Vraag

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-11 13:39
Ik zoek een?
Galaxy S7 of S8

Wat is je budget?
Niet specifiek een budget, maar ga niet blind de hoofdprijs betalen

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De telefoon is voor mijn moeder, en die gebruikt hem dagelijks, ook voor hier en daar een spelletje.
Zeg maar je typische moeder die verslaafd is aan haar mobiel.

Wat heb je zelf al gevonden?
De S7 of de S8. geen plus versies of iets dergelijks. het formaat vind ze juist fijn

Welke vragen heb je hier nog over?

Er zit op dit moment een aardig prijsverschil tussen de S7 en de S8 (nu zn 120 euro)
En als ik een beetje lees zit er niet echt heel veel verschil tussen de 2.

Het scherm maakt mijn moeder niet veel uit, de camera wel. maar ze vindt 120 euro meer voor die kleine upgrade van de camera het niet waard. (wat ik begrijp)

Nu weet ik zelf heel erg weinig over de processors die samsung gebruikt.

Eigenlijk is de vraag dus:
Als ze de S7 koopt, gaat die dan ook nog de komende jaren mee, of is ook de processor een aardige stap vooruit en de meerprijs dus waard is?

Beste antwoord (via fjux op 21-02-2018 11:36)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
De S7 is nu bijna twee jaar oud en hoewel het nog steeds een prima telefoon is, gaat het toestel dus wel binnenkort uit de (software)ondersteuning. Er zal waarschijnlijk nog Oreo voor uitkomen, maar daarna is het gedaan met de upgrades. Moeders kennende zal dat haar niet zo heel veel uitmaken, maar het is wel iets om over na te denken.

Wat betreft camera zit er niet bijster veel verschil tussen de S7 en S8, het is namelijk exact dezelfde sensor. Dan nog de processor. De processor in de S7 is meer dan voldoende voor wat Facebooken, spelletje en internetten, in praktijk zal er weinig verschil zitten tussen de beide toestellen.

Wel is het natuurlijk zo dat over 2 jaar de processor alweer 4 jaar oud is en de vraag is hoe snel die dan nog is. Hoelang denkt je moeder met het toestel te willen doen?

Wil je overigens ook nog advies over andere toestellen of is het puur de S7/S8?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• rens-br

rens-br

De S7 is nu bijna twee jaar oud en hoewel het nog steeds een prima telefoon is, gaat het toestel dus wel binnenkort uit de (software)ondersteuning. Er zal waarschijnlijk nog Oreo voor uitkomen, maar daarna is het gedaan met de upgrades. Moeders kennende zal dat haar niet zo heel veel uitmaken, maar het is wel iets om over na te denken.

Wat betreft camera zit er niet bijster veel verschil tussen de S7 en S8, het is namelijk exact dezelfde sensor. Dan nog de processor. De processor in de S7 is meer dan voldoende voor wat Facebooken, spelletje en internetten, in praktijk zal er weinig verschil zitten tussen de beide toestellen.

Wel is het natuurlijk zo dat over 2 jaar de processor alweer 4 jaar oud is en de vraag is hoe snel die dan nog is. Hoelang denkt je moeder met het toestel te willen doen?

Wil je overigens ook nog advies over andere toestellen of is het puur de S7/S8?

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11 16:23
Komt de s9 niet binnenkort uit, volgens mij eind van de maand? dan wordt de s8 ook weer wat goedkoper.

Palthe

Hou er daarnaast ook rekening mee dat de S7 nog wel bezels heeft en de S8 niet of nauwelijks.
Dat kan in gebruikersgemak verschillen. Ik zelf heb de S7 Edge en de S8 en zal niet meer terug willen naar bezels, maar er zijn er genoeg die juist een stukje bezel wel fijn vinden.

Neem je ma mee naar de dichtstbijzijnde shop en laat haar zelf bepalen welke ze fijner vindt.

