Non-genuine W7 ultimate 32 bit naar W10 Pro gekocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squadracorse
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-10-2024
Mijn vraag
Ik hen W10 Pro - 64bit online gekocht met key. Echter, op mijn oude laptop heb ik een Windows 7 versie van 32bit. De License key kan ik nergens meer vinden en inmiddels draait de laptop af en toe, dan wel met de melding "versie niet geldig....".

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nu heb ik verschillende filmpjes bekeken, handleidingen gelezen maar de oplossing van bovenstaand complex probleem niet in één handleiding of filmpje gevonden.

A) is het wel mogelijk om (bijv. Clean) een installatie te doen ondanks dat de W7 versie niet geldig is en bovendien een 32 bits versie is?

Ik heb al een USB met daarop de MediaCreationTool, los daarvan heb ik (twee stuks) W10 Pro gedownload via een online verkoper (FairSoftware) en de product keys ontvangen via email.

Door alle waarschuwingen als "kan niet" en "wil niet" - "gaat niet" maar ook vaak "eerst upgraden naar 64bit" etc. twijfel ik of het wel mogelijk is om mijn oude laptop te voorzien van deze gekochte W10 Pro versie.

Misschien doe ik moeilijk, of denk ik veel te simpel. Maar de oude W7 eraf gooien (geen idee hoe maar daar is vast wel een handleiding voor) en vervolgens een nieuwe, schone installatie van Windows 10 Professional moet toch mogelijk zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:24
Een upgrade van een 32bits versie naar een 64bits versie kan niet.
Wat wel kan is gewoon een verse installatie doen van USB of DVD, en dan maakt het bij mijn weten niet uit of er überhaupt een OS op de machine heeft gestaan.

Of het moet om een upgrade key gaan van Windows 10 Pro

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squadracorse
Nee ik heb echt twee stuks complete Windows 10 Pro gekocht met ook twee stuks licence key.

Dan nog vind ik het lastig (Ik weet er ook echt veel te weinig van) om een nieuwe installatie te doen. Maar als ik het goed begrijp, gewoon de USB erin, via de verkenners naar de USB en dan W10 installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
als jij met de media creation tool van microsoft een usb stick hebt gemaakt kan je hiervan opstarten om windows 10 te installeren, wat er nu opstaat maakt dan helemaal niet uit (uiteraard eerst je belangrijke bestanden zoals o.a. documenten en favorieten backuppen)

Tijdens de installatie van windows 10 krijg je de optie om je schijfindeling te kiezen, dan kan je de schijf opnieuw indelen en/of formatteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axe0
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-03-2024
Squadracorse schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 01:58:
Nee ik heb echt twee stuks complete Windows 10 Pro gekocht met ook twee stuks licence key.

Dan nog vind ik het lastig (Ik weet er ook echt veel te weinig van) om een nieuwe installatie te doen. Maar als ik het goed begrijp, gewoon de USB erin, via de verkenners naar de USB en dan W10 installeren?
Helaas kan dat niet, je voert dan een upgrade installatie uit wat niet mogelijk is als je van 32 bits naar 64 bits moet gaan.

Je moet een clean install doen om naar 64 bits te gaan. Controleer ook of je hardware compatible is met 64 bits indien je dat nog niet hebt gedaan en of er 64 bits drivers beschikbaar zijn voor je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squadracorse
Okay dus, als ik het goed begrijp:

Clean install via het booten van de USB.

Inderdaad moet ik eens uitzoeken of de hardware (laptop) dit ook aankan. Geen idee eigenlijk, dan moet ik eerst uitzoeken wat ik precies over de hardware moet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Maak een back-up en instal nieuw W10, wis dus alles en kies voor nieuwe instal. geen update of dergelijks.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• axe0
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-03-2024
Open configuratiescherm, ga naar Systeem en check Systeem type, als het zegt "x64- ... processor" dan is het systeem 64 bits compatible.

Drivers uiteraard bij de fabrikant controleren

[ Voor 63% gewijzigd door axe0 op 20-02-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 19:28
[b]Squadracorse schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:09:
Inderdaad moet ik eens uitzoeken of de hardware (laptop) dit ook aankan. Geen idee eigenlijk, dan moet ik eerst uitzoeken wat ik precies over de hardware moet weten.
Daar begint het natuurlijk altijd eerst. Voor dat je ook maar een windows licentie voor een nieuw besturingssysteem koopt. Systeem vereisten controleren.
Pagina: 1