Accu (nieuw) blijft op 80% steken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:29
Afgelopen zaterdag de HP Pavilion Power 15-cb093nd gekocht.
Wat mij bevreemd is dat de accu niet verder oplaadt dan 80%.

Zit er ergens een vinkje verstopt waar ik iets mee moet, of heb ik gewoon een brakke accu?
Optie 1 klinkt mij zeer onwaarschijnlijk, want je wilt gewoon een max opgeladen accu. Er is niks ergens dan je dag beginnen met een achterstand.

Hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Neem aan dat het een nieuwe laptop is? Allicht zou verkoper je een antwoord kunnen verstrekken of in contact treden met HP voor je.

Niet alle accu's laden tegenwoordig 100% op maar ik neem aan dat e.e.a ook terug te zoeken is bij HP in hun FAQ op basis van je serienummer / tag?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:58
Is er misschien een programma geïnstalleerd op de laptop om de accu te kunnen calibreren? Ik weet dat er bij andere merken een programma aanwezig is, die de accu eerst helemaal leegtrekt en daarna weer oplaadt.Misschien kun je ook eens proberen om de accu eerst helemaal leeg te trekken en daarna in één keer op te laden. Ik had het zelf ook onlangs bij een nieuwe laptop (verschil was wel kleiner), maar na één keer calibreren was het opgelost. Ze geven hierbij aan dat regelmatig (1x per maand) calibreren van de accu wordt aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba_
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 26-07-2024
De accu van mijn Samsung Laptop stopt ook met opladen bij 80%. Is een instelling om ervoor te zorgen dat de levensduur van de accu langer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

cedras schreef op maandag 19 februari 2018 @ 23:05:
Afgelopen zaterdag de HP Pavilion Power 15-cb093nd gekocht.
Wat mij bevreemd is dat de accu niet verder oplaadt dan 80%.

Zit er ergens een vinkje verstopt waar ik iets mee moet, of heb ik gewoon een brakke accu?
Optie 1 klinkt mij zeer onwaarschijnlijk, want je wilt gewoon een max opgeladen accu. Er is niks ergens dan je dag beginnen met een achterstand.

Hoor graag van jullie.
Zal eoa spaarstand zijn denk ik, kijk je instellingen maar na.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

EdwinW schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:32:
Is er misschien een programma geïnstalleerd op de laptop om de accu te kunnen calibreren? Ik weet dat er bij andere merken een programma aanwezig is, die de accu eerst helemaal leegtrekt en daarna weer oplaadt.Misschien kun je ook eens proberen om de accu eerst helemaal leeg te trekken en daarna in één keer op te laden. Ik had het zelf ook onlangs bij een nieuwe laptop (verschil was wel kleiner), maar na één keer calibreren was het opgelost. Ze geven hierbij aan dat regelmatig (1x per maand) calibreren van de accu wordt aanbevolen.
Leg TS dan gelijk uit hoe te kalibreren :>

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:04
80%..dat klinkt mij als muziek in de oren. Als je tot 80% laad verdubbel je makkelijk de levensduur van de accu. Ik laad mijn telefoon expres tot 80%.

http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:28
Niet iedereen wilt een Max opgeladen accu ;)

In mijn BIOS kan ik verschillende opties voor de accu kiezen. Onder andere wanneer hij begint met laden en wanneer hij stopt.

Wellicht even in je BIOS kijken.

Afbeeldingslocatie: http://a65.tinypic.com/1255k79.jpg

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:29
Heren en/of dames. Bedankt voor de antwoorden. Ik ga er vanavond even naar kijken.
Pagina: 1