dat is besloten door ons management en de overdracht is bovendien zeer rommelig verlopen. We zaten hiervoor bij Mamut...

Een koppeling met Magento/Exact zou ongeveer 15 á 20 € kosten p/m.

Momenteel komen Magento bestellingen als e-mail binnen en worden handmatig overgetypt in Exact. De bedoeling is dat alles automatisch wordt gefactureerd in Exact met een pakbon printje in het magazijn. Hiervoor zoeken wij de beste oplossing.

Ik ga me even verdiepen in PIM, had ik nog niet van gehoord. Ziet er erg veelbelovend uit op het eerste gezicht!

edit: link werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pottink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 10:24
Aganim schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:46:
[...]

Dat is een nogal stellige uitspraak, kan je die toelichten?

Komende anderhalf jaar is er geen sprake van stopzetting van de ondersteuning en met de PHP 7 patch kan je ook daar gewoon naar over. Het zou niet mijn keuze zijn om een nieuwe shop in versie 1.x op te zetten, maar als je al een bestaande omgeving hebt zie ik eigenlijk geen dwingende reden om nu direct over te moeten naar versie 2. :?
Nee, maar versie 2 heeft wel veel meer fixes en betere codebase.
Magento in het geheel zou ik niet aanraden, zelfs niet versie 2.
Sylius is veelbelovend maar dan moet je wel een goed bedrijf vinden die dit doet.

Ontopic: Lightspeed is wel een goede keuze ook, veel koppelingen en een groot bedrijf. Denk dat je qua onderhoud daar minder werk hebt dan.

[ Voor 7% gewijzigd door pottink op 21-02-2018 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 15:14
Sorry voor de kick.

Hoe is het afgelopen?

Ik heb al een paar jaar een koppeling met exact en Magento. Dat werkt perfect, geen copy-paste meer. Jammer dat ik dit topic nu net pas tegen kom :(

Echter, ik ben Magento beu (lees: de kosten). Hebben jullie de Lightspeed shop ook gekoppeld met Exact? If so, werkt het ook zo goed als Magento-Exact?

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel
Beste vodkabuikje.

Ja wij hebben inmiddels de overstap gemaakt naar lightspeed en maken gebruik van de Exact Online Handel ERP koppeling van CMDC B.V. (staat tussen de lightspeed apps).

De koppeling kan beide kanten op werken.

Opzich werkt alles prima, echter kent exact online geen varianten, dus als je daar veel gebruik van wilt maken dan vereist dat maatwerk. Ook kun je vanuit Exact maar 1 afbeelding per product toevoegen, wil je er meer dan moet dat vanuit lightspeed.

Vergis je niet dat lightspeed met alle extra apps en koppelingen ook aardig kan oplopen in de kosten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de overstap van globe naar online noodzakelijk is om met lightspeed te koppelen? Of kan dit via een integratietool van exact ook? Wil graag een b2c winkel en b2b in meerdere talen koppelen aan globe om de investering zo laag mogelijk te houden.
Wie heeft hier ervaring mee of weet meer? Ben erg benieuwd! Gr.Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel
Om even terug te komen op het verhaal hierboven:

Inmiddels doen wij geen zaken meer met colouredmonkeys (CMDC B.V. is hun dev department). Ik raad niemand aan hier ooit iets af te nemen! Ik zal jullie een lang verhaal besparen maar de google reviews zeggen genoeg.

Momenteel hebben wij een Lightspeed/Exact koppeling van iWebDevelopment. Super partij. Werkt perfect!

Alle exact producten met een webwinkel vinkje verschijnen binnen een paar minuten in je lightspeed omgeveving en daar beheer je in principe alle omschrijvingen, SEO, afbeeldingen en varianten.

Voorraad, klanten, orders en producten synchroniseren vlot.
Verwijderd schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:58:
Weet iemand of de overstap van globe naar online noodzakelijk is om met lightspeed te koppelen? Of kan dit via een integratietool van exact ook? Wil graag een b2c winkel en b2b in meerdere talen koppelen aan globe om de investering zo laag mogelijk te houden.
Wie heeft hier ervaring mee of weet meer? Ben erg benieuwd! Gr.Menno
Dat zou ik niet met zekerheid durven zeggen. Op google vind ik er vrij weinig over. Maar ik zie wel partijen die exact globe aan andere cms systemen heeft gekoppeld, o.a. Magento 2. Dus ik neem aan dat zo iets wel te maken is.
Pagina: 1