• fjux
Bedankt voor alle reacties!

ik antwoord even alle vragen in 1 post:

Mijn moeder wil persé bij samsung blijven (beetje zoals andere mensen alleen apple willen)
Ze kent de telefoons, en eerlijk gezegd wil ik niet weer een hele telefoon opnieuw uitleggen aan haar, ze snap nu wat ze er mee kan en hoe het werkt. (zeg maar met een update kan ik al weer uitleggen dat er wat dingen veranderd zijn, en mijn mobiel heeft ze het gevoel van dat het compleet anders is terwijl er kaal android op draait)
Advies over andere telefoons met de samsung laag er op zijn uiteraard welkom

Ze wil wel zeker nog 3 jaar met de telefoon doen, vandaar dat ik zit te twijfelen voor haar tussen de 7 en de 8.

Ik heb haar al mee genomen naar een winkel en de telefoons laten bekijken. maar de bezels zijn haar om het even. ze went er toch wel aan, en heeft op dat gebied niet specifieke eisen (zoals wij techneuten wel hebben)

Verwachten jullie direct een prijsdrop met de launch van de s9 of duurt dat nog even?

Ze had een S6, maar die is kapot gegaan, en ze gebruikt nu een oud toestel van mij om de dagen mee door te komen ;)

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Mijn dochter heeft een Samsung j5. Een héél stuk goedkoper dan een s7 maar verbazingwekkend hoeveel telefoon je daar voor terugkrijgt. Je zou wel even een review moeten opzoeken voor wat betreft de camera om te zien of die van de j5 voldoende is. Hij is uiteraard minder dan die van de s7

Camera S7 vs J5: YouTube: Galaxy S7 vs J5 (2016) Video Camera Comparsion Side by Side @ 1080p HD
Of - iets duurder - de A5: YouTube: Camera Comparison A5 2017 VS S7 Edge which is better?

... en gaat over tot de orde van de dag

Palthe

Eens met P hierboven. De S7 en de S8 zijn samen met de Note serie top of the line van Samsung en daar betaal je dan automatisch ook veel voor.
De A serie is echt meer dan capabel en de J serie is dit jaar inderdaad zeer sterk qua prijs/kwaliteit.

• fjux
Ah oke, ik zal eens kijken voor de A serie dan.

maar de camera vind mijn moeder wel erg belangrijk. (ze heeft de normale foto camera's al lang de deur uitgezet)
ik ga in ieder geval die vergelijking even doorsturen naar haar.

Maar het is niet zo dat ze het geld niet wil uitgeven, maar meer dat het prijs verschil tussen de 7 en 8 niet echt veel verbetering bracht (op papier)

PS. De S7 is toch nog maar 1 jaar oud?
PSS:
Net nieuws gekregen van HQ, de A5 is de camera te slecht van. (mijn vader heeft die A5)

[ Voor 15% gewijzigd door fjux op 20-02-2018 10:36 ]

• rens-br

rens-br

fjux schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:30:
PS. De S7 is toch nog maar 1 jaar oud?
De S7 is geïntroduceerd op 21 februari 2016, dus 1 jaar en 355 dagen oud. :P Hij was wel pas te koop vanaf 11 maart, dus net iets minder oud. Maar in ieder geval ruim ouder dan 1 jaar. De S8 daarin tegen is wel bijna 1 jaar.

• fjux
rens-br schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:41:
[...]

De S7 is geïntroduceerd op 21 februari 2016, dus 1 jaar en 355 dagen oud. Hij was wel pas te koop vanaf 11 maart, dus net iets minder oud. Maar in ieder geval ruim ouder dan 1 jaar. De S8 is wel bijna 1 jaar.
Ohja, we zitten al in 2018 |:(

• fjux
Dus eigenlijk is het advies om te wachten op de release van de S9 en dan kijken wat de prijzen doen van de S8?

wat verwachten jullie hoe snel die prijs zal zakken?
Ik snap dat het galzen bol kijken is, maar ik let er normaal helemaal niet op hoe die prijzen veranderen.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Kijk dan even bij de prijshistorie van de S7

... en gaat over tot de orde van de dag

• fjux
Hmm, niet heel precies te zien, maar zo te zien dropte de prijs ongeveer 50 a 60 euro na release van de S8.

Kan toch wel de moeite waard zijn om even te wachten ;)
Pagina: 1