huh, heb ik dat gedaan?
Verwijderd
Nee absoluut niet. En als het al kan dan mag het niet
Het domein is niet van jullie maar van kennisnet... (school.lokatie.kennisnet.nl)
Als het je alleen op de subdomeinen gaat kun je eventueel via een PHP script subdomeinen maken, het zijn dan géén DNS subdomeinen dus het is infeite een forword domein (net zoiets als go.to) maar het is misschien beter dan niets.
Je kunt wel voor je LAN subdomeinen maken, maar voor de rest van internet niet... Ik weet niet precies hoe kennisnet in elkaar steekt, maar ik denk dat ze het niet leuk vinden...
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
We nemen een eigen domein mee: blaatschool.nlOp vrijdag 13 juli 2001 19:17 schreef nlchandler het volgende:
Nee absoluut niet. En als het al kan dan mag het nietHet domein is niet van jullie maar van kennisnet... (school.lokatie.kennisnet.nl)
Het gaat ook om mail subdomeinen e.d. dus ik denk niet dat dit dan nut heeft...Op vrijdag 13 juli 2001 19:20 schreef Negotiator het volgende:
Als het je alleen op de subdomeinen gaat kun je eventueel via een PHP script subdomeinen maken, het zijn dan géén DNS subdomeinen dus het is infeite een forword domein (net zoiets als go.to) maar het is misschien beter dan niets.
Heppik niet zoveel aan, moet voor het hele internet gelden...Op vrijdag 13 juli 2001 19:26 schreef Whizzer het volgende:
Je kunt wel voor je LAN subdomeinen maken, maar voor de rest van internet niet... Ik weet niet precies hoe kennisnet in elkaar steekt, maar ik denk dat ze het niet leuk vinden...
huh, heb ik dat gedaan?
Nee, voor e-mail heb je echt DNS subdomeinen nodig.Op vrijdag 13 juli 2001 19:46 schreef rene_404 het volgende:
Het gaat ook om mail subdomeinen e.d. dus ik denk niet dat dit dan nut heeft...
Het enige wat je namelijk met PHP kan doen is een index.php maken die kijkt naar via welke URl je naar die index.php toe bent gekomen, voor ingestelde domeinen een actie ondernemen en voor elk ander gebruikte URL gewoon de pagina weergeven. Met e-mail heb je daar dus vrij weinig aan
Dan moet je NIET via kennisnet die domeinen reggen, maar zelf, of via een provider waar je je eigen DNS-servers mag opgeven. Daarna moet je bij Kennisnet aanvragen of ze poort 53 tcp en udp voor inbound en outbound verkeer openzetten voor het IP van jouw DNS-server op school. Geef bij de registratie van dat domein dan het IP-adres van jouw DNS-server op school op. En klaar is rene_404.
Trouwens dat poorten open zetten is een langdurige procedure.
Trouwens dat poorten open zetten is een langdurige procedure.
Verwijderd
je maakt je druk om niets
als systeembeheerder EN als student ben ik al anderhalf jaar lijdend voorwerp in de grap die kennisnet heet.
je kan alles definieren wat je wilt want kennisnet komt na 8 maanden te laat zij gewoon doodleuk met nul bandbreedte en idem dito service. en als je daar bijna tevreden mee bent dan voeren ze ff een reorganisatie in de IP adressen uit zonder je dat te vertellen.
dus al definieer je mijnschoolistof.microsoft.com als dns naam dan werkt t nog niet minder dan anders.
maar verder is kennisnet wel leuk hoor }:0
als systeembeheerder EN als student ben ik al anderhalf jaar lijdend voorwerp in de grap die kennisnet heet.
je kan alles definieren wat je wilt want kennisnet komt na 8 maanden te laat zij gewoon doodleuk met nul bandbreedte en idem dito service. en als je daar bijna tevreden mee bent dan voeren ze ff een reorganisatie in de IP adressen uit zonder je dat te vertellen.
dus al definieer je mijnschoolistof.microsoft.com als dns naam dan werkt t nog niet minder dan anders.
maar verder is kennisnet wel leuk hoor }:0
Jammer dat het niet kan 
We gaan het alternatief van Theodoor maar eens bekijken...
We gaan het alternatief van Theodoor maar eens bekijken...
huh, heb ik dat gedaan?
Sorry hoor, maar ik heb al meerdere malen gebeld met de helpdesk van kennisnet en ik ben elke keer keurig geholpen en netjes terug gebeld binnen een week zoals gezegt was.
De bandbreedte is keurig 30 k zoals stond aangegeven en de reorganisatie van de ip adressen is keurig netjes aangekondigd met een lijst met alle nieuwe voor jou beschikbare ip's en een begeleidende brief.
Wat dat betreft is er niks mis met kennisnet.
De bandbreedte is keurig 30 k zoals stond aangegeven en de reorganisatie van de ip adressen is keurig netjes aangekondigd met een lijst met alle nieuwe voor jou beschikbare ip's en een begeleidende brief.
Wat dat betreft is er niks mis met kennisnet.
Kennisnet is bij mijn voormalige school nog wel eens instabiel en dat komt omdat het gebaseerd is op de kabel.
Oh ja, volgens mij vindt kennisnet het op zich niet zo'n goed plan dat je eigen DNS-servers draait, daarom kan je beter zelf die domeinen registreren zodat je het opgeven van jouw DNS-servers niet bij kennisnet hoeft te doen.
Oh ja, volgens mij vindt kennisnet het op zich niet zo'n goed plan dat je eigen DNS-servers draait, daarom kan je beter zelf die domeinen registreren zodat je het opgeven van jouw DNS-servers niet bij kennisnet hoeft te doen.
Pagina: 1