Noob zoekt advies voor upgraden van een bescheiden Game PC!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geodude420
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-11-2024
Hoi hoi, ik ben op zoek naar iemand die mij kan adviseren over het upgraden van mijn PC! Ik heb een verouderde PC die ik nog niet weg wil gooien, maar waar ik wel graag wat nieuw leven in zou willen blazen. Ik heb het dan niet over de allernieuwste games runnen, maar ik wil wel graag een redelijke performance op bescheiden games zoals CS:GO en Fortnite.
Dit zijn mijn huidige specs:

CPU: AMD A6 -6400K APU 3.9Ghz
GPU: AMD Radeon HD 8470D
RAM: 8GB
500 Watt voeding
Cooler master case (geen idee welk model)

Ik heb vernomen dat het waarschijnlijk de GPU is die het meest aan een upgrade toe is. Echter heb ik geen verstand van welke ik dan zou moeten aanschaffen, en of deze compatible is met mijn systeem. Graag zou ik jullie advies willen horen! Ik zat te denken aan een budget tussen de 100-200 euro. :)

Beste antwoord (via Geodude420 op 21-02-2018 15:13)

• DtenBrink
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:25
Als ik jou was zou ik eigenlijk tweede hands gaan kijken. Ik denk dat je het beste doet met een i5 upgradesetje van 100 euro (of losse onderdelen). Deze zou dan in de i5 3xxx of 4xxx lijn moeten liggen. Deze moederborden gebruiken DDR3 dus je zal die 8GB erin kunnen prikken. Helaas is de tweedehands markt voor videokaarten crap op dit moment omdat niemand upgrade (vanwege bitcoin videokaart prijs spike). Maargoed, je kan misschien wel een R9 270 erbij prikken voor 40 euro. Anders zou ik kijken naar een nieuwe R9 550 of GT 1030 voor 80 euro

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:48
Welke 500W voeding is het?
Je processor is slechts een dual core, voor deze games nog wel OK maar verwacht er niet teveel van.

Indien nieuw zou ik niet duurder gaan dan een RX560 of 1050. Echter met de huidige schaarste gaan zelfs die al richting 150 euro wat ze eigenlijk niet waard zijn.
Persoonlijk zou ik een 2e hands kaartje zoeken voor 50-100 euro.

https://www.techspot.com/article/1557-fortnite-benchmarks/

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 20-02-2018 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geodude420
Mijn voeding is een Cooler Master Thunder 500W
Is het wellicht een idee om nu een videokaart te kopen, om vervolgens ook voor een nieuwe processor te sparen? RX560 en 1050 vallen wel binnen mijn budget, dus daar zou ik wel mee kunnen beginnen!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DtenBrink
Als ik jou was zou ik eigenlijk tweede hands gaan kijken. Ik denk dat je het beste doet met een i5 upgradesetje van 100 euro (of losse onderdelen). Deze zou dan in de i5 3xxx of 4xxx lijn moeten liggen. Deze moederborden gebruiken DDR3 dus je zal die 8GB erin kunnen prikken. Helaas is de tweedehands markt voor videokaarten crap op dit moment omdat niemand upgrade (vanwege bitcoin videokaart prijs spike). Maargoed, je kan misschien wel een R9 270 erbij prikken voor 40 euro. Anders zou ik kijken naar een nieuwe R9 550 of GT 1030 voor 80 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geodude420
Wanneer je het hebt over dat upgradesetje, bedoel je dan zoiets?

V&A aangeboden: msi b85i + i5-4570

Je moet weten dat mijn verstand van componenten vrij mininaal is haha. Maar zoals ik het nu bekijk zal ik dus het beste eerst een nieuwe videokaart aanschaffen zoals een 1030 of een 1050, en dan later nog zo een setje? En zal dat allemaal zomaar wel in mijn systeem passen? Sorry voor de onwetendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je hebt nu een interne video chip, Geen videokaart. Welke aansluiting heb je op je monitor (welke monitor)?
Zoek een videokaart met die aansluiting. DVI/HDMI.
Besteed niet teveel geld meer en spaar voor een betere upgrade. Voor +- € 75,- koop je al een leuke videokaart
met betere specs als je interne chip.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geodude420
Zou je mij een voorbeeld kunnen geven van wat voor een videokaart je dan aan zat te denken? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Geodude420 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:48:
Zou je mij een voorbeeld kunnen geven van wat voor een videokaart je dan aan zat te denken? Bedankt!
pricewatch: MSI GeForce GT 1030 AERO ITX 2G OC
pricewatch: Inno3D GeForce GT 730 4GB
Deze oa

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 20-02-2018 10:55 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 13:51

Praetextatus

the dutch_paki

Ik ben het absoluut niet eens met deze voorbeelden. Ts heeft aangegeven dat hij in de toekomst een upgrade wilt doen van het systeem. Dan zullen deze videokaarten een negatieve impact hebben. De kaarten die jij aanraadt zijn sneller dan zijn on-board kaart maar absoluut niet geschikt voor games. Stel dat TS besluit om wat nieuwere games te spelen dan kan dat bijna niet. Voor 150 euro al dan niet tweedehands ben je meteen voor een paar jaar zoet. En kun je over een tijdje zonder stress de rest upgraden.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Praetextatus schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:27:
[...]

