Toon posts:

Nieuwe cd-rom speler probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Uhm..Ja. een heel vreemd probleem. Ik ben gister een nieuwe cd-rom speler wezen halen, een Aopen 48x.. Deze voor een leuke prijs meegekregen, Helemaal nieuw in doos en alles was compleet, de doos was zelfs nog gesealed.

Bij aankomst thuis heb ik de doos losgemaakt, Drive netjes in de pc gezet, drivers voor dos erop, blabla, Alles ging goed, TOT ik er een cd in wou doen.

Ik druk op Eject knoppie, Niets... Nog een keer..niets! PC uit, Pc aan, Niets! Hij gaat gewoon niet open!

Alles zit goed aangesloten, de flatcabel , audio stekkertje zit erin, Hij staat goed gejumpert, power cabel is erin, Ik snap er geen bal van.

Weet iemand mischien hoe dit komt?

Verwijderd

Kan eigenlijk niets anders dan de stroom zijn lijkt me. Die regelt het opengaan :?

Wordt de cd wel herkend door het bios? Kun je ervan opstarten met een bootflop bv.?

Windows zou zo'n ding standaard moeten kennen maar als daar iets vaags verkeerd gaat zou bovenstaande gewoon moeten werken.

Verwijderd

Iemand heeft jouw doos met CD-ROM speler als voetbal gebruikt. :P

Verwijderd

Ook een leuke ter test: staat ie wel in explorer?? Zo ja, werkt de "eject" knop (rechtsklikken en eject?)

Misschien is het ejectknopje wel naar de maan...

Verwijderd

Topicstarter
Stroom zit er echt wel op want als ik reset enzo gaat het ledje van de drive ff knipperen enzo, En als ik op het knoppie druk hoor ik ook dat ie probeert hem open te krijgen maar iets lijkt het laatje tegen te houden.

heb er ook al geprobeerd zachtjes op te tikken en op het emergency reset knopje te drukken maar geen resultaat

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:37

Appie

F1RST Racing

er zit altijd zo'n gaatje bij elke cdrom: probeer met een verbogen paperclip de CD-rom te openen.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

In een aopen cd-rom speler zit een elstiek voor de aandrijving voorin de cd-rom speler, die kan er ook wel afgelopen zijn :P

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 19:58

Xoverride

sabai sabai

Als die cd-rom speler gewoon stroom krijgt moet hij altijd open gaan, maakt niet uit of je wel of geen drivers hebt geinstalleerd, hij gaat gewoon open, zo niet dan issie kapot ofzo zoiets :?

• PhiKwadraat300
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

Test ff zo. Trek alles eraf behalve je power. Zet je pc aan. En als je dan Eject druk en hij werkt echt NIEt. Dan RMA zou ik zeggen. (Omruilen die handel) :z

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoort dit topic niet in OpslagMedia en I/O controllers ?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:21

Arno

PF5A

--> [forum=21] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Terug naar de winkel gaan en de cdrom-speler omruilen.
Pagina: 1