Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVreeke
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-03 20:34
Hi allemaal,

Allereerst weet ik niet zeker of ik in het goede forum zit, zo niet dan hoor ik het graag. Dan zal ik de vraag naar de juiste plek verplaatsen.

Mijn probleem: ik ben zojuist verhuisd en heb een chromecast aangeschaft om twitch en netflix te kunnen streamen naar mijn TV. Op mijn TV zit een soundbar aangesloten. Die werkt naar behoren als ik televisie kijk via mijn ziggomediabox. Maar gek genoeg krijg ik geen audio als ik dingen die ik via de chromecast stream af wil spelen via de soundbar. Ik kan wel geluid krijgen als ik de stream via mijn TV speakertjes afspeel, maar dat geluid is heel erg slecht en ik wil dus graag dat ik het ook door mijn soundbar kan afspelen.

Een aantal dingen die ik al geprobeerd heb:

- Ik heb de chromecast aangesloten op netstroom, dus aan de USB-poort kan het niet liggen.
- Ik heb de hdmi ingangen van mijn ziggo box en de chromecast verwisseld, dit levert geen verschil op. De ziggo box geeft nog steeds geluid via de soundbar maar de chromecast niet.
- Ik heb alle stekkers er vijf minuten uit gehad en daarna opnieuw geprobeerd, zonder resultaat.

Ik heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen en weet niet wat ik nog kan proberen. Als jullie ideeën hebben dan hoor ik ze maar al te graag! Want zonder de soundbar is het geluid van mijn TV echt heel erg slecht.

Alvast heel hartelijk bedankt.

Beste antwoord (via TVreeke op 22-02-2018 10:30)

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 07:17
Soundbox hdmi out aansluiten op hdmi arc van TV. Rest apparatuur gewoon op overige hdmi ingangen van TV aansluiten en Moet gewoon werken. Als je externe bron via hdmi van soundbox aansluit Moet je wel die hdmi ingang kiezen via je sound bar. Moet werken tevens kun je nog optische kabel tussen TV en soundbox aansluiten. Succes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 08:29

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hoe is je soundbar aangesloten aan je TV dan? Via HDMI (ARC?) of Optical?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVreeke
Via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Van TV naar Soundbar? Of heb je de mediabox direct aangesloten op de soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVreeke
Tussen mijn TV en mijn soundbar zit een HDMI kabel, evenals tussen mijn mediabox en TV. Dit zijn aparte kabels. In een derde HDMI ingang zit mijn chromecast die dus vervolgens niet via de soundbar wil afspelen. Ik heb al van iemand als advies gekregen om de chromecast direct op mijn soundbar aan te sluiten. Ik kan het nu helaas niet proberen omdat ik op werk ben, maar zou dat kunnen werken denk je?
Ik blijf het wel raar vinden want in mijn vorige huis werkte de chromecast van mijn huisgenoot zonder problemen, met de HDMI- en USB-aansluting beide in de TV. Voor zover ik weet heb ik niets veranderd in de manier van aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Direct aansluiten op de soundbar zou sowieso moeten werken inderdaad. Maar dan vraag ik me nog steeds af waarom het nu niet werkt. Als je de instellingen op je soundbar hetzelfde staan wanneer je geluid van je mediabox krijgt en deze instellingen zo laat staan en de tv switcht naar HDMI3, zou het gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVreeke
Ja dat heeft het ook altijd gedaan. Het is mij ook een mysterie. Ik zal vast iets over het hoofd zien maar ik weet bij God niet wat. In ieder geval heel erg bedankt voor je hulp. Ik ga het via de soundbar proberen en ik zal even laten weten of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 16:04

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Is er geen mogelijkheid om de soundbar met een optische kabel aan te sluiten op de TV? Zo heb ik het thuis ook ingeregeld en dit werkt prima, zowel met humax als met chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVreeke
Wellicht, alleen zou ik dan een optische kabel aan moeten schaffen. Volgens mij moet het gewoon kunnen met de kabels die ik nu heb (aangezien het al eerder heeft gewerkt). Maar als het me echt niet lukt dan kan ik dat altijd nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-05 15:28
Het hangt er natuurlijk wel vanaf of je soundbar ook nog extra HDMI-ingangen heeft, anders kan je je Chromecast niet rechtstreeks op de soundbar aansluiten.

Als je Mediabox wel de audio op de externe speaker kan afspelen, moet de chromecast dat uiteraard ook.

"Ik blijf het wel raar vinden want in mijn vorige huis werkte de chromecast van mijn huisgenoot zonder problemen". Heb je nu een andere Chromecast? Of zijn het precies dezelfde apparaten als je in je andere huis had staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVreeke
De chromecast en de mediabox zijn nieuw. De soundbar, TV en alle kabels zijn hetzelfde gebleven.

En ik weet niet zeker of de soundbar extra ingangen heeft. Dat zal ik vanavond gaan bekijken.

[ Voor 33% gewijzigd door TVreeke op 20-02-2018 15:41 . Reden: Iets toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVreeke
Oke, ik heb niet goed opgelet. Gisteren ben ik nog eens goed gaan kijken en blijkbaar zat de Ziggo box al direct op de soundbar aangesloten en liep de verbinding via mijn soundbar naar de TV. Als ik de Chromecast in die aansluiting doe, dan werkt hij dus ook via de soundbar. Sorry voor de verwarring, mijn zwager heeft de tv aangesloten en ik heb blijkbaar niet goed gekeken hoe hij dat had gedaan, dom van mij. Toch blijft het probleem bestaan. Ik kan niet twee apparaten hun geluid af laten spelen via de soundbar. In mijn vorige huis, sloot ik de chromecast en mijn laptop altijd via HDMI aan op de TV en dan speelden zij hun audio wel gewoon via de soundbar, Ik snap nog steeds niet wat er verandert is. Ik heb allerlei verschillende kabelcombinaties geprobeerd maar zonder resultaat. Heeft er nog iemand advies op basis van deze nieuwe informatie?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 07:17
Soundbox hdmi out aansluiten op hdmi arc van TV. Rest apparatuur gewoon op overige hdmi ingangen van TV aansluiten en Moet gewoon werken. Als je externe bron via hdmi van soundbox aansluit Moet je wel die hdmi ingang kiezen via je sound bar. Moet werken tevens kun je nog optische kabel tussen TV en soundbox aansluiten. Succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVreeke
Bedankt, ik neem aan dat het op die manier dan inderdaad zal werken. Enige probleem, ik kan niet bij all ingangen omdat de TV strak tegen de muur zit aan een beugel. Even wachten tot ik bezoek heb dus, want we hebben drie mensen nodig gehad om hem op te hangen, hij is behoorlijk groot. Iedereen in ieder geval bedankt voor zijn of haar hulp. Mocht ik nog problemen ondervinden dan kom ik zeker terug.
Pagina: 1