Ik ben het absoluut niet eens met deze voorbeelden. Ts heeft aangegeven dat hij in de toekomst een upgrade wilt doen van het systeem. Dan zullen deze videokaarten een negatieve impact hebben. De kaarten die jij aanraadt zijn sneller dan zijn on-board kaart maar absoluut niet geschikt voor games. Stel dat TS besluit om wat nieuwere games te spelen dan kan dat bijna niet. Voor 150 euro al dan niet tweedehands ben je meteen voor een paar jaar zoet. En kun je over een tijdje zonder stress de rest upgraden.
lees mijn eerdere bericht even. Ik ben sowieso niet van beetje bij beetje upgraden.je blijft met meuk zitten, en 2e hands is ook een risico. liever sparen voor nieuwe gear en ondertussen met 1 videokaart upgrade, waar je beter mee af bent als nu.

edit: zou deze ook kunnen, al twijffel ik of MB/CPU dit aankunnen.
pricewatch: Asus ROG STRIX-RX460-4G-GAMING

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 20-02-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Hackus schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:36:
[...]

lees mijn eerdere bericht even. Ik ben sowieso niet van beetje bij beetje upgraden.je blijft met meuk zitten, en 2e hands is ook een risico. liever sparen voor nieuwe gear en ondertussen met 1 videokaart upgrade, waar je beter mee af bent als nu.

edit: zou deze ook kunnen, al twijffel ik of MB/CPU dit aankunnen.
pricewatch: Asus ROG STRIX-RX460-4G-GAMING
Waarom zouden zijn CPU en moederbord dit niet aankunnen?
En misschien heeft de TS er geen probleem mee als het 2e hands is?

[ Voor 5% gewijzigd door Praetextatus op 20-02-2018 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geodude420
Ik heb geen probleem met tweedehands artikelen! Alleen zie ik nu een beetje door de bomen het bos niet meer... Ik ben gewoon opzoek naar een bescheiden upgrade zonder te veel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Geodude420 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:31:
Ik heb geen probleem met tweedehands artikelen! Alleen zie ik nu een beetje door de bomen het bos niet meer... Ik ben gewoon opzoek naar een bescheiden upgrade zonder te veel gedoe.
Bekijk deze eens:
- V&A aangeboden: MSI Radeon RX 560 AERO ITX 4G OC - Is mee gemined
- V&A aangeboden: Gigabyte GV-R929XD5-4GD-B
- V&A aangeboden: MSI R9 380 Gaming 4GB

Check zeker deze eens: - V&A aangeboden: Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti Windforce OC 4G.

Voor alle bovenstaande gpu's geldt, als je over een tijdje de rest upgrade, zal de videokaart geen bottleneck vormen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Zeker met de 290 vraag ik me wel af of het niet verstandig is de voeding te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DtenBrink
Geodude420 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:12:
Wanneer je het hebt over dat upgradesetje, bedoel je dan zoiets?

V&A aangeboden: msi b85i + i5-4570

Je moet weten dat mijn verstand van componenten vrij mininaal is haha. Maar zoals ik het nu bekijk zal ik dus het beste eerst een nieuwe videokaart aanschaffen zoals een 1030 of een 1050, en dan later nog zo een setje? En zal dat allemaal zomaar wel in mijn systeem passen? Sorry voor de onwetendheid.
Upgradeset: Exact! Je kan kiezen voor een processor + moederbord zoals je zelf hebt opgezocht, of los vergelijkbare onderdelen. In dat geval zal je moeten zoeken naar een socket 1055 of socket 1050 moederbord plus processor.

Een nieuwe videokaart op zichzelf aanschaffen kan ook, maar dat zal betekenen dat de videokaart niet tot zijn maximale prestaties zal komen door de processor. Voorbeeld: De processor loopt 100% terwijl de gpu 30% loopt. Het nadeel hiervan is ook nog eens dat een toekomstige processor upgrade relatief minder oplevert omdat de videochip markt zich sneller ontwikkeld (25% per jaar) ten opzichte van de cpu markt (5-10% per jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Bovenste set met een nieuwe voeding a 50 euro en een 2e hands videokaart voor 70 euro heb je een hele leuke set voor 250 (en je kunt je huidige spul nog voor een paar tientjes kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
@mitsumark waarom niet de onderste + V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5? Heb je iig een nieuwere generatie CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
@Ramon De bovenste 4460 is nieuwer dan de onderste 3470?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
mitsumark schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 22:13:
@Ramon De bovenste 4460 is nieuwer dan de onderste 3470?
Oh sorry ja ik zat verkeerd te kijken in m'n eigen post lol |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geodude420
pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 AERO ITX 2G OCV1

Deze videokaart heb ik gehaald! Een nieuw moederbord en CPU ga ik later nog halen, nu maar hopen dat ie werkt. Bedankt voor de reacties allemaal.
Pagina: